راهنمای خرید در تفلیس؛ گشت و گذاری در خیابان ها و بازارهای سنتی

حمیده کریمی
حمیده کریمی یکشنبه، ۳ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۰۰
راهنمای خرید در تفلیس؛ گشت و گذاری در خیابان ها و بازارهای سنتی

خرید در تفلیس، فقط به مراکز خرید لوکس محدود نمی‌شود. بازارهای روز، بازارچه‌های سنتی و خیابان‌های شلوغ و پررفت‌وآمد تفلیس، فرصت‌های خوبی برای خرید در این شهر دیدنی است.

اگر برای سفر به گرجستان برنامه‌ریزی می‌کنید و قصد دارید زمانی را برای خرید در نظر بگیرید، تفلیس بهترین مقصد است. این شهر از نظر مراکز خرید و بازارچه‌ها بسیار تنوع دارد. در این مجموعه‌های تجاری متعدد و متنوع، انواع کالاها را می‌توانید خریداری کنید.

تفلیس، مانند بسیاری از پایتخت‌های بزرگ و توریستی دنیا، بهشتی برای علاقه‌مندان به مد است. در مراکز خرید مدرن این شهر، بهترین برندهای دنیا نمایندگی دارند. بوتیک‌ها، مغازه‌های قدیمی، دپارتمان‌استورها و خیابان‌های خرید و بازارچه‌های محلی، فرصت‌های متعددی برای خرید را برای اهالی و گردشگران این شهر فراهم می‌کنند.

در مقاله‌ی مراکز خرید تفلیس، بهترین مجموعه‌های تجاری مدرن این شهر را معرفی کردیم. در این مقاله با خیابان‌های خرید و بازارچه‌های تفلیس آشنا می‌شویم. در این مراکز فروش، کالاهایی کاملا متفاوت از مراکز خرید خواهید یافت.

خرید در تفلیس

بهترین خیابان‌های خرید

خیابان روستاولی (Rustaveli)

خیابان روستاولی تفلیس

این خیابان که قبلا با نام خیابان Golovin مشهور بود، خیابان مرکزی تفلیس است و به افتخار شاعر مشهور گرجی، شوتا روستاولی، نام‌گذاری شده است. این خیابان از میدان آزادی شروع می‌شود و حدود یک و نیم کیلومتر طول دارد قبل از اینکه به سمت خیابان Kostava بپیچد.

این خیابان به خاطر بناهای تجاری، دولتی و فرهنگی متعددی که در آن قرار گرفته، بسیار شهرت دارد. از میان آن‌ها می‌توان تئاتر اپرای ملی گرجستان، کلیسا و موزه اشاره کرد. این خیابان از طریق متروی تفلیس و اتوبوس، قابل دسترسی است.

این خیابان به خاطر همه‌ی جاذبه‌های فرهنگی متعددی که دارد و همین‌طور به این دلیل که میزبان بیساری از رویدادها و نمایشگاه‌های عمومی در شهر است، بسیار پر رفت‌‌ و آمد و بین گردشگران مشهور است و آن را می‌توان جزو خیابان‌های توریستی به حساب آورد. معماری این خیابان، ترکیبی از معماری قرن نوزدهم و بیستم و بسیار دیدنی است. بزرگ‌ترین سینمای تفلیس بخشی از جاهای دیدنی تفلیس نیز به حساب می‌آید، در این خیابان واقع شده است.

خیابان روستاولی تفلیس

علاوه بر این‌ها، خیابان روستاولی، بهشت دوستداران خرید است. چندین برند بین‌المللی مشهور در این خیابان نمایندگی دارند. ضمن اینکه مرکز خرید جدید Galleria Tbilisi در کنار میدان آزادی، باعث دوچندان شدن جذابیت این خیابان برای گردشگران و اهالی شهر شده است. این مرکز خرید پنج طبقه، ۲۲ هزار مترمربع وسعت دارد و یک مجموعه‌ی تجاری چندمنظوره است. در این مجموعه می‌توانید به طیف وسیعی از کالاهای متنوع درست در مرکز شهر، دسترسی داشته باشید.

خیابان پکینی (Pekini)

خیابان پکینی تفلیس

در این خیابان، می‌توانید برندهای میان‌رده و بین‌المللی را پیدا کنید. فروشگاه‌های محلی و بوتیک‌های متعددی وجود دارند که در آن‌ها محصولات متعددی با کیفیت‌های متعدد به فروش می‌رسند. در این فروشگاه‌ها ممکن است کالاهای قلابی هم پیدا شود بنابراین موقع خرید حواستان را جمع کنید.

البته برندهای معروف هم در این خیابان نمایندگی دارند مثلا پوما، ریباک، مانگو، گارفیلد و... .

خیابان پکینی تفلیس

در کافه‌ها و بستنی‌فروشی‌های خیابان می‌توانید دقایقی را استراحت کنید و انواع نوشیدنی و بستنی را نوش جان کنید. رستوران‌های فست فود هم در این خیابان دیده می‌شود که فرصتی عالی برای استراحت کردن، غذا خوردن و تماشای مردمی است که با شور و شوق فراوان، در خیابان قدم می‌زنند و خرید می‌کنند.

بازارهای محلی

بازارهای محلی روباز، یکی از پر رفت‌وآمدترین مراکز خرید و فروش در شهرها هستند. در این بازارها بیشتر محصولات روز مثل محصولات کشاورزی و دامداری محلی به فروش می‌رسد اما معمولا همه‌ی این بازارها و بازارچه‌ها چندین غرفه‌ی دیگر هم دارند که به فروش اسباب‌بازی، لباس، کفش، سوغات و صنایع دستی اختصاص دارد. حتی غرفه‌های غذاخوری هم در این بازارچه‌ها پیدا می‌شود که در آن‌ها می‌توانید غذاهای خیابانی محلی را امتحان کنید.

بازار Dezertirebi

بازار Dezertirebi

یکی از مشهورترین بازارهای محلی تفلیس، همین بازار است. این بازار در نزدیکی ایستگاه مرکزی قطار تفلیس قرار دارد و بزرگ‌ترین بازار محلی تفلیس است.

این بازار، در تمام طول سال باز و شلوغ است. در آن محصولاتی مثل گوشت و مرغ و ماهی تازه، سبزیجات و میوه‌ی تازه، سوغاتی‌های خوراکی و محصولات لبنی و سایر مواد غذایی خانگی را می‌توانید پیدا کنید. اگر می‌خواهید بابت خرید این مواد غذایی هزینه‌ی کمتری بپردازید و محصول تازه‌تری بخرید، این بازار بهترین جا برای خرید است. اما اگر دنبال خرید لباس و کفش و سایر اقلام مشابه هستید، این بازار را فراموش کنید.

میدان بازار (Meidan Bazaar)

میدان بازار تفلیس

میدان بازار یکی از قدیمی‌ترین بازارهای تفلیس است که در زمان‌های گذشته، اصلی‌ترین مرکز خرید شهر بوده اما به مرور زمان کاربری خود را از دست داده است. اما این بازار قدیمی اخیرا بازگشایی شده و به یکی از مناطق توریستی و تاریخی شهر تبدیل شده است.

در شهر تفلیس که روزبه‌روز مدرن‌تر می‌شود، می‌توانید در این بازار، حال و هوای قدیمی آن را مشاهده کنید و محصولات محلی بخرید. غرفه‌های متعدد این بازار به فروش محصولات مختلفی از جمله انواع صنایع دستی و سوغات اختصاص دارند. این بازار درست در مرکز شهر و در میدان تاریخی آن قرار گرفته است. هر محصولی که به نحوی با گرجستان و تاریخ و فرهنگ این شهر مرتبط باشد، در این بازار پیدا می‌شود؛ زیورآلات، کتاب، نقاشی و سایر آثار هنری، اشیای قدیمی، ماگ و مگنت، جوراب‌ و لباس سنتی و انواع و اقسام سوغات خوراکی.

اگر می‌خواهید در تفلیس، به غیر از مراکز خرید مدرن و مجلل، به جایی دنج‌تر و سنتی‌تر سر بزنید، این بازار را از دست ندهید. این مجموعه با وجود اینکه در مرکز و در بخش تاریخی شهر قرار دارد، ولی بسیاری از گردشگران به راحتی آن را از قلم می‌اندازند.

بازار درای بریج (Dry Bridge)

بازار درای بریج

یکی دیگر از بازارهای روزانه‌ی شهر، بازار درای بریج است که ساعت‌ها شما را سرگرم می‌کند. انواع محصولات از قبیل کالاهای آنتیک، زیورآلات و سایر خرت و پرت‌های تزیینی و سوغات را می‌توانید با قیمت مناسب در این بازار پیدا کنید. البته در نظر داشته باشید که این بازار، کاملا با مراکز خرید لوکس متفاوت است.

بازار درای بریج

بازار درای بریج هر روز از ساعت ۱۰ صبح تا پنج بعدازظهر فعالیت می‌کند. در روزهای آخر هفته، فروشندگان بیشتری به این بازار می‌آیند و البته تعداد گردشگران هم بیشتر می‌شود و در مجموع، با بازار شلوغ‌تری روبه‌رو خواهید شد. این بازار تا میدان آزادی تفلیس، ۲۰ دقیقه پیاده فاصله دارد.

برای اینکه به تفلیس سفر کنید و این فروشگاه‌ها را امتحان کنید، با کمک کجارو مناسب‌ترین ??? ??????? و تور تفلیس را جست‌وجو و خریداری کنید. در کجارو می‌توانید از بین بهترین تورهای ارائه شده توسط معتبرترین آژانس‌های گردشگری، مناسب‌ترین و ارزان‌ترین تور را خریداری کنید.

??? ????? ? ????? ???????

مطالب مرتبط:

منبع erasmusu jako

دیدگاه