سال گذشته ۹ میلیون ایرانی به خارج سفر کردند

تیم  کجارو
تیم کجارو دوشنبه، ۲۰ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۰
سال گذشته ۹ میلیون ایرانی به خارج سفر کردند

سال گذشته ۹ میلیون و ۱۹۶ هزار و ۱۴۰ نفر از ایران به کشورهای دیگر سفر کردند. 

عبدالرضا مهاجری‌نژاد، مدیر کل دفتر برنامه‌ریزی و حمایت از توسعه معاونت گردشگری اعلام کرد که حدود ۹ میلیون نفر ایرانی در سال گذشته به سفرهای خارجی رفته‌اند. علاوه بر آن، وی آماری ارائه کرد که طبق آن در ۵ ماه نخست امسال، ۳ میلیون و ۴۷۴ هزار و ۶۹۲ نفر  از ایران خارج شده‌اند که این تعداد در مدت زمان مشابه سال گذشته، ۲ میلیون و ۸۷۵ هزار و ۲۰۳ نفر بوده است.

ترکیه، عراق، امارات، جمهوری آذربایجان، ارمنستان، گرجستان، آلمان و عربستان کشورهایی بودند که ایرانی‌ها بیشترین سفر را به آن‌ها داشتند. 

مهاجری‌نژاد معتقد است که نرخ خدمات در ایران و همچنین تنوع محصول در سایر کشورها باعث شده گرایش مردم به سفرهای خارجی بیشتر شود. وی در ادامه گفت:

باید کاری کنیم نرخ خدمات در ایران کاهش یابد، البته اقداماتی درحال انجام است، ولی این مساله روی سفرهای داخلی و همین طور ورود گردشگران خارجی و سفر ایرانی ها تاثیر زیادی گذاشته است.

در سایر کشورها تنوع محصول آنقدر زیاد است که دیگر لازم نیست از خدمات سفر درآمدزایی کنندو معمولا با عرضه محصولات متنوع در بخش غذا، خرید و تفریحات، این درآمدها را جبران می کنند، اما در ایران این روند برعکس است و تنها با فروش خدمات گردشگری، درآمد کسب می‌شود و به همین دلیل نرخ ها بالا است.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه