دانشگاه لنکستر انگلیس را بشناسید

سارا کرایی
سارا کرایی شنبه، ۲۵ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۳۰
دانشگاه لنکستر انگلیس را بشناسید

دانشگاه لنکستر در میان یک درصد بهترین دانشگاه‌های دنیا قرار دارد و یکی از برترین دانشگاه‌های انگلیس است. اما چه خصوصیاتی این دانشگاه را ویژه‌ کرده است؟

تحصیل در خارج در یکی از برترین دانشگاه‌های دنیا آرزوی بسیاری است و رسیدن به آن نیازمند تلاش‌ فراوان است. اما پیش از هر چیز بهتر است شناخت کافی نسبت به دانشگاه‌های مختلف در سراسر دنیا کسب کرد. یکی از این بهترین دانشگاه‌ها، دانشگاه لنکستر انگلیس است که از نه کالج تشکیل شده و در شهر لنکستر قرار گرفته است. این دانشگاه یکی از اعضای گروه تحقیقاتی N8 است ـ N8 انجمنی متشکل از هشت دانشگاه بزرگ در شمال انگلیس است. در سال ۱۹۴۷ بود که در نشستی عمومی در لنکستر، از پیشنهاد تاسیس دانشگاهی در این شهر حمایت شد و چندین سال بعد یعنی در سال ۱۹۶۴، اولین دانشجویان این دانشگاه پذیرش شدند.

در ابتدا، ساختمان اصلی دانشگاه در دروازه سنت لئونارد در مرکز شهر لنکستر قرار داشت. اما، در حال حاضر، با مساحتی ۳۶۰ هکتاری در فاصله ۵ کیلومتری مرکز شهر قرار گرفته است. این دانشگاه در کمتر از ۵۰ سال توانست با تمرکز بر تحقیقات جهانی، آموزش عالی با کیفیت، فرصت‌های شغلی خوب و فضای زیبای دانشگاهی و امکانات بالا خود را در میان دانشگاه‌های برتر انگلیس جای دهد.

دانشگاه لنکستر

لنکستر یکی از چند دانشگاه انگلیس است که دارای سیستم کالج محور است. از ۹ کالج این دانشگاه ۸ مورد به دوره‌های کارشناسی و یکی به تحصیلات تکمیلی اختصاص داده شده است. این دانشگاه با بیش از ۱۲,۰۰۰ دانشجو از بیش از ۱۰۰ کشور دنیا و وجود چندین بانک‌، مغازه‌، کافه‌، رستوران‌، مرکز پیش دبستانی و خدمات بهداشتی همچون شهر کوچکی است. همچنین، دانشجویان در این دانشگاه می‌توانند از گذراندن وقت در سالن تئاتر و گالری هنری آن لذت ببرند. گالری دانشگاه مجموعه‌ای بین‌المللی شامل آثار هنری ژاپنی و چینی، آثار باستانی، آثار هنرمندان بریتانیایی و اروپایی قرن بیستم از جمله میروس و ارنست است.

دانشگاه لنکستر در نزدیکی ارتفاعات و دریا واقع شده است و زیبای‌های طبیعی چون پارک ملی لیک دیستریکت و جنگل بولند (Bowland)، در مجاورت آن قرار دارند. لنکستر شهرت زیادی در سطح جهانی دارد. این دانشگاه، در سطح بین‌المللی، با چندین موسسه آموزش عالی چون کالج سان‌وی در کوالالامپور، موسسه جهانی (GD Goenka) در هند، موسسه COMSATS در پاکستان و دانشگاه فدرال برزیلی لاوراس (Lavras) مشارکت دارد.

دانشگاه لنکستر

این دانشگاه جزو یک درصد برترین دانشگاه‌های جهان است و برای شش سال پیاپی برنده جایزه بهترین خوابگاه دانشجویی (National Student Housing Survey) شده است. لنکستر به طور مرتب در لیست ۱۰ دانشگاه برتر انگلیس قرار می‌گیرد. مرکز مطالعات بین‌المللی این دانشگاه محیطی حمایتی برای دانشجویان بین‌المللی فراهم می‌کند. با حضور در لنکستر امکان تحصیل در رشته مورد نظر، یادگیری زبان انگلیسی و مهارت‌های مستقل تحصیلی مورد نیاز برای موفقیت در دانشگاه را خواهید داشت.

بر اساس رتبه بندی بهترین دانشگاه‌های دنیا (World University Ranking) لنکستر دارای رتبه ۱۵۰ و امتیاز ۵۵/۹ است. رتبه و امتیاز آن برای رشته‌های علوم کامپیوتر به ترتیب ۹۱ و ۵۱؛ برای رشته‌های مدیریت و اقتصاد ۶۰ و ۵۸/۴؛ برای رشته‌های علوم اجتماعی ۹۱ و ۵۵/۱؛ برای رشته‌های هنر و علوم انسانی ۵۵ و ۵۶/۶ است.

دانشگاه لنکستر

از دانش آموختگاه مشهور این دانشگاه می توان به نام‌هایی چون جیمز می (نویسنده، خبرنگار و مجری تلوزیونی)، اندی سرکیس (بازیگر برنده گلدن گلوب و کاندید امی)، جان مولتن (سرمایه‌دار معروف)، سارا واترز (نویسنده) و بسیاری دیگر اشاره کرد.

روش اصلی تدریس در لنکستر بر پایه‌ی مطالعه مستقل است و دانشجویان مسئولیت یادگیری خود را شخصا در دست دارند. استادان کالج و کارکنان آموزش برای حمایت و پشتیبانی از دانشجویان نهایت تلاش خود را می‌کنند. این رویکرد دانشجو را قادر می‌سازد تا مهارت‌های تحقیقى قوی و توانایی درک بالای مواد درسی جدید و مهارت‌های ارتباطی را در خود پرورش دهد. در لنکستر ارزیابی دانشجو بر اساس نظر اساتید نسبت به مقالات، پروژه‌ها، سخنرانی‌ها و پروژه‌های هر فرد صورت می‌گیرد.

دانشگاه لنکستر

در لنکستر یک تیم حرفه‌ای اختصاصی خدمات متنوعی به دانشجویان ارائه می‌دهد تا بتوانند مهارت‌های خود را توسعه دهند، با افراد حرفه‌ای کار کنند، ارتباطات خود را تقویت کنند و توانایی‌های خود را کشف کنند. ۹۷ درصد از دانشجویان لنکستر در شش ماه پس از فارغ التحصیلی وارد دنیای کار می‌شوند. برای اطلاع از رشته‌‌های ارائه شده در لنکستر به این وب‌سایت مراجعه کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه