اکثر رستوران های مشهد کیفیت خوبی ندارند

تیم  کجارو
تیم کجارو جمعه، ۱۰ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۰۰
اکثر رستوران های مشهد کیفیت خوبی ندارند

به گفته‌ی حسن امیریان، رئیس اتحادیه‌ی رستوران‌داران مشهد، نیمی از رستوران‌های این شهر کیفیت متوسط و ضعیفی دارند. 

رئیس اتحادیه رستوران‌داران مشهد اعلام کرد که سطح کیفیت ۵۰ درصد رستوران‌های مشهد درجه یک، ۳۰ درصد از آن‌ها دارای کیفیت متوسط و ۲۰ درصد از رستوران‌ها کیفیت ضعیفی را دارند.

امیریان در ادامه گفت:

۱۰ رستوران در مشهد دارای برند هدف گردشگری هستند و در مجموع ۹۵۰ واحد صنفی عرضه‌کننده غذا در سطح شهر مشهد اعم از واحد عرضه‌کنند کباب، حلیم و آشپزخانه وجود دارد که ۵۰۰ واحد از آن‌ها چلوکبابی و رستوران و ۴۵۰ عدد نیز آشپزخانه و کبابی هستند.

به گفته‌ی وی، در مشهد ۲۰۰ رستوران در انتظار مجوز وجود دارد که ۱۸۰ واحد از این تعداد مجوز بهداشت ندارند و با نظارت‌های انجام‌شده، در طول هفته ۷ پروانه‌ی کسب باطل می‌شود. 

رئیس اتحادیه‌ی رستوران‌داران مشهد اعلام کرد:

یک رستوران برای این که تبدیل به برند شود ۲۰ سال تلاش می‌کند اما فشار اقتصادی در حوزه مالیات و افزایش قیمت برخی اقلام، سرمایه‌گذاری در حوزه رستوران‌داری را دچار مشکل کرده است، از طرفی انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده زمانی که اقلام غذایی با نرخ جدید عرضه می‌شود نرخ گران‌تر را دیر اعلام می‌کنند و این موضوع سبب زیان رستوران‌داران می‌شود.

به گفته‌ی امیریان، از دیگر مشکلات این صنف این است که  هر سه تا شش ماه بازرسان بهداشت تغییر می‌کنند و هر یک بازرسان به صورت سلیقه‌ای عمل می‌کنند که این امر نیز رستوران‌داران را دچار مشکل کرده است.

او در آخر گفت:

اکنون در دولت یازدهم و دوازدهم وضعیت بهبود یافته است اما تا شرایط ایده‌آل هنوز فاصله داریم، دولت باید بیشتر نظارت کند و کار را به بخش خصوصی واگذار کند.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه