فلسطین، پیشتاز کشورهای با سریع ترین رشد گردشگری

تیم  کجارو
تیم کجارو چهار شنبه، ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۲۴
فلسطین، پیشتاز  کشورهای با سریع ترین رشد گردشگری

فهرستی از مقاصد توریستی جهان با سریع‌ترین رشد در نیمه نخست سال ۲۰۱۷ منتشر شد که فلسطین در صدر آن‌ها قرار دارد. 

سازمان جهانی گردشگری فهرستی از مقاصد توریستی جهان با سریع‌ترین رشد در نیمه نخست سال ۲۰۱۷ منتشر کرد. آنچه از فهرست جدید سازمان جهانی گردشگری درباره مقاصد گردشگری با سریع‌ترین رشد در سال جاری می‌توان دریافت این است که کشورهایی چون مصر و تونس توانسته‌اند پس از گذر در دوره بحران ناشی از حملات تروریستی بار دیگر به مدار گردشگری بازگردند و در این میان میل فزاینده‌ای در میان گردشگران بین‌المللی برای سفر به مقاصد کمتر دیده شده ایجاد شده است و حضور کشورهایی چون فلسطین، مغولستان و نیکاراگوئه در این فهرست گواهی بر این ادعا است.

اوایل سال «بنکسی»، نقاش معروف خیابانی هتلی را در کرانه باختری افتتاح کرد که حاکی از شروع رشد سریع گردشگری در این منطقه بود. اکنون بر اساس آمار منتشر شده از سوی سازمان جهانی گردشگری، این منطقه از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون شاهد رشد ۵۷/۸ درصدی در مقایسه با مدت مشابه در سال قبل بوده است. ساخت این هتل که «Walled Off» نام دارد، یکی از دلایل اصلی افزایش آگاهی گردشگران خارجی نسبت به فلسطین بوده است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال بیش از ۶۳۰ هزار توریست به فلسطین سفر کنند.

در این رتبه‌بندی مصر، جزایر ماریانای شمالی، ایسلند، تونس، ویتنام، اروگوئه، نیکاراگوئه و مغولستان در رتبه‌های بعدی قرار دارند. 

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه