کیپ تاون بهترین شهر آفریقا و خاورمیانه از دید گردشگران

محبوبه حسنی
محبوبه حسنی سه شنبه، ۲۱ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۰
کیپ تاون بهترین شهر آفریقا و خاورمیانه از دید گردشگران

کیپ تاون یکی از بهترین مقاصد گردشگری دنیا، در آفریقای جنوبی قرار دارد و برای شانزدهمین بار عنوان برترین شهر آفریقا و خاورمیانه را کسب کرده است.

آفریقای جنوبی، یکی از شگفت‌انگیزترین سرزمین‌هایی است که در این کره‌ی خاکی قرار دارد و می‌توان آن را همواره در لیست مقاصد فوق‌العاده و فراموش‌نشدنی برای مسافرت قرار داد. کشوری که هر توریست و گردشگری با هر سلیقه‌ای با حضور در آن لحظات شیرین و دلچسبی را تجربه خواهد کرد.

Cape Town

آثار تاریخی متعدد، جاذبه‌های گردشگری طبیعی، حیات وحش، خطوط ساحلی، شهرهایی پرزرق و برق و شلوغ در کنار فرهنگ غنی مردم این سرزمین، آن را به یکی از محبوب‌ترین نقاط دیدنی در جهان تبدیل ساخته است. «کیپ تاون» (Cape Town)، شهری است ساحلی در این کشور زیبا و دیدنی که گردشگران و مسافران بسیاری آن را به‌عنوان مقصد مسافرت و گردشگری خود انتخاب می‌کنند. کیپ تاون، نه‌تنها یکی از زیباترین شهرهای قاره‌ی سیاه است، بلکه این شهر ساحلی یکی از زیباترین و بهترین مقاصد گردشگری دنیا محسوب می‌شود. این شهر زیبا که به «مادر سیتی» نیز شهرت دارد، برای شانزدهمین بار در تاریخ جایز‌ه‌ی بهترین‌های دنیا از سوی وب‌سایت Travel + Leisure، به‌عنوان شهر شماره یک آفریقا و خاورمیانه از سوی خوانندگان انتخاب شده است. در واقع در شهر دوست‌داشتنی کیپ تاون، جاذبه‌های گردشگری قابل‌توجه و دیدنی‌های بسیار زیبا و منحصربه‌فردی وجود دارد که آن را به یکی از مقاصد پرطرفدار و محبوب در حوزه‌ی گردشگری تبدیل ساخته است.

Cape Town

چراکه سالانه مسافران و توریست‌های بسیاری از جمله مردم کشورمان ایران را نیز به واسطه‌ی همین زیبایی‌ها و دیدنی‌هایش، مجذوب خود کرده است. مسافران و گردشگران با حضور در این سرزمین آفریقای جنوبی، عاشق و مسحور زیبایی‌های این شهر ساحلی می‌شوند؛ آن‌ها می‌توانند از نزدیک شگفتی‌های ساحل طلایی و آب‌های نیلگون این منطقه از جهان را با تمام وجود احساس کنند.

Ellerman House

در کنار جاذبه‌های گردشگری متنوع و منحصربه‌فرد کیپ تاون، می‌توان این شهر را مرکز بسیاری از هتل‌های رویایی و شگفت‌انگیز از جمله «الرمن هاوس» (Ellerman House)، دانست. این هتل توانست در سال جاری عنوان برترین هتل شهری در آفریقا را به خود اختصاص دهد. از ویژگی‌های این هتل خدماتی است که به مسافران و مشتریان ارائه می‌شود. گردشگران می‌توانند با حضور در این مکان از چشم‌اندازهای دریایی خارق‌العاده و مجذوب کننده در کنار سرو انواع نوشیدنی‌های خوشمزه‌ی بومی و بین‌المللی لذت ببرند.

کیپ تاون به‌دلیل برخورداری از چشم‌اندازهای خیره‌کننده و بکر، مکانی مناسب و ایدئال برای عکاسی است

همچنین شهر کیپ تاون کلان‌شهری است ساحلی که در برابر پس زمینه‌ی کوه نمادین و خلیج کبود رنگ تیبل قرار دارد و توسط سواحل سنگلاخی احاطه شده است. در نقطه‌ نقطه‌ی این شهر رویایی، مناظری چشم‌نواز و خیره‌کننده وجود دارد که برای عکاسی بسیار ایدئال است. شاید به همین دلیل است که مدل‌های زیادی برای عکس گرفتن به این منطقه از آفریقا سفر می‌کنند. ممکن است محبوبیت این شهر در بین گردشگران تنها به سواحل زیبا و نقاط خیره‌کننده و فرهنگ غنی مردم این سرزمین خلاصه نشود، بلکه مکان‌های تاریخی آن و معماری‌ به کار رفته در آن‌ها که به سبک هلندی و نیز معماری مدرن ویکتوریایی (انگلیسی)، است، این شهر را به مکانی عالی برای پیاده‌روی و قدم زدن در خیابان‌ها و کوچه‌هایش، تبدیل کرده است.

کیپ تاون

کیپ تاون را نمی‌توان تنها به دیدنی‌هایش و نیز هتل‌های لوکس و عالی ستود. بلکه می‌توان این شهر زیبا و ساحلی را به‌دلیل برخورداری از مسیرهای کوهستانی بسیار جذاب و هیجان‌انگیز نیز مورد ستایش قرار داد. این مسیرهایی که قطعا برای کوهنوردان و طبیعت‌گردان بسیار دوست‌داشتنی خواهد بود.  «Table Mountain»، یکی از مشهورترین مناظر و چشم‌اندازهای این منطقه از جهان است که از قله‌ای صاف برخوردار بوده و پیاده‌روی یا کوهنوردی را برای بسیاری از گردشگران، هموار و مطلوب ساخته است. مسافران و علاقه‌مندان به کوهنوردی می‌توانند با استفاده از واگن‌های مخصوص محلی مسیری زیبا و لذت‌بخش را طی کرده و به قله برسند. البته بیشتر افرادیکه کوهنوردی را به واگن‌سواری ترجیح می‌دهند، با پیمودن مسافتی حدود دو ساعت، به قله صعود خواهند کرد.

کیپ تاون

نمایی از Table Mountain

سیاحت و گشت‌وگذار روزانه در کیپ تاون، خود سرشار از لحظات پرخاطره و به‌یادماندنی است. اما با اتمام روز و فرارسیدن شب، این سیاحت و گردش به پایان نخواهد رسید؛ چراکه گردشگران می‌توانند از آشپزخانه‌های محلی و جالب و نیز چشم‌اندازهای شگفت‌انگیز و خیره‌کننده در شب نیز استفاده کرده و لذت ببرند.

کیپ تاون

شبگردی در کنار ساحل و برپایی جشن‌های خودمانی و دوستانه تا طلوع آفتاب، از دیگر فعالیت‌هایی است که گردشگران با حضور در کیپ تاون با آن روبه‌رو خواهند شد. امری وسوسه‌انگیز و سرشار از شور و نشاط، به‌ویژه در روزهای گرم تابستان که علاوه بر مردم بومی، بسیاری از ورزشکاران و مشاهیر در سطح جهانی را در این سرزمین سراسر هیجان و زیبایی، خواهند یافت.

در خیابان بری، می‌توان تنوع شگفت انگیزی از غذاهای خوشمزه و نوشیدنی های لذیذ را امتحان کرد

خیابان زیبای «بری» (Bree)، یکی از خیابان‌های مشهور در کیپ تاون است که به مرکز مکان‌های مشهوری همچون Chefs Wearhouse & Canteen یا Mothers Ruin Gin Bar نام گرفته است و به ارائه‌ی خوراکی‌های خوشمزه و نوشیدنی‌های لذیذ بومی شهرت دارد. وجود تنوع غذایی بسیار فوق‌العاده در کیپ تاون، قطعا ارتباطی مستقیم با جمعیت بیش از ۳ میلیون نفر آن دارد که بیانگر تفاوت موجود بین ذائقه‌ی غذایی ساکنان این شهر ساحلی است. شاید همین امر سبب شده است که برای میل کردن یک وعده‌ی غذا در بهترین رستوران‌ و کافه‌های کیپ تاون، مسافران از مدت‌ها قبل میز خود را رزرو کرده باشند.

کیپ تاون

هرچند نباید از این نکته غافل شد که این شهر محبوب و دوست‌داشتنی، ممکن است برای بسیاری از مسافران و گردشگران شهری گران و پرهزینه باشد، ولی حضور در آن و تماشای دیدنی‌هایش و گشتن در نقطه‌ نقطه‌ی خاک این ناحیه از آفریقا، باز هم ارزش یک بار حضور را خواهد داشت و همین جاذبه‌های منحصربه‌فرد این شهر باعث شده است تا برای شانزدهمین بار، توسط گردشگران و توریست‌ها به‌عنوان شهر برتر گردشگری آفریقای جنوبی و خاور میانه، برگزیده شود. جالب است بدانید که کیپ تاون پس از «ژوهانسبورگ» که مرکز آفریقای جنوبی است، مهم‌ترین شهر این کشور است که در سال ۲۰۱۰ میلادی نیز یکی از شهرهای میزبان در جام جهانی فوتبال بود.

 

مطالب مرتبط:

دیدگاه