بهترین جشنواره های غذای گیاهی امریکا

مهتاب خسروشاهی
مهتاب خسروشاهی جمعه، ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۰
بهترین جشنواره های غذای گیاهی امریکا

افراد بسیاری در دنیا گیاهخوار هستند. آنها ترجیح می‌دهند غذاهای گیاهی بخورند و برای خورد و خوراک‌شان، حیوانی کشته نشود. در این مقاله از کجارو چند جشنواره‌ی غذاهای گیاهی را بررسی می‌کنیم که در شهرهای مختلف امریکا برگزار می‌شوند.

گیاهخواری و رعایت حقوق حیوانات در همه جای دنیا طرفداران خود را دارد.  افراد گیاهخوار و وگان، محصولات حیوانی را از سفره‌ی خود حذف کرده‌اند.

در همین راستا جشنواره‌های غذای گیاهی و وگان هم برگزار می‌شود، مانند جشنواره‌های غذای گیاهی در امریکا. در این گونه رویدادها خوراکی‌هایی به مردم عرضه و معرفی می‌شوند، که بدون عذاب وجدان کشتار حیوانات تهیه شده‌اند.

کجارو در این مقاله نگاهی دارد به چند جشنواره‌ی غذای گیاهی که در امریکای شمالی برگزار می‌شوند.  

غذاهای گیاهی

 جشنواره‌ی «وگ‌فست» (VegFest)

 ادیسون، نیوجرسی، ۲۷ خرداد؛ فورت لادردیل در ایالت فلوریدا، ۱۱ آذر

آب میوه

خوراکی‌های این جشنواره‌ها پایه‌ی گیاهی دارند و در آنها خبری از محصولات حیوانی نیست. بازدیدکنندگان غذاهای خوشمزه‌ را امتحان می‌کنند و خوش می‌گذرانند.

جشنواره‌ی غذای گیاهی نیویورک

نیویورک، ۳۰ - ۳۱ اردیبهشت

غذای وگان

جشنواره‌ی غذای نیویورک خوراکی‌های وگان عرضه می‌کند و هیچ‌کدام از محصولات حیوانی در آنها به‌کار نرفته است. بازدیدکنندگان این جشنواره هر سلیقه و رژیم غذایی که داشته باشند، حسابی سرگرم می‌شوند.

می‌توانند به سخنرانی گوش دهند، مراحل آشپزی را تماشا کنند و کودکان خود را به محوطه‌ی ویژه‌ی کودک بسپارند. تی‌شرت و ساک دستی به بازدیدکنندگان داده می‌شود تا حسابی وگان بودن خود را به نمایش بگذارند. رفتن به این جشنواره بهترین کار برای فرار از زندگی شلوغ روزمره و لذت بردن از اوقات فراغت است.
گیاهخواران

وگان بخور و بنوش

پاسادینا، ایالت کالیفرنیا، ۶ خرداد   

خوراک گیاهی

محل این جشنواره حدود نیم ساعت از لس‌آنجلس فاصله دارد. «وگان بخور و بنوش» (Eat Drink Vegan) از ۷۵ رستوران، خوراکی‌ خوشمزه ارائه می‌کند. در کنار این خوراکی‌ها ۲۵۰ مدل نوشیدنی و آب‌میوه هم هست. بنابراین، خیال‌تان راحت که همه چیز برای لذت بردن از خوراکی‌های متنوع گیاهی مهیا است.

جشنواره وگان

بالتیمور، ایالت مریلند، ۴ شهریور

شیر سویا

در جشنواره‌ی وگان بالتیمور به همه‌ی افراد خانواده خوش می‌گذرد. موسیقی پخش می‌شود و فروشنده‌ها خوراکی‌ گیاهی به همه تعارف می‌کنند. در این جشنواره درمورد حقوق حیوانات و برابری اجتماعی هم صحبت می‌شود.

جشنواره خوراکی و نوشیدنی وگان

تورنتو، ۲۸ مرداد؛ شیکاگو، ۲۰ خرداد؛ نیویورک، ۸ مهر

تاکوی گیاهی

این جشنواره در سه مکان گوناگون برگذار می‌شود: تورنتو، شیگاکو و نیویورک. در این جشنواره می‌توانید همبرگر خوشمزه‌ی گیاهی گاز بزنید و خوراکی‌های متنوع گیاهی را امتحان کنید. آسوده باشید که حتا یک حیوان برای آماده شدن خوراکی‌های جشنواره کشته نشده است. حدود ۱۸ هزار نفر از این سه جشنواره بازدید می‌کنند تا از خوراکی‌های گیاهی و یادآور صلح لذت ببرند.

جشنواره‌‌ی  دی سی وگ

ناحیه‌ی کلمبیا، واشنگتن، ۱۱ شهریور

جشنواره گیاهخواری

در جشنواره‌ی «دی‌سی وگ» (DC Veg Fest) که ورودی رایگان دارد، نمونه‌های خوراکی رایگان سرو می‌شود. هر قدر در خورد و خوراک سخت‌گیر باشید، باز هم از امتحان کردن غذاهای گیاهی لذت خواهید برد.

۱۰۰۰ شرکت‌کننده‌ی اول این جشنواره یک کیف کالای رایگان هم دریافت می‌کنند. در دی سی وگ موسیقی زنده پخش می‌شود و بیش از ۱۳۰ فروشنده غذاهای گیاهی ارائه می‌کنند.

دسر گیاهی

محوطه‌ی ویژه‌ی کودک درنظر گرفته شده است تا خیال خانواده‌ها آسوده باشد. برای کمی نرمش و فعالیت بدنی در کنار فرزندان، می‌توانید از جلسه‌ی یوگای والدین و کودک بهره ببرید.

 نمایشگاه گیاهی تگزاس

دالاس،‌تگزاس، ۲۹ مهر

گیاهخواری

نمایشگاه گیاهی تگزاس بزرگ‌ترین نمایشگاه گیاهی امریکا است که توسط تعدادی داوطلب هم‌فکر و متعهد برپا می‌شود. شرکت‌کنندگان در این جشنواره بیشتر از ۱۰ هزار نفر هستند. این نمایشگاه رایگان است و ورود به آن برای عموم آزاد است.

فعالیت‌ها و سرگرمی‌های این جشنواره،‌ در کنار سخنرانی‌های جذاب و موسیقی، سبک زندگی با استفاده‌ی به اندازه از منابع طبیعی را پیشنهاد می‌کنند.

جشنواره گیاهی نولا

نیواورلئان، ایالت لوئیزیانا،‌۲۳ - ۲۴ اردیبهشت

جشنواره نولا

انجمن حمایت از حیوانات لوئیزیانا جشنواره‌ی گیاهی «نولا» (NOLA) را برگزار می‌کند. ورودی این جشنواره رایگان است.

این رویداد در تاریخ سفر می‌کند و به سال ۱۹۹۰ برمی‌گردد، و نگاهی دارد به زندگی سالم در نیواورلئان. هنرمندان بااستعدادی در زمینه‌ی موسیقی به این جشنواره می‌آیند و محصولات گیاهی در آن عرضه می‌شود.

جشنواره گیاهی کلرادو

۳۱ تیر - ۱ مرداد

غذای گیاهی

جشنواره‌ی گیاهی کلرادو، رویدادی دو روزه است که تجربه‌ی گیاهی خوبی برای همه‌ی اعضای خانواده به شمار می‌رود. این جشنواره، جشن کودکان است. بچه‌ها گرسنه که شدند، انواع غذاهای گیاهی را دردسترس دارند. از سوی دیگر،‌ با قدرت تصمیم‌‌گیری‌های مناسب محیط‌زیست آشنا می‌شوند.

جشنواره گیاهی اسپوکن

اسپوکن، ایالت واشنگتن، ۳۱ تیر

در جشنواره‌ی گیاهی اسپوکن که در کالج محلی برگزار می‌شود، سرآشپزهایی از همه جای امریکا گرد هم می‌آیند. در این جشنواره‌ از نمونه غذاهای گیاهی و موسیقی زنده تا سخنرانی وجود دارد. به افرادی که مایل هستند از این دنیا جای بهتری برای زندگی بسازند و غذایی هم میل کنند، حسابی خوش می‌گذرد.

مطالب مرتبط:

منبع ecophiles.com

دیدگاه