بهترین سالن های استراحت خطوط هوایی کدامند؟

شادی  فرزان‌کیا
شادی فرزان‌کیا سه شنبه، ۲۱ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۰۰
بهترین سالن های استراحت خطوط هوایی کدامند؟

سالن‌های استراحت در فرودگاه‌ها برای خدمات دادن به مشتریان طراحی شده‌اند. اما در میان این سالن‌ها، تعدادی نیز وجود دارند که امکانات فراتری را در اختیار مشتریان قرار می‌دهند.

سالن‌های استراحت، بخش‌هایی هستند که در بیشتر فرودگاه‌ها وجود دارند و به مشتریان خدماتی می‌دهند که بسیار فراتر از سایر خدماتی است که در بخش‌های دیگر ارائه می‌شود. این خدمات عبارتند از محیط آرام، فضایی زیبا، سالن‌های ماساژ، رستوران‌های زیبا و غیره.

در میان این سالن‌ها، تعدادی نیز هستند که بسیار لوکس هستند و امکانات بیشتری را در اختیار مسافران قرار می‌دهند. این سالن‌ها برای مسافران درجه یک طراحی شده تا بتوانند پروازی خاطره‌انگیز را تجربه کنند. در این مقاله، ۱۲ مورد از بهترین سالن‌های استراحت را به شما معرفی خواهیم کرد.

سالن استراحت پییر

پییر

سالن استراحت «پییر» (the Pier) که شرکت هواپیمایی «کاتای پاسیفیک» (Cathay Pacific) در هنگ کنگ به تازگی آن را بازسازی کرده و اسباب و مبلمان آن را تغییر داده، یک استراحتگاه با تجهیزات عالی است که فقط برای مسافران درجه یک ساخته شده‌ است. این مکان که توسط طراحان انگلیسی طراحی شده، بسیار با سلیقه است و دارای دیوارها و وسایل با رنگ‌های سبز عقیق، گردویی و برنز است.

این مکان دارای یک اتاق نشیمن، سوییت‌های یک روزه و بخش ماساژ پا است. این مکان بیشتر شبیه یک بخش خصوصی در مرکز شهر است تا یک سالن فرودگاه.

سالن استراحت هترو در ترمینال ۵

هترو

اگرچه بیشتر مسافران با پروازهای با هزینه کم سفر می‌کنند و به روش‌های گوناگون به این پروازها دسترسی دارند، سالن‌های استراحت مجلل، منحصرا برای افراد خاصی است که با پروازهای درجه یک مسافرت می‌کنند و اغلب توسط این افراد رزرو می‌شوند. این مکان‌ها، بهترین استراحتگاه‌ها برای اقامت در طول سفر است.

سالن استراحت «هترو» (heathrow) در ترمینال ۵ خطوط هوایی بریتیش در انگلستان که به تازگی بازسازی و دکور آن تغییر داده شده است، مکانی بسیار لوکس برای مسافران است تا اوقات خوشی را در حین سفر تجربه کنند.

سالن‌های استراحت کانتاس در سیدنی و ملبورن

کانتاس

سالن‌های استراحت «کانتاس» (Qantas) در سیدنی و ملبورن، استراحتگاه‌هایی لوکس و درجه یک هستند که توسط «مارک نوسان» (Mark Newson) طراح معروف استرلیایی، طراحی شده‌اند.

این استراحتگاه‌ها، اگرچه به طرز پوشش افراد بسیار حساس هستند و حتی به بازیکن معروف کریکت «کوین پییترسن» (Kevin Pietersen) به خاطر کفش‌های انگشتی‌اش اجازه‌ ورود داده نشد، برای راضی نگه داشتن مشتریان خود امکاناتی از قبیل مراکز ماساژ درمانی، سوییت‌های خصوصی و هدست‌های واقعیت مجازی داده می‌شود.

رستوران پییر

رستوران پییر

نیمکت‌های چرم در رستوران پییر در هنک کنگ به صف چیده شده‌اند. مسافران در این رستوران می‌توانندغذاهای آسیایی، غذاهای بین‌المللی یا نودل‌های مخصوص خطوط هواپیمایی پاسیفیک کاتای را امتحان کنند.

مسافرانی که محدودیت زمانی دارند، معمولا ترجیح می‌دهند که سوییت‌های اتاق کار مجزای شش تایی را که همگی با iMac مجهز شده‌اند، امتحان کنند.

سالن استراحت کنکورد در لندن

کنکورد

بهترین استراحتگاه‌های خطوط هوایی بریتیش، اتاق‌های «کنکورد» (Concord Rooms) نامیده می‌شود که فقط برای مسافران درجه یک قابل دسترس است. این سالن‌ها، در شهرهای نیویورک و لندن وجود دارند.

در سالن‌های استراحت لندن، امکاناتی از قبیل کابین‌های خصوصی با تخت‌خواب و حمام‌های درون اتاق وجود دارد.

سالن استراحت فرودگاه بین‌المللی ابوظبی ترمینال ۳

سالن ابوذبی

سالن استراحت ترمینال ۳ فرودگاه بین‌المللی ابوظبی که متعلق به خطوط هوایی امارات است، توانسته همه رقیب‌های خود را جلو بزند. در کنار رستوران‌های بسیار مجلل، مسافران می‌توانند از حوض‌های آب گرم، سلمانی‌ها، سالن‌های ناخن، سالن‌های بدنسازی و اتاق‌های استراحت لوکس استفاده کنند.

کلیه خدمه، همواره در دسترس هستند تا مطمئن شوند همه چیز برای مسافران فراهم است که این خدمه، شامل پیشخدمت، دربان و پرستار بچه است.

سالن استراحت کنکورد نیویورک در جی اف کی

سالن استراحت در جی اف کی

سالن استراحت کنکورد نیویورک در «جی اف کی» (JFK) که متعلق به خطوط هوایی بریتیش است، به صورت یک هتل شیک مدل سازی شده است و دارای یک رستوران مجلل با غذاهای سالم و درجه یک است.

مهمان‌ها می‌توانند مدت زمانی را که منتظر آماده شدن پرواز خود هستند، اوقات خوشی را در این محل سپری کنند. 

پانسیون هترو در لندن

پانسون هترو

مسافرانی که با پروازهای درجه یک خطوط هوایی «ویرجین آتلانتیک» (Virgin Atlantic) مسافرت می‌کنند، می‌توانند در پانسیون هترو در لندن قبل از پروازشان اقامت کنند.

این استراحتگاه که یکی از خوش‌طرح‌ترین و جذاب‌ترین سالن‌ها است، دارای مکان آرایش مو، رستوران، مرکز ماساژ درمانی و سکوی بازدید است.

سالن استراحت لوفت هانزا در فرانکفورت

لوفت هانزا در فرانکفورت

مسافران درجه یک «لوفت هانزا» (Lufthansa) که قصد سفر از مقصد فرانکفورت را دارند، می‌توانند از سالن‌های استراحت که شامل خدماتی از جمله مرکز ماساژ درمانی، کتابخانه و سایر خدمات است، قبل از رفتن به هواپیمای خود با ماشین لیموزین لذت ببرند.

سالن استراحت لا پغیمییغ

لا پغیمییغ

مسافران درجه یک خطوط هواپیمایی ایر فرنس که مسافرت خود را از شهر پاریس آغاز می‌کنند، می‌توانند از سالن استراحت «لا پغیمییغ» (La Première) استفاده کنند. این سالن دارای رستورانی است که منویی از غذاهای سرآشپز معروف «آلین دوکاسه» (Alain Ducasse) را در اختیار مسافران قرار می‌دهد.

این سالن، دارای مراکز ماساژ درمانی «بایالاجیک رچرچه» (Biologique Recherche) و مراکز ماساژ درمانی برای افراد اداری است.

مراکز ماساژ درمانی ارکید سلطنتی در بانکوک

ارکید سلطنتی

مسافران خطوط هوایی درجه یک «تای ایرویز اینترنشنال» (Thai Airways International) که مسافرت خود را از فرودگاه بین‌المللی «سووارنابهومی» (Suvarnabhumi) در شهر بانکوک در تایلند آغاز می‌کنند، می‌توانند از مرکز ماساژ درمانی ارکید سلطنتی استفاده کنند.

برخلاف سایر مراکز ماساژ درمانی شرکت‌های هواپیمایی رقیب، مسافران در اینجا می‌توانند از یک درمان تمام وقت که شامل ماساژ برای کاهش درد عضلات و خستگی ناشی از سفر است، لذت ببرند.

سالن استراحت امارات متحده عربی

سالن استراحت امارات متحده عربی

مسافرانی که قصد سفر با هواپیمای A380 شرکت هواپیمایی امارت متحده عربی را دارند، می‌توانند از سالن‌های استراحت این پروازها لذت ببرند. فضای وسیع وآرام این مکان، اتاق‌های نشیمن زیاد، فرصت سوار شدن مستقیم به هواپیما به دلیل پارک شدن آن جلوی دروازه این سالن‌ها، از امکاناتی هستند که در اختیار مشتریان قرار می‌گیرند.

مطالب مرتبط:

منبع telegrph

دیدگاه