کافه حیوانات، مکانی دلچسب برای دوستداران حیوانات

مهتاب خسروشاهی
مهتاب خسروشاهی چهار شنبه، ۲۲ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۰۰
کافه حیوانات، مکانی دلچسب برای دوستداران حیوانات

کافه حیوانات را در همه جای دنیا می‌توان پیدا کرد. جایی که قهوه با گرمیِ حضور سگ، گربه یا حیوان دیگری گره می‌خورد. با هم سری بزنیم به چند کافه حیوانات در گوشه و کنار دنیا.

مفهوم کافه حیوانات به فضایی آشنا تبدیل می‌شود. در بسیاری از کشورها کافه‌هایی وجود دارد که در آنها چند حیوان مانند سگ یا گربه هم زندگی می‌کنند. مهمانان حیوان‌دوستِ این کافه‌ها در حالی که قهوه و کیک میل می‌کنند، از بودن در کنار حیوانات هم لذت می‌برند. بدون شک برای حیوان دوستان جذابیت طبیعی حیوانات در کنار کافئین ترکیب دلچسبی است.

کافه گربه

بعضی از کافه‌های دنیا تجربه‌ی نگهداری حیواناتی مانند سگ، گربه، و دیگر حیوانات وحشی و اهلی را دارند. ببینیم کدام کافه در کجای دنیا، چه حیوانی را برای وقت گذراندن در کنار مشتریان نگهداری می‌کند.

کافه هری خارپشته (Harry Hedgehog Café)

کافه هری

در ژاپن چندین کافه حیوانات پیدا می‌شود که یکی از جالب‌توجه‌ترین آنها «کافه هری خارپشته» (Harry Hedgehog Café)  است. این کافه در کنار محله‌ی «روپونگی» (Roppongi) در توکیو قرار گرفته است. مقابل این کافه معمولا صف طولانی از مشتری دیده می‌شود که به‌انتظار خالی شدن صندلی می‌ایستند. حتما بازی کردن و دیدن جوجه‌تیغی‌های بانمک ارزشش را دارد که کمی هم منتظر بمانند. البته می‌شود رزرو آنلاین هم انجام داد.

کافه گربه توکیو

خارپشت‌ها رفتار بسیار دوستانه‌ای دارند؛ البته ممکن است کمی خواب‌آلود به‌نظر برسند که حق هم دارند، چون موجودات شب‌گردی هستند. با این همه خیال‌تان راحت باشد که با نشان دادن چند کرم کوچک می‌توانید توجه آنها را جلب کنید و چند تا عکس یادگاری بگیرید.

کافه میو (Meow Parlour)

کافه میو

کافی‌شاپ‌هایی که در آنها گربه نگهداری می‌شود، بیشترین تعداد کافه حیوانات را در دنیا دارند. کافه‌گربه‌ها به‌ویژه در نیویورک خیلی معروف هستند. «سالن میو» (Meow Parlour) یکی از بهترین و تمیزترین کافه‌گربه‌های نیویورک است که در «چاینا تاون» یا محله‌ی چینی‌ها  (Chinatown) قرار دارد.

یوگا گربه

در این کافه گربه، فقط مشتریان نیستند که خوراکی و نوشیدنی میل می‌کنند. مردم گربه‌های خودشان را هم به این کافه می‌برند. از گربه‌های مهمان پذیرایی می‌شود و اسنک‌ برای آنها سرو می‌شود. شب‌ها بازی و یوگا در کافه برپا است. همچنین بعضی از ساعت‌ها برای خانواده‌ها و کودکان زیر ۱۰ سال درنظر گرفته شده است تا حسابی بازی کنند و مشغول شوند.

کافه گربه نیویورک

یک نکته‌ی جالب دیگر درمورد این کافه‌گربه‌ نیویورکی راین است که، مشتریان می‌توانند سرپرستی گربه‌ها را قبول کنند و آنها را با خود به خانه ببرند.

کافه گربه کیت تی 

کیت تی

کافه گربه «کیت تی» (KitTea) در سانفرانسیسکو، ایالت کالیفرنیا قرار دارد. اگر پیش از رفتن به کافه، جا رزرو کرده باشید، می‌توانید با گربه‌ها بازی کنید. درغیر این صورت باید گربه‌ها را از پشت شیشه تماشا کنید. به این ترتیب کسانی که به موی حیوانات حساسیت دارند، نگران تماس مستقیم با گربه‌ها نیستند.

کافه گربه کالیفرنیا

کافه طبیعت متشکریم (Thanks Nature Café)

کافه سئول

«کافه طبیعت متشکریم» (Thanks Nature Café) در سئول درواقع یک کافه وافل جالب‌توجه است که بره‌ها هم در آن وقت می‌گذرانند.

کافه حیوانات سئول

خوردن وافل خودش اتفاق هیجان‌انگیز و خوشمزه‌ای است، حالا اگر وافل کنار چند گوسفند مهربان سرو شود، از آن اتفاق‌های پرخاطره می‌شود. بله، کره‌ جنوبی چنین کافه‌گوسفندی دارد.

کافه حیوانات

این گوسفندهای گرم و نرم خوش‌رفتار هستند و به‌ویژه با کودکان مهربان برخورد می‌کنند. چه چیزی بهتر از یک نوشیدنی خنک و وافل در کنار بره‌های سفید پشمالو؟

کافه شَلوغو(Cafe Chat L’Heureux)

کافه حیوانات کانادا

«کافه شَلوغو» (Cafe Chat L’Heureux) اولین کافه‌گربه‌ای بود که در کانادا شروع به‌کار کرد. اگر گذرتان به مونترال افتاد، حتما سری به این کافه بزنید. شلوغو یکی از بهترین مکان‌ها برای معاشرت با گربه‌ها و بغل کردن آنها است.

کافه حیوانات مونترال

طراحی داخلی گرم و مدرن کافه به‌ترتیبی است که هم مشتریان احساس راحتی می‌کنند و هم گربه‌ها آن‌را دوست دارند. صاحبان کافه شلوغو چندین گربه را از پناهگاه‌های محلی به این‌جا آورده‌اند تا زندگی خوب و آرامی داشته باشند.

کافه کانادا

در کافه گربه، محصولات مناسب حیوانات خانگی هم به‌فروش می‌رسد تا دست خالی از در بیرون نروید. 

 داگ کافه(Dog Café)

کافه سگ

«داگ کافه» یا کافه‌سگ (Dog Café) در ایالت کالیفرنیا یکی دیگر از کافه‌های معروف دنیا است که علاوه بر سرو قهوه و خوراکی، از سگ‌‌ها نگهداری می‌کند. داگ‌ کافه هم پناهگاه سگ‌ها است و هم کافه حیوانات به‌شمار می‌رود.

کافه سگ لس انجلس

در این کافه‌ در لس‌ آنجلس می‌توانید با سگ‌هایی که نجات داده شده‌اند، معاشرت کنید و حتی از میان آنها سگی را به سرپرستی قبول کنید و به خانه ببرید.

کافه میس بانی(Ms. Bunny)

کافه خرگوش

«کافه هری خارپشته» تنها کافه حیوان شهر توکیو نیست. کافه «میس بانی» (Ms. Bunny) یک کافه‌‌خرگوش است که نیازی به امکان رزرو میز از قبل نمی‌بیند. مشتریان مشتاقی که خرگوش‌ها را دوست دارند، حاضرند برای بودن کنار این حیوانات کوچک دوست‌داشتنی، کمی برای خالی شدن میز منتظر بمانند.

کافه حیوانات توکیو

پیش از دست زدن به خرگوش‌ها باید دست‌هایتان را ضدعفونی کنید. صاحب کافه از مشتریان می‌خواهد آرام خرگوش‌ها را بغل کنند. جالب این که، کافه میس بانی می‌تواند برای مدت کوتاهی از خرگوش مشتریان نگهداری کند. ضمن این‌که خدمات و محصولات مربوط به خرگوش‌ها را هم ارائه می‌کند، مانند کوتاه کردن ناخن‌ها.

کافه خرگوشی

اگر هوا بارانی نباشد و خرگوش‌ها سرحال باشند، می‌توانید یکی از آنها را برای پیاده‌روی به اطراف محله‌ی «روپونگی» (Roppongi) ببرید.

سالن گربه پورینگتنز(Purringtons)

کافه گربه

 در شهر «پورتلند» (Portland) ایالت «اورگن» (Oregon) چند کافه‌گربه پیدا می‌شود. اما قدیمی‌ترین آنها «سالن گربه پورینگتنز» (Purringtons) است.

کافه گربه

به‌خاطر راحتی گربه‌ها ظرفیت کافه تنها ۱۵ نفر است. بنابراین، بهتر است با برنامه‌ریزی قبلی میز رزرو کنید.

کافه حیوان

کافه ‌خزنده(Reptile Café)

کافه خزندگان

بعضی‌ها به دنبال حیوانات نرم و خوش‌اخلاق نیستند. اگر شما هم از این دسته افراد هستید، در یوکوهامای ژاپن می‌توانید به «کافه‌خزنده» (Reptile Café) بروید که دیگر در آن خبری از خرگوش و بچه گربه و سگ نیست. چای‌خانه‌ی گرمسیری یوکوهاما این فرصت را فراهم کرده تا در کنار نوشیدن یک فنجان چای داغ، چند حیوان فلس‌دار کنار خودتان ببینید.

خزنده در کافه

در کافه خزنده چند گونه بزمجه، لاک‌پشت، مار و حتا چند دوزیست زندگی می‌کنند. اغلب این خزندگان پشت شیشه نگهداری می‌شوند، اما چند لاک‌پشت در اطراف میزها جولان می‌دهند.

کافه خزنده

نیازی به رزرو میز یا پرداخت ورودی نیست، اما انتظار می‌رود اگر به کافه رفتید، چیزی سفارش بدهید.

مطالب مرتبط:

منبع smartertravel

دیدگاه