۲۰ جاذبه پرطرفدار در اینستاگرام (قسمت اول)

محبوبه حسنی
محبوبه حسنی چهار شنبه، ۲۹ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۰۰
۲۰ جاذبه پرطرفدار در اینستاگرام (قسمت اول)

شبکه‌های اجتماعی و نقش آن‌ها در معرفی دیدنی‌های جهان پررنگ و قابل‌توجه است. در این مقاله به معرفی ۲۰ جاذبه‌ی گردشگری فوق‌العاده که در اینستاگرام به اشتراک گذاشته می‌شود، می‌پردازیم.

قطعا پیشرفت تکنولوژی در کنار تمام مزایایی که دارد، بدون ایراد و ضرر نیست. اما با فرهنگ‌سازی و کمی دقت در مدیریت زمان و نوع زندگی، می‌توان تاثیرات منفی این پدیده‌ی شگفت‌انگیز بشر را تا حد قابل‌قبولی کاهش داد. اینستاگرام خود دنیایی است در دل دنیایی عظیم‌تر که همگان آن را به دنیای مجازی می‌شناسیم. در هر ثانیه ۷۴۸ عکس در اینستاگرام ارسال می‌شود.

شبکه‌ی اجتماعی که روش و سبک بسیاری از مسافرت‌های مردم سراسر جهان را تغییر داده است. چه مسافران از این شبکه برای تحقیق و بررسی مقاصدشان پیش از سفر استفاده کنند، چه حتی کوچک‌ترین زمان‌ها و ثانیه‌هایی که در سفر به سر می‌برند را با اینستاگرام سروکله زده و تصاویری از خود و مکانی که در آن هستند را به اشتراک بگذارند، باعث شده است که این شبکه‌ی بزرگ اجتماعی به یکی از قدرتمندترین ابزار در زرادخانه‌ی مسافرت مدرن تبدیل شود.

جاذبه مشهور اینستاگرام

البته تمامی مقاصد گردشگری در دنیای اینستاگرام به‌طور یکسان توسط مردم یا کاربران به اشتراک گذاشته نمی‌شود. مثلا افرادی که به «دیزنی» (Disney)، سفر می‌کنند، در شبکه‌ی اجتماعی غوغا و طوفانی دیوانه‌کننده به پا می‌کنند. طبق اطلاعات و آماری که از آپارتمان‌های «سیتی بیس» (Citybase)، به‌دست آمده است، ۴ جاذبه‌ از بین ۲۰ جاذبه‌ی به اشتراک گذاشته شده در اینستاگرام، از دیزنی است.‌ این به‌گونه‌ای است که درمجموع بیش از ۲۲ میلیون بار عکس‌های این ۴ جاذبه‌ی دیزینی، در شبکه‌ی اجتماعی به اشتراک گذاشته شده است.

۲۰. واتیکان سیتی در رم؛ ایتالیا

جاذبه مشهور اینستاگرام

واتیکان سیتی (Vatican City)، یکی از محبوب‌ترین مکان‌های گردشگری در سراسر جهان است. کشوری با تاریخ و سرگذشتی اعجاب‌انگیز که جمعیت زیادی از مسافران و گردشگران آن را به‌عنوان مقصد مسافرت خود انتخاب می‌کنند. کوچک‌ترین کشور جهان که خود درون پایتخت کشوری دیگر جای گرفته است از ویژگی‌های منحصربه‌فرد و بی‌نظیر این سرزمین است.

واتیکان سیتی کوچک‌ترین کشور در جهان است که خود در یک پایتخت کشوری دیگر قرار دارد

واتیکان در رم، پایتخت ایتالیا قرار دارد و به نام «سریر مقدس» نیز شناخته می‌شود. واتیکان سیتی مملو از بناهای تاریخی ارزشمند است و تنها کشوری است در جهان که به‌طور کامل در لیست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. «کلیسای سن پیترو»، «میدان سن پیترو»، «اتاق‌های رافائل»، «کلیسای سیستین»، «کالری عکس Pinacoteca»، «موزه‌های واتیکان»، «کلیسای کوچک نیکولینا»، «موزه ملی اتروسکان» و «موزه‌ مصری» از جمله مشهورترین جاذبه‌های تاریخی این کشور کوچک محسوب می‌شود.

۱۹. تاور بریج در لندن؛ انگلستان

جاذبه مشهور اینستاگرام

«تاور بریج» (Tower Bridge)، نماد شهر لندن، یکی از جاذبه‌های گردشگری در بریتانیا است که روی «رودخانه‌ تایمز» (Thames)، ساخته شده است. شباهت این پل به برج لندن، سبب نامگذاری آن به تاور بریج شده است. جالب است بدانید که ساختار این برج محبوب و زیبا، ترکیبی از پل معلق و پل متحرک است و سبک گوتیک در ساخت برج‌های آن به کار رفته است. همچنین می‌توان هنگام ایستادن یا عبور از پل، شهر لندن را مشاهده کرد. این برج در ۳۰ ژوئن سال ۱۹۸۴ میلادی به دست «شاهزاده‌ی ولز»، افتتاح شد و امروز یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری در لندن محسوب می‌شود.

۱۸. دیزنی لند پاریس؛ فرانسه

جاذبه مشهور اینستاگرام

«دیزنی‌لند» (Disneyland)، یکی از محبوب‌ترین تفریحگاه و شهربازی‌هایی است که نه‌تنها کودکان، بلکه بزرگسالان را نیز مجذوب و شیفته‌ی خود کرده است. این مجموعه‌ی دیدنی و هیجان‌انگیز برای نخستین بار در آمریکا و در سال ۱۹۵۵ بازگشایی شد و بازدیدکنندگان بسیاری تا به امروز از آن دیدن کرده‌اند. نمونه‌های دیگری از این پارک‌ بازی در نقاط مختلفی از جهان همچون پاریس در فرانسه نیز ساخته شده است. دیزنی‌لند پاریس را می‌توان از کهن‌ترین دیزنی‌لند‌هایی نامید که دقیقا کپی شده از دیزنی‌لند آمریکا ساخته شده است. شهر «مارن» در حومه‌ی شرقی پاریس، میزبان این پارک تفریحی مشهور است که زمین گلف، مدرسه‌ی فوتبال کودکان، هفت هتل، زمین تنیس، استدیو، استخر، رستوران و فروشگاه‌های مخصوص فروش محصولات والت دیزنی از جمله بخش‌هایی است که در این مرکز تفریحی وجود دارد.

۱۷. کلیسای نتردام در پاریس؛ فرانسه

جاذبه مشهور اینستاگرام

«کلیسای نتردام» (Notre Dame de)، یکی از زیباترین آثار تاریخی در کشور فرانسه است که در شهر پاریس قرار دارد. معماری و طراحی این عمارت تاریخی شاهکار معماری فرانسه محسوب شده و در همان نگاه نخست، توجه گردشگران را به خود جلب می‌سازد. سالانه بیش از ۱۳ میلیون نفر از این کلیسا که در «جزیره‌ سیته» و در میانه‌ی «رودخانه سن» مرکز پاریس واقع شده است، بازدید می‌کنند.

۱۶. هاید پارک در لندن؛ انگلستان

جاذبه مشهور اینستاگرام

«هاید پارک» (Hyde Park)، یکی از بزرگ‌ترین فضاهای باز در لندن پایتخت انگلستان است که از مکان‌های گردشگری این شهر به شمار می‌رود. در این پارک، مکان‌های مختلفی از جمله «دریاچه‌ سرپنتین» (Serpentine) «اسپیکر کرنر» (Speakers' Corner) «خانه اپسلی» (Apsley) و یک موزه وجود دارد. دریاچه سرئنتین در قرن ۱۸ میلادی احداث شده و از آن به‌عنوان مکانی برای شنا و قایقرانی استفاده می‌شود. سخنرانی نیز در اسپیکر کرنر که به گوشه سخنرانان نیز شهرت دارد انجام می‌شود که معمولا انجمن‌های سنتی جهت گفت‌و‌گوی آزاد در این بخش از پارک تشکیل می‌شود. خانه اپسلی نیز در گذشته محل سکونت اولین دوک «ولینگتون» (Wellington)، بوده است که وی پس از پیروزی خود در واترلو آن را خریداری کرده است. در موزه نیز می‌توان مجموعه باشکوه و ارزنده ولینگتون از نقاشی‌های مختلف را ارائه می‌دهد. همچنین هدایایی که از سوی پادشاهان و امپراتوران اروپایی به ولینگتون پیشکش شده است نیز برای نمایش قرار داده شده است.

۱۵. برج خلیفه در دبی؛ امارات متحده عربی

جاذبه مشهور اینستاگرام

«برج خلیفه دبی» (Burj Khalifa)، با ارتفاعی برابر با ۸۲۸ متر عنوان بلندترین ساختمان در جهان را تا به امروز به خود اختصاص داده است. این برج در دبی و در امارات متحده عربی ساخته شده و رکورد بیشترین تعداد طبقات را نیز کسب کرده است. طراحان و سازندگان این سازه زیبا آن را با الهام از معماری اسلامی و شبیه به گلی به نام «هیمنو کالیز» ( Hymenocallis)، ساخته‌اند. هتل، دفاتر اداری، واحدهای مسکونی، بلندترین مسجد جهان و سکوی بازدید بخش‌هایی از این آسمان‌خراش است. «برج دبی»، نام نخستین این بنای باشکوه بوده است که در روز افتتاح آن به افتخار حاکم امارات به نام «برج خلیفه» تغییر یافت.

۱۴. پل بروکلین در نیویورک؛ آمریکا

جاذبه مشهور اینستاگرام

«پل بورکلین» (Brooklyn Bridge)، سازه ای معلق در شهر نیویورک در کشور آمریکا که منطقه بروکلین و منهتن را به یکدیگر متصل می سازد. پروسه ساخت پل قدیمی از سال ۱۸۷۰ میلادی و به‌مدت ۱۳ سال به طول انجامید و سرانجام با ۲۷ کشته که از فعالان در ساخت آن بودند، به پایان رسید. دهانه اصلی پل ۳ کیلومتر و ۴۸۶ متر طول دارد و به‌طور کل این پل معلق دارای طولی نزدیک به ۲ کیلومتر و عرضی بالغ بر ۲۶ متر است که روی رودخانه شرق احداث شده است.

طراح و معمار اصلی پل بروکلین به‌مدت ۱۳ سال از طریق علایم مورس سازندگان پل را راهنمایی می‌کرد

وجود دو برج به ارتفاع ۸۴ متر در مرکز پل، مرکز اتصال کابل‌های بسیاری است که این پل را از سقوط و ریزش مصون می‌دارد. از نکات جالب در مورد این پل طراح اصلی آن است که در حین ساخت پل بر اثر تصادف معلول شد و به‌مدت ۱۳ سال با استفاده از علایم مورس، مهندسین و کارگران را جهت اتمام پروژه ساخت پل راهنمایی کرد. 

۱۳. ساختمان امپایر استیت در نیویورک؛ آمریکا

جاذبه مشهور اینستاگرام

«امپایر استیت» (Empire State Building)، یکی از آسمان‌خراش‌های شهر نیویورک در کشور آمریکا است که در محله منهتن این کلان‌شهر قرار دارد. این برج دارای ۱۰۲ طبقه تجاری است که با حضور در سکوی طبقه ۸۶ آن می‌توان نمایی ۳۶۰ درجه و زیبا از چشم‌انداز شهر نیویورک را مشاهده کرد. البته مسئولان برج با تعبیه دوربین‌های دوچشمی بسیار قوی در این سکو، امکان تماشای چشم‌انداز و نمای شهر را از فاصله‌ی نزدیک‌تر برای بازدیدکنندگان فراهم کرده‌اند. 

۱۲. پل گلدن گیت در کالیفرنیا؛ آمریکا

جاذبه مشهور اینستاگرام

«گلدن گیت» (Golden Gate Bridge)، یکی از پل‌های معلق در شهر سانفرانسیسکو در ایالت کالیفرنیا واقع در کشور آمریکا است که نماد این شهر تلقی شده و به‌عنوان یکی از شاهکارهای جهان محسوب می‌شود. این پل که یکی از ایدئال‌ترین مکان‌ها برای عکاسی است، با صرف هزینه‌ای بیش از ۳۵ میلیون دلار در سال ۱۹۷۳ افتتاح شد. اما آنچه که بیش از هر نکته دیگری با شنیدن نام این پل در ذهن گردشگران و مردم سراسر جهان تداعی می‌شود، آمار خودکشی روی آن است که در رتبه نخست جهان قرار گرفته است؛ به‌گونه‌ای که هر دو هفته یک بار یک نفر خود را از این پل به پایین پرتاب می‌کند. این پل سانفرانسیسکو را به بخش شمالی ایالت کالیفرنیا متصل می‌کند.

۱۱. دیزنی لند در توکیو؛ ژاپن

جاذبه مشهور اینستاگرام

«دیزنی‌‌‌لند توکیو» (Tokyo Disney)، یکی از زیباترین دیزنی‌لندها در سراسر جهان است که هر ساله میزبان جشن‌های متعددی است. در این جشن‌ها شخصیت‌های دیزنی‌لند به‌صورت عروسک یا با چراغ‌های تزیینی برای عموم نمایش داده می‌شوند. این دیزنی‌لند ژاپنی در حین بزرگ‌تر بودن نسبت به همتای آمریکایی خود، هزینه کمتری را برای مشتریان و بازدیدکنندگان در پی دارد. مغازه‌های متعدد و رستوران‌های مختلف در این دیزنی‌لند وجود دارد که مردم پس از سیاحت در این مکان تفریحی می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. 

مطالب مرتبط:

دیدگاه