هزینه سفر به جامائیکا چقدر است؟

سارا کرایی
سارا کرایی چهار شنبه، ۲۴ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۴۵
هزینه سفر به جامائیکا چقدر است؟

جامائیکا، جزیره‌ای در آب‌های کارائیب، پر از فرهنگ‌‌های متنوع و ماجراجویی‌‌‌های هیجان‌انگیز است. در این مقاله درباره هزینه سفر به این کشور دیدنی می‌خوانید.

با وجود جنگل‌های انبوه گرم و پرباران، سواحل آرام و شنی شگفت انگیز، آبشارهای خیره کننده و موسیقی عالی، جامائیکا دقیقا همان چیزی است که ممکن است پزشک‌تان برای شما تجویز کند. این جزیره‌ی کارائیبی جذابیت‌های فراوانی برای همه مسافران با سلیقه‌های مختلف دارد، چه آن‌هایی که به دنبال استراحت هستند، چه کسانی که جمع‌های شلوغ و پر سر و صدا را می‌پسندند یا این که علاقه‌مند به آشنایی با فرهنگ‌های بومی‌ هستند. هر آنچه به دنبالش هستید، در جامائیکا وجود دارد. در ادامه با کجارو باشید و درباره هزینه سفر ارزان به این سرزمین زیبا و دل‌انگیز بخوانید.

هزینه اقامت در جامائیکا

جامائیکا

 تعطیلات بهاری زمانی است که انبوه دانشجویان به جامائیکا سرازیر می‌شوند و قیمت‌ها به صورت صعودی بالا می‌روند؛ بنابراین سعی کنید در این دوره‌ها قصد رفتن به جامائیکا نکنید. در سایر فصول هزینه یک شب اقامت در هاستل از حدود ۱۵ دلار (۵۷,۰۰۰ تومان) برای یک تخت شروع می‌شود. در حالی که یک اتاق خصوصی دو تخته حدود ۴۵ دلار (۱۷۱,۰۰۰ تومان) قیمت دارد.

هزینه یک شب اقامت در هتل ارزان دو ستاره در اتاق دو تخته، از حدود ۶۶ دلار (۲۵۰,۰۰۰ تومان) شروع می‌شود. این‌گونه هتل‌‌ها از امکانات رفاهی اولیه مانند سروریس بهداشتی اختصاصی، وای‌فای رایگان، تهویه مطبوع و تلویزیون بر خوردار هستند.

از طریق وب‌سایت Airbnb، می‌توانید یک آپارتمان استودیویی را به قیمت ۲۰ دلار (۷۶,۰۰۰ تومان) یا کمی بیشتر برای هر شب اجاره کنید. اجاره آپارتمان هم به صرفه‌تر است، هم  این مزیت را دارد که می‌توانید از آشپزخانه آن برای پخت و پز استفاده کنید و کمی در هزینه‌‌ها صرفه‌جویی کنید.

هزینه خورد و خوراک در جامائیکا

جامائیکا

غذاهای جامائیکایی به تند و خوش‌طعم بودن معروف هستند، پس منتظر بهترین‌ها باشید. ماهی یکی از اصلی‌ترین غذاهای جامائیکا است و در منوی همه رستوران‌ها و غذاخوری‌ها جا دارد. لوبیای قرمز و برنج، مرغ یا گوشت، پودینگ سیب زمینی شیرین و کیک گوشت از غذاهای معمول جامائیکایی هستند. در مدتی که در آنجا هستید، سعی کنید حتما قهوه معروف بلو مونتین (Blue Mountain) را امتحان کنید. برای یک ناهار معمولی حدود ۴٫۵۰ دلار (۱۷,۱۰۰ تومان) باید بپردازید، در حالی که قیمت شام ​​به حدود ۱۰ دلار (۳۸,۰۰۰ تومان) می‌رسد. اگر قصد دارید کمی آشپزی کنید، برای یک هفته احتمالا حدود ۶۵ دلار (۲۴۷,۰۰۰ تومان) هزینه خواهید کرد. این میزان برای خرید چیزهایی مانند ماکارونی، سبزیجات، مرغ و سایر اقلام اساسی کافی است.

  • خورش مرغ با گوشت: ۳٫۵ تا ۴٫۵ دلار (۱۳۳,۰۰۰ تا ۱۷۱,۰۰۰ تومان)
  • غذاهای دریایی: ۴٫۵ تا ۷٫۵ دلار (۱۷۱,۰۰۰ تا ۲۸۵,۰۰۰ تومان)
  • کباب مرغ: ۳ دلار (۱۱,۴۰۰ دلار)
  • ماهی کبابی: ۷٫۵ دلار (۱۷۱,۰۰۰ تا ۲۸۵,۰۰۰ تومان)
  • نان کاکائویی: ۰٫۵ دلار (۱,۹۰۰ تومان)
  • نان و پنیر: ۰٫۷ دلار (۲,۶۰۰ تومان)
  • شرینی نارگیلی: ۰٫۵ دلار (۱,۹۰۰ تومان)

هزینه‌های حمل و نقل در جامائیکا

جامائیکا

اتوبوس بهترین وسیله برای جابه‌جایی در جامائیکا است. سفر از کینگستون به خلیج مونتگوبی ۵ ساعت طول می‌کشد و هزینه آن حدود ۲۴ دلار (۹۱,۲۰۰ تومان) است. از نگریل تا مونتگوبی ۲ ساعت است و  ۱۰ دلار (۳۸,۰۰۰ تومان) هزینه دارد.

برای جابه‌جایی در داخل شهر، اتوبوس بسیار ارزان و راحت است و بلیط آن کمتر از ۱ دلار است. در عوض تاکسی‌ها گران هستند و برای یک مسیر ۱۶ کیلومتری باید ۱۸ دلار (۶۸,۴۰۰ تومان) بپردازید. سرویس تاکسی اوبر (Uber) نیز در جامائیکا فعال است.

هزینه‌ فعالیت‌ها در جامائیکا

جامائیکا

شاید راحت‌ترین راه برای گذران وقت استراحت کردن در کنار ساحل باشد، اما در جامائیکا فعالیت‌های زیادی می‌توانید انجام دهید که تعدادی از آن‌‌ها را در زیر آورده‌ایم. به علاوه سعی کنید موسیقی محلی را از دست ندهید. 

  • غواصی ( برای ۱ تا ۲ ساعت): ۲۳ دلار (۸۷,۴۰۰ تومان) 
  • موزه باب مارلی: ۳۵ تا ۷۵ دلار (۱۳۳,۰۰۰ تا ۲۸۵,۰۰۰ تومان)
  • بلو لگون (Blue Lagoon): رایگان
  • آبشارهای وای اس: ۱۷.۵ دلار (۶۶,۵۰۰ تومان)
  • پارک دانز ریور: ۲۰ دلار (۷۶,۰۰۰ تومان)
  • آبشارهای ریچ: ۱۰ دلار (۳۸,۰۰۰ تومان)

متوسط هزینه روزانه در جامائیکا

جامائیکا

بودجه پیشنهادی روزانه ۵۰ تا ۸۰ دلار (۱۹۰,۰۰۰ تا ۳۰۴,۰۰۰ تومان) است. هزینه سفر به جامائیکا براساس یک سفر ارزان تعیین شده‌اند و شامل خرج و مخارج مربوط به چیزهایی مثل خرید سوغاتی و لباس، خرید‌های غیرمنتظره، غذای عالی و غیره نمی‌شود.

مطالب مرتبط:

منبع nomadicmatt

دیدگاه