هزینه سفر به بوداپست چقدر است؟

سارا کرایی
سارا کرایی جمعه، ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۰۰
هزینه سفر به بوداپست چقدر است؟

قصد سفر به بوداپست دارید و این اولین تجربه سفر شما به این شهر است؟ جزئیات هزینه‌ سفر به بوداپست را در این مقاله بخوانید.

مجارستان یکی از مقصد‌های محبوب گردشگران در شرق اروپا است. پربازدیدترین شهر این کشور، بوداپست، دارای تاریخی غنی، معماری چشم‌گیر و هنر و موسیقی‌ای زبانزد است. خارج از بوداپست، در مجارستان دیدنی‌های بسیاری از جمله کوه‌های زیبای شمال غربی، دشت‌های بزرگ شرقی، دریاچه‌ها و رودخانه‌ها، و بسیاری از روستاها و شهرهای زیبا وجود دارد. متاسفانه بسیاری از گردشگران بین‌المللی به‌ندرت شانس دیدن مناظر خارج از بوداپست را پیدا می‌کنند. اگر زمان کافی دارید، صرف حداقل چند روز برای گشت‌وگذار در حومه شهر واقعا ارزش دارد.

بوداپست یکی از بزرگ‌ترین شهرهای اتحادیه اروپا است و اغلب از آن به‌عنوان پاریس شرق نام برده می‌شود. اگرچه مسافرت به مجارستان می‌تواند کمی گران‌تر از بسیاری از کشورهای اروپای شرقی باشد اما مخارج پایین، معماری زیبا، جو شاد، زندگی شبانه پر جنب‌وجوش و تاریخ زیبا، بوداپست را به مقصدی محبوب تبدیل کرده است که هر کسی را برای بازدید از آن وسوسه می‌کند.

متوسط هزینه روزانه در بوداپست

بوداپست

هزینه سفر به بوداپست بر اساس یک بازدید معمولی از شهر تعیین شده‌اند و شامل خرج و مخارج مربوط به چیزهایی مثل خوش‌گذرانی‌های شبانه، خرید سوغاتی و لباس، شرکت در تورها، خرید‌های غیرمنتظره، غذای عالی و غیره نمی‌شود.

هزینه روزانه سفر ارزان برای یک نفر (۲۰ دلار | ۷۷,۰۰۰ تومان)

  • جاذبه‌های گردشگری: ۴ دلار (۱۵,۴۰۰ تومان) (یک جاذبه غیررایگان + یک جاذبه رایگان)
  • غذا: ۷ دلار (۲۷,۰۰۰ تومان)
  • حمل و نقل: ۱.۵۰ دلار (۵,۷۰۰ تومان)
  • اقامت (یک تخت در هاستل ارزان): ۷.۵۰ دلار (۲۹,۰۰۰ تومان)

هزینه روزانه سفر اقتصادی برای یک نفر (۳۸ دلار | ۱۴۶۰۰۰ تومان)

  • جاذبه‌های گردشگری: ۷ دلار (۲۷,۰۰۰ تومان) (یک جاذبه + یک جاذبه رایگان)
  • غذا: ۱۴ دلار (۵۴,۰۰۰ تومان)
  • حمل و نقل: ۲.۵۰ دلار (۹,۶۰۰ تومان)
  • اقامت (هاستل ارزان): ۱۰ دلار (۳۸,۶۰۰ تومان)

هزینه‌های بازدید از جاذبه‌ها و موزه‌های بوداپست

بوداپست

بوداپست پر از جاذبه‌های دیدنی است که همه یا قیمتی مناسب دارند یا رایگان هستند.

حوضچه آب‌گرم: ۱۱ تا ۱۷ دلار (۴۲,۴۰۰ تا ۶۵,۶۰۰ تومان)

گالری ملی مجارستان: ۴.۵۰ دلار (۱۷,۰۰۰ تومان)

موزه هنرهای زیبا: ۷ دلار (۲۷,۰۰۰ تومان)

موزه‌خانه ترس: ۷.۵ دلار (۲۹,۰۰۰ تومان)

موزه پین بال: ۹.۵۰ دلار (۳۷,۰۰۰ تومان)‌

تورهای پیاده (رایگان اما باید به راهنما انعام بدهید) ـ برای تورهای دیگر: ۱۸.۵۰ دلار (۷۱,۰۰۰ تومان)

هزینه خورد و خوراک در بوداپست

در بوداپست تا جایی که می‌توانید از غذاهای مجارستانی بخورید. غذاهای مجارستانی شامل سوپ‌های دلچسب، انواع خورش‌ها، گولاش، انواع گوشت، سبزیجات فصلی، میوه‌ها، نان تازه، محصولات لبنی و پنیر است. قیمت‌ها بسیار مقرون‌به‌صرفه هستند، اما سعی کنید در مکان‌هایی غذا بخورید که بیشتر خود بوداپستی‌ها برای صرف غذا می‌روند، بهترین قیمت و بهترین کیفیت را در این غذاخوری‌ها پیدا می‌کنید.

صبحانه اقتصادی: ۵ دلار (۱۹,۰۰۰ تومان)

بوداپست

بسیاری از هاستل‌ها و هتل‌ها یک صبحانه رایگان نسبتا ساده که معمولا شامل غلات، نان کروسانت و شاید شیر، قهوه، چای یا آب است سرو می‌کنند.

صبحانه یک وعده غذایی بسیار مهم در بوداپست است، بنابراین کافه‌های زیادی را پیدا می‌کنید که صبحانه‌های لذیذ و وسوسه‌انگیزی سرو می‌کنند. در این کافه‌ها برای خرید یک شیرینی حدود ۱ دلار باید هزینه کنید و یک صبحانه درست و حسابی حدود ۴ تا ۵ دلار خواهد بود. اگر می‌خواهید از این مقدار هم کمتر هزینه کنید، نانوایی‌ها یا فروشگاه‌های مواد غذایی می‌توانند گزینه‌های مناسب‌تری باشند.

ناهار اقتصادی: ۲ تا ۶ دلار (۸,۰۰۰ تا ۲۳,۰۰۰ تومان)

بوداپست

برای مسافرانی که خیلی به فکر صرفه‌جویی در هزینه‌ها هستند، یک ناهار فوق‌العاده ارزان می‌تواند تهیه‌ی نان، پنیر و میوه از هر فروشگاه مواد غذایی تنها به قیمت چند دلار باشد.

وعده‌های غذایی آماده مانند کباب با سیب‌زمینی سرخ کرده یا چیزی مشابه حدود ۱.۹۰ دلار (۷,۰۰۰ تومان) است.

یک کاسه سوپ بیرون‌بر تقریبا ۱.۹۰ دلار (۷,۰۰۰ تومان) و یک پیتزا حدود ۴.۵۰ دلار (۱۷,۰۰۰ تومان) است.

در بوداپست تعداد قابل‌توجهی رستوران‌های بوفه‌ای با غذاهای ساده اما خوشمزه و ارزان وجود دارد. در این رستوران‌ها یک وعده غذایی حدود ۳.۷۵ دلار (۱۷,۰۰۰ تومان) قیمت دارد.

شام اقتصادی: ۵ تا ۷ دلار (۱۹,۰۰۰ تا ۲۷,۰۰۰ تومان)

بوداپست

یک وعده متوسط گوشت و سیب‌زمینی حدود ۶.۷۵ دلار (۲۶,۰۰۰ تومان) و غذای با کیفیت از رستورانی نسبتا خوب و غیر توریستی ۶.۷۰ دلار (۲۵,۸۰۰ تومان) است.

گزینه‌های مربوط به ناهار را می‌توانید برای شام هم استفاده کنید.

هزینه‌های حمل و نقل در بوداپست

بوداپست

سیستم اتوبوس‌‌رانی، تراموا و شبکه مترو بوداپست بسیار مقرون‌به‌صرفه است. 

تک بلیط: ۱.۳۰ دلار (۵,۰۰۰ تومان)

۱۰ تک بلیط: ۱۱ دلار (۴۲,۰۰۰ تومان)

بلیط ۲۴ ساعته: ۶.۵۰ دلار  (۲۵,۰۰۰ تومان)

بلیط قطار از شهر به فرودگاه: ۱.۵۰ دلار (۵,۷۰۰ تومان)

هزینه‌های اقامتی 

هاستل‌ها و هتل‌ها در بوداپست بسیار ارزان و اغلب خیلی راحت و رضایت‌بخش هستند. تعداد زیادی هتل‌ بسیار ارزان در شهر وجود دارد (احتمالا امکانات زیادی ندارند)، اما اگر می‌خواهید راحت‌تر باشید، می‌توانید قدری دست به جیب شوید و هزینه‌ی بیشتری صرف اقامت خود کنید. اجاره آپارتمان گزینه‌ای عالی برای اقامت در بوداپست است. توصیه می‌کنیم از پیش برای رزرو هتل اقدام کنید، مخصوصا در فصل‌های پرگردشگر که احتمالا هزینه‌ها بالاتر و انتخاب‌ها محدودتر می‌شوند.

هاستل: ۵ تا ۱۵ دلار (۱۹,۰۰۰ تا ۵۸,۰۰۰ تومان) برای یک تخت در اتاق مشترک.

بوداپست

هاستل‌ها در بوداپست بسیار مناسب هستند. متوسط هزینه یک شب اقامت در هاستل چیزی حدود ۱۰ دلار است، البته بسیاری از هاستل‌ها نرخ‌های خود را در آخر هفته بالاتر هم می‌برند. در نظر داشته باشید که این نرخ‌ها برای اجاره یک تخت در یک اتاق مشترک است و اگر اتاق مجزا بخواهید باید بین ۴۰ تا ۶۰ دلار هزینه کنید. برای رزرو هاستل در سراسر دنیا می‌توانید از وب‌سایت هاستل ورلد استفاده کنید.

هتل با قیمت مناسب: ۲۵ تا ۶۰ دلار (۹۷,۰۰۰ تا ۲۳۲,۰۰۰ تومان)

بوداپست

ارزان‌ترین هتل‌ها تنها از امکانات اولیه برخوردارند اما کمی که بالاتر می‌روید و به ۵۰ دلار می‌رسید هتل‌ها وضعیت مناسب‌تری پیدا می‌کنند.

آپارتمان: ۳۰ تا ۸۵ دلار (۱۱۵,۰۰۰ تا ۳۲۸,۰۰۰ تومان)

بوداپست

تجربه نشان داده آپارتمان‌های اجاره‌ای Airbnb جادارتر و بسیار راحت‌تر از هتل‌های هم‌قیمت هستند. به‌علاوه، با اجاره آپارتمان یک آشپزخانه هم دارید که می‌توانید پخت و پز را خودتان انجام دهید و کمی در هزینه‌‌های خورد و خوراک صرفه‌جویی کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه