هتل EMC2، هتلی با طراحی ریاضی گونه در شیکاگو

فاطمه محمدی
فاطمه محمدی شنبه، ۲۵ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۰۰
هتل EMC2، هتلی با طراحی ریاضی گونه در شیکاگو

هتل EMC2، هتلی در شیکاگو است که همان‌طور که از نامش پیدا است، با تم ریاضی گونه طراحی و ساخته‌شده است، این هتل به‌افتخار ریاضی‌دان برجسته «امی نوتر» ساخته‌شده و به او تقدیم شده است.

اگر شخصی عاشق کارتون و دنیای دیزنی باشد می‌تواند یک صبح تا شب را در دیزنی‌لند بگذراند، اگر عاشق موزیک و موسیقی باشید می‌توانید یک‌شب را در هتل «راک اند رول» بگذرانید، ولی اگر عاشق ریاضیات باشید چه؟ کافی است به محله «استریت ارویل» در شیکاگو بروید تا یک‌شب را در هتل EMC2 بگذرانید. با وارد شدن به این هتل یاد تمام فرمول‌های ریاضی که تاکنون در درس‌هایتان خوانده‌اید می‌افتید و اگر از ریاضی متنفر هستید، بهتر است هیچ‌وقت وارد این هتل نشوید چون درودیوار هتل پر از فرمول‌های ریاضی و علمی است!

هتل EMC2 به‌افتخار «امی نوتر» ریاضی‌دان بانفوذ آلمانی ساخته‌شده است. آلبرت انیشتین، ژان دیدونه، هرمان وایل و نوربرت وینر از نوتر به‌عنوان مهم‌ترین محقق زن در تاریخ ریاضی یادکرده‌اند.

یک‌شب اقامت برای دانشمندان و محققان در هتلی مخصوص آن‌ها

بعضی مواقع در ورودی برخی هتل‌ها مسافران دچار اشتباه می‌شوند که آیا وارد هتل موردنظر خود شده‌اند، ولی در حین ورود به هتل EMC2 هیچ‌گاه دچار اشتباه نمی‌شوید. در ورودی لابی هتل EMC2 جمله‌ای از لئوناردو داوینچی نوشته‌شده است که با به خاطر سپردن این جمله هیچ‌گاه وارد هتل اشتباهی نخواهید شد. جمله‌ای که در سردر لابی نوشته‌شده است:

علم هنر را بیاموزید و هنر علم را یاد بگیرید.

هتل EMC2

تفسیر ساده‌ای که می‌توان از این جمله حکیمانه داشت این است که هنر و علم دو مقوله وابسته است و برای موفقیت در هر یک از آن‌ها باید به دیگری هم توجه کرد. شاید کمتر کسی بداند که لئوناردو داوینچی همان‌طور که نقاش بزرگی بود، یک دانشمند و مخترع برجسته هم بوده است. اختراع بسیاری از وسایل به او نسبت داده‌شده است، اولین منجنیق‌ها، اولین نقشه‌ها برای پرواز، ساخت اسکلت اولین داربست‌ها همه و همه از دستاوردهای داوینچی در طول سال‌های زندگی‌اش است. داوینچی برای نوشتن نکات مهم در دفتر شخصی‌اش از خط آینه‌ای استفاده می‌کرد و شخصیتی بسیار قابل‌توجه و تاثیر گذار بود.

هتل EMC2

گروه طراحی هتل ماریوت در ساخت هتل EMC2 نقش مهمی داشت. دانشمند معاصر «اگوینا چنگ» در ساخت هتل نقش موثری داشته و در طراحی فضای داخلی و نوشته‌های تخته بزرگ داخل لابی به سازندگان کمک کرده است.

مهم‌ترین زن در دنیای ریاضیات

بسیاری از نوابغ جهان امی نوتر را یکی از برجسته‌ترین زنان تاریخ ریاضیات می‌دانند. شاید کمتر در رابطه با این بانوی دانشمند شنیده باشیم. امی نوتر در سال ۱۸۸۲ در آلمان متولد شد. پدرش استاد ریاضی بود و از همان کودکی استعداد ذاتی برای یادگیری ریاضیات را نشان داد.

هتل EMC2 به‌افتخار «امی نوتر» بانوی ریاضی‌دان بانفوذ آلمانی ساخته‌شده است

او در سن ۱۸ سالگی تمام درس‌های ریاضی کالج‌های معتبر آلمان را از بر بود، اگرچه برای ورود بانوان به کالج قوانین سرسختانه‌ای وجود داشت و امی حق ورود به کالج را نداشت ولی این موضوع او را دلسرد نکرد. نوتر با سماجت توانست به کالج راه پیدا کند و درنهایت دکترای خود را گرفت و پایان‌نامه‌اش را در زمینه جبر انتزاعی ارائه داد.

هتل EMC2

زمانی که نوتر از آلمان به آمریکا رفت باشخصیت‌های برجسته‌ای مانند آلبرت انیشتین دیدار کرد و در شکل‌گیری نظریه نسبیت با او همکاری کرد. درواقع همین معادله الهام‌بخش نام این هتل بود: هتل EMC2. نوتر نقش مهمی در کمک کردن به شکل‌گیری این نظریه داشت و انیشتین همیشه از او به‌عنوان یک فرد مهم و تاثیر گذار یادکرده است.

هتل EMC2

با توجه به مهم بودن شخصیت نوتر، شخصیت این زن هم چنان گمنام باقی‌مانده است ولی شاید افتتاح هتلی به‌افتخار این دانشمند زن کمی در بهتر شناخته شدن او به جوامع کمک کند.

موقعیت هتل EMC2 بر روی نقشه

مطالب مرتبط:

دیدگاه