طبیعت گردی و کشف آمریکای جنوبی

سحر مردانه
سحر مردانه پنجشنبه، ۲۳ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۰۰
طبیعت گردی و کشف آمریکای جنوبی

آمریکای جنوبی دارای طبیعت کشف نشده‌ای است که ارزش گشتن و کسب تجربه‌های جدید و هیجان‌انگیز را دارد. در این مقاله با مناطق بکر آشنا خواهید شد.

آمریکای جنوبی شبیه مکانی است که هنوز، موارد زیادی در آن وجود دارد که کشف نشده‌است. این قاره‌ی پهناور از کلمبیا تا آرژانتین، ارزش سفر و مهر خوردن در گذرنامه را دارد. مهم نیست که برای سفر چه سنی داشته باشید، مهم این است که از راهنمایی‌های لازم در این سفر برخوردار شوید تا به بهترین نحو آن را برنامه‌ریزی کنید.

گشت و گذار در پارک ملی تیانا(Teyuna)

آمریکای جنوبی

کجا: کلمبیا

مدت: ۵ روز

سطح دشواری: چالش بر‌انگیز

چرا باید بروید: اگر به دنبال مکانی کشف نشده هستید که در حال حاضر هم افراد کمی به آنجا رفت و آمد داشته باشند، سفر به شمال کلمبیا و آشنایی با حیات‌وحش آن، می‌تواند بهترین انتخاب باشد. این سفر چالش بر‌انگیز را از جنگل سرسبز کوه‌های سیرا‌نوادا شروع کنید تا به شهر باستانی کلمبیایی که توسط مردم بومی تیرانا ساخته شده است، برسید. برای رسیدن به آخرین ورودی این پارک ملی، حدود ۱۲۰۰ گام تخمین زده شده است. تنها ۱۰‌درصد از خرابه‌های باستانی کشف شده است که به جذابیت مرموز آن می‌افزاید. نکات برجسته‌ی این گشت و گذار می تواند شنا در رودخانه‌ی Buritaca، تماشای پرندگان در جنگل و خوابیدن در فضای باز باشد.

پارک ملی کالیلگونا(Calilegua)

آمریکای جنوبی

کجا: آرژانتین

مدت: ۶ روز

سطح دشواری: چالش برانگیز

چرا باید بروید: دره‌های بیابانی سان پدرو د آتاکاما در شیلی و بولیوی سالار د اویونی بسیار شناخته شده هستند اما هنوز هم در آرژانتین مناطق غریب و ناشناخته‌ی زیادی وجود دارد که در شمال غرب آن واقع شده است. سفری هیجان‌انگیز را با کشف مسیر‌های جذاب، اقامت در ایستگاه‌های کوچک کوهستانی، آشنایی با جوامع محلی و بومی، گذشتن از جنگل و رودخانه، تجربه خواهید کرد. مسیری که به پارک ملی کالیلگونا ختم می‌شود، در سایت میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. در این مسیر، مناظر به طرز چشم‌گیری زیبا هستند.

آیسن(Aysén) به فیتز روی(Fitz Roy)

آمریکای جنوبی

کجا: شیلی

مدت: ۹ روز

سطح دشواری: متوسط تا چالش برانگیز

چرا باید بروید: اگر‌چه بیشتر مسافران به طور مستقیم به جنوب پاتاگونیا می‌روند، اما شمال پاتاگونیا دارای یخچال‌های طبیعی، آبشار، رودخانه و حیات‌وحشی است که در مسیر جنوب بزرگ‌راه آیسن واقع شده است. داشتن سفری ۹ روزه به پارک ملی پاتاگونیا که توسط کریستین و داگلاس تامپکینز در زمینی حفاظت شده به مساحت 2.2 میلیون هکتار ساخته شده است، تجربه‌ای بی‌نظیر را برای شما خلق می‌کند. این پارک در دره Chacabuco واقع شده است و دارای بالاترین سطح تنوع زیستی است. از جنگل سر‌سبز، تالاب و آبشار که بگذرید به مرز شیلی و آرژانتین خواهید رسید.

سفر از کوه آتشفشانی به پارک ملی کوتیفا(Cotopaxi)

آمریکای جنوبی

کجا: اکوادور

طول: ۶ روز

سطح دشواری: چالش برانگیز

چرا باید بروید: خارج از کیتو، پایتخت شلوغ اکوادور، با مسیر پر از آتشفشان روبرو خواهید شد. در این مسیر مجموعه‌ای از قله‌‌های معروف را هم خواهید دید. سفر ۶ روزه‌ی خود را به سمت پارک ملی کوتیفا آغاز کنید. هم می‌توانید از طبیعت و زیبایی‌های آن لذت ببرید و هم شب، کمپینگ داشته باشید.

ماچو پیچو

آمریکای جنوبی

کجا: پرو

مدت: ۱۳ روز

سطح دشواری: چالش برانگیز

چرا باید بروید: کشور‌هایی که مسیر پیاده‌روی و طبیعت‌گردی در آنها کمی دشوارتر باشد، مسیر و آثار آن کمتر نابود می‌شوند. اگر می‌خواهید در ماچو پیچو گشت و گذاری داشته باشید، مسیر اینکا یا سالکنتای، با منظره‌ی کوهستان پرو می‌تواند تجربه‌ی بی‌نظیری باشد. اگر به دنبال مسیری جایگزین و مشهور هستید، سفر به Choquequirao می‌تواند مناسب باشد. این شهر با عنوان گهواره‌ی طلا شناخته شده است و دسترسی به آن فقط با پای پیاده امکان پذیر است.

ترکرا بارانسا(Tercera Barranca) به سیرا باگوالس(Sierra Baguales)

آمریکای جنوبی

کجا: شیلی

مدت: پیاده‌روی روزانه

سطح دشواری: متوسط

چرا باید بروید: در نزدیکی پارک ملی تورس دل پین(Torres del Paine) و در امتداد مرز آرژانتین واقع شده است. سیرا باگوالس در شیلی، یک منطقه کشف نشده، بی‌نظیر و کامل است که در آن اسب‌های وحشی را خواهید دید. می‌توانید در پاتاگونیا اقامت داشته باشید و هر روز در این منطقه پیاده‌روی کنید. از دامنه‌ها عبور کنید و جنگل‌های که دارای درختان متنوع و حتی با بیش از 20 میلیون سال قدمت را ببینید.

آتین(Atins) به پارک ملی لانگووس(Lençóis Maranhenses)

آمریکای جنوبی

کجا: برزیل

مدت: ۳ روز

سطح دشواری: متوسط

چرا باید بروید: در امتداد اقیانوس اطلس، شمال برزیل در ایالت ماراناهو، در حیات‌وحش با پای برهنه(فقط به جوراب نیاز خواهید داشت)، در پارک ملی لانگووس که دارای آب شیرین و تپه‌های شنی است، پیاده‌روی کنید. این منطقه دارای آب و هوایی بی‌نظیر است، گویی بر روی ابریشم قدم بر‌می‌دارید. همچنین این منطقه دارای الگوی باران غیر معمولی است. پارک ملی لانگووس دارای طبیعت خاصی است که در سایت میراث جهانی یونسکو هم به ثبت رسیده است. شب‌های پر ستاره و غروب آفتاب آن نیز بی‌نظیر است.

سفر به آبشار Kaieteur

آمریکای جنوبی

کجا: گویانا

مدت: ۱۴ روز

سطح دشواری: آسان تا متوسط

چرا باید بروید: گویان دارای طبیعتی زیبا، جنگل‌های بارانی بی‌نظیر همراه با میراث فرهنگی غنی در منطقه است. در این منطقه ممکن است موفق به دیدن پوما، میمون قرمز، کاپیبارای و مجموعه ای از پرندگان از جمله توکان، شوید. اکو‌سیستم جنگل بارانی گویانا، بسیار منحصر‌به‌فرد است. آبشار Kaieteur  یکی از بلند‌ترین آبشار‌های تک قطره‌ای در جهان است که در پارک ملی به همین نام واقع شده است.

اوسنگات (Ausangate) به کوهستان رنگین‌کمانی

آمریکای جنوبی

کجا: پرو

مدت: ۶ روز

سطح دشواری: متوسط تا چالش برانگیز

چرا باید بروید: فقط سه ساعت از کوسکو فاصله دارد. اوسنگات معمولا بدون توریست است زیرا مسافران، محو زیبایی و جاذبه‌های کوسکو در ماچو‌پیچو، می‌شوند. اوسنگات دارای طبیعتی کوهستانی است، به همین دلیل است که نفوذ بیرونی در آن کم است. بین پنج گذر‌گاه کوهی ۱۵۰۰۰ تا ۱۷۰۰۰ فوت توقف داشته باشید تا چشم‌اندازی از کوه‌های برفی تا بیابان‌های نئون را ببینید. همچنین دو چشمه‌ی طبیعی آب گرم در این منطقه وجود دارد که برای رفع بیماری و خستگی عضلات بسیار مفید است. اما جایزه‌ی واقعی شما در پایان سفر است زیرا با تپه‌های رنگی که به کوهستان رنگین‌کمانی معروف است، ربرو خواهید شد.

مدار دینتس(Dientes)در ایسلا‌ناوارینو(Isla Navarino)

آمریکای جنوبی

کجا: شیلی

مدت: ۴ روز

سطح دشواری: چالش برانگیز

چرا باید بروید: جنوبی‌ترین قسمت جهان، مدار دینتس در ایسلا‌ناوارینو، شیلی است. تا حد زیادی بدون مسیر است، به همین دلیل سفر شما پر از ماجرا و چالش خواهد بود. بر روی قله‌های ناهموار پیاده‌روی داشته باشید تا به اردوگاه روستایی برسید. مرداب، تالاب و کوه کوردینگتون(Codrington) از دیگر مواردی است که بازدید از آنها را نباید فراموش کنید.

کوه رورایما(Roraima)

آمریکای جنوبی

کجا: ونزوئلا

طول: ۸ روز

سطح دشواری: متوسط

چرا باید بروید: رفتن به کوه رورایما یکی از بزرگ‌ترین و ناب‌ترین تجربه‌ها در سفر به آمریکای جنوبی است. از پیاده‌روی در حیات‌وحش و مسیر رفتن به سمت رودخانه‌‌ی کوکنان، جنگل‌های متراکم، دره، تالاب و جریان‌ها لذت ببرید.

ال چالتن(El Chaltén) به لاگونا د لس ترس(Laguna de los Tres)

آمریکای جنوبی

کجا: آرژانتین

مدت: پیاده‌روی روزانه

سطح دشواری: متوسط

چرا باید بروید: سفر به آرژانتین بدون رفتن به پارک ملی لاگونا د لس ترس، کامل نیست. یکی از بهترین چشم‌انداز‌‌ها از کوه فیتز‌روی، شناخته شده است. در این سفر بازدید از کو‌های ال‌چالتن و عبور از اردوگاه پوینکونت را از دست ندهید. بعد از صعود بر روی کوه فیتز، با منظره‌ای جالب روبرو خواهید شد. برکه‌ای فیروزه‌ای رنگ که با گرانیت خاکستری و براق گره خورده است.

 

مطالب مرتبط:

دیدگاه