گجت های مناسب برای سفر کدامند؟

علی  کماسی
علی کماسی پنجشنبه، ۲۳ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۰۰
گجت های مناسب برای سفر کدامند؟

سفر کردن با وجود پیشرفت تکنولوژی روزبه‌روز راحت‌تر می‌شود. در این مقاله به معرفی ۱۱ گجت ضروری برای سفر می‌پردازیم.

رالف والدو امرسون فیلسوف و نویسنده آمریکایی می‌گوید زندگی یک سفر است، نه یک مقصد. البته او هرگز مجبور نبود یک پرواز ارزان‌قیمت ۱۰ ساعته طاقت‌فرسا را تحمل کند. سفر کردن بسیار لذت‌بخش است اما زمانی که به مقصد می‌رسید و آن راحتی منزل را احساس نمی‌کنید اصلا خوشایند نیست. در اینجا ما ۱۱ گجت کاربردی برای سفر را به شما معرفی می‌کنیم که بیشتر این گجت‌ها در ایران هم پیدا می‌شوند.

۱. روتر مسافرتی چندکاره

روتر مسافرتی چندکاره

اگر هتل شما اینترنت بی‌سیم نداشت یا مایل بودید سیستم بی‌سیم مورداطمینان خود را داشته باشید، پیشنهاد ما روتر مسافرتی بی‌سیم HooToo TripMate Elite است. این روتر علاوه بر یک تجربه اینترنتی امن، دارای دو پورت USB است که این امکان را به شما می‌دهد تا وسیله خود را شارژ کنید. همچنین یک باتری ۶۰۰۰ میلی آمپری است که هنگام سفر می‌توانید از آن برای شارژ کردن استفاده کنید. همچنین می‌توانید هر وسیله دیگری را به یکی از پورت‌های روتر وصل کنید. برای مثال هنگام سفر می‌توانید برای سرگرمی به موسیقی یا پادکست های سفر گوش دهید. یکی از منتقدان سایت Amazon نام آن را چاقوی الکترونیک ارتش سوئیس گذاشته است.

۲. باتری اکسترنال با ظرفیت بالا

باتری اکسترنال با ظرفیت بالا

امروزه شارژرهای اکسترنال بسیار محبوب شده‌اند. اما از آنجا که نسبت به مقدار انرژی که در خود ذخیره می‌کنند بزرگ‌تر هم می‌شوند، بیشتر افراد از پاور بانک‌های کوچک استفاده می‌کنند. به خودتان کمی لطف کنید و پاوربانک بزرگ‌تری بگیرید تا بتواند مقدار بیشتری گوشی و دستگاه‌های شما را شارژ کند. برای مثال پاوربانک آنکر وزن کمی دارد و قادر است یک گوشی آیفون ۶ را ۷ بار به‌صورت کامل شارژ کند. همچنین بعضی از این گجت‌ها، دارای پورت‌های بیشتری هستند تا بتوانید به دوستانتان هم در شارژ کردن گوشی‌هایشان کمک کنید.

۳. تبدیل برق

تبدیل برق

با این وسیله می‌توانید هر وسیله الکتریکی که دارید را با خیال راحت به خارج از کشور ببرید. اگر قصد دارید زمان زیادی در خارج از کشور بمانید پس بهتر است یک تبدیل برق نیز با خود به‌همراه داشته باشید. تبدیل‌های برق دارای پورت‌های مختلفی مانند یو اس بی، برای وسایل مختلف است و می‌توانید در اکثر کشورهای دنیا از این وسیله استفاده کنید.

۴. اسپیکر بلوتوثی ضداب

اسپیکر بلوتوثی ضدآب

اگر می‌خواهید به کنار دریا بروید بهتر است که از وسایل ضدآب استفاده کنید و چه چیزی بهتر از یک اسپیکر ضدآب. شما می‌توانید با خیال راحت به موسیقی دلخواهتان گوش بدهید و نگران خراب شدن و سوختنش نباشید.

۵. گیرنده دیجیتال یو اس بی

گیرنده دیجیتال یو اس بی

اگر به تلویزیون علاقه دارید و نمی‌خواهید در طول سفر هم برنامه‌های موردعلاقه‌تان را از دست دهید پس بهتر است یک گیرنده دیجیتال یو اس بی با خود به‌همراه داشته باشید. این وسیله حجم کمی دارد و به‌راحتی قابل حمل و استفاده است.

۶. مونوپاد

مونوپاد

مونوپادها با محبوب شدن عکس‌های سلفی عضو جدانشدنی بیشتر افراد در سفر شده است. شما می‌توانید گوشی خود را از طریق بلوتوث به مونوپاد وصل کنید و کار‌هایی مانند زوم کردن را هم از طریق دسته انجام دهید. شما می‌توانید به غیر از گوشی، دوربین‌های کوچک هم به مونوپاد وصل کنید.

۷. قاب باتری

قاب باتری

این وسیله یکی از بهترین گجت‌هایی است که می‌توانید داشته باشید. اگر در طول سفر دوست ندارید همیشه پاوربانک همراه خود داشته باشید این قاب گوشی که یک باتری نیز در خود دارد به شما کمک می‌کند. این قاب وزن زیادی ندارد و فقط کمی گوشی شما را ضخیم می‌کند که در مقابل کارایی‌اش قابل چشم پوشی است.  با این وسیله می‌توانید هم از گوشی خود در برابر ضربه مراقبت کنید و همچنین گوشیتان را شارژ کنید.

۸. قاب ضدآب گوشی

قاب ضدآب گوشی

اگر جایی هستید که اطرافتان دریا یا استخر است و می‌خواهید همچنان گوشیتان همراهتان باشد پس بهتر است از یک قاب ضدآب استفاده کنید. مدل‌های مختلفی در بازار وجود دارد که به شما اجازه می‌دهند هنگام محافظت در مقابل آب، هم‌زمان از گوشیتان هم استفاده کنید و حتی عکس بگیرید.

۹. هدفون‌های کاهش دهنده صدای محیط

هدفون‌های کاهش دهنده صدای محیط

صدای موتور، جیغ بچه‌ها و افراد پرحرف بخش‌هایی از سفر‌های امروزی است. اگر می‌خواهید بدون سردرد و اعصاب خوردی به مقصد خود برسید و از سر وصداهای اضافی خلاص شوید می‌توانید از هدفون‌های کاهش دهنده صدای محیط استفاده کنید و همچنین از موسیقی دلخواهتان لذت ببرید.

۱۰. مسیریاب چمدان

مسیریاب چمدان

اگر تاکنون چمدانتان را در سفر گم کرده باشید می‌دانید که چه پروسه‌ی خسته‌کننده‌ای برای پیداکردن و برگرداندن چمدانتان خواهید داشت. همچنین ممکن است هرگز چمدانتان را پیدا نکنید. برای رهایی از این همه دردسر می‌توانید از مسیریاب‌های کوچکی استفاده کنید که داخل چمدان قرار می‌گیرند و تمامی مسیری که چمدانتان طی می‌کند را به شما نشان می‌دهد.

۱۱. کیندل

کیندل

اگر به کتاب خواندن علاقه دارید و می‌خواهید در طول سفر هم کتاب بخوانید می‌توانید از کیندل استفاده کنید. هرچند هیچ چیز جای کاغذ و خود کتاب را نمی‌گیرد اما در سفر که وزن هم اهمیت زیادی دارد استفاده از این وسیله کاربردی توصیه می‌شود. شما می‌توانید صدها کتاب را در کیندل داشته باشید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه