رستوران‌ های بوداپست، مجارستان؛ از آلاباردوس تا منزا

عاطفه کماسی
عاطفه کماسی دوشنبه، ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۵
رستوران‌ های بوداپست، مجارستان؛ از آلاباردوس تا منزا

بوداپست، منزلگاه رود دانوب، از زیباترین و در نتیجه از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری اروپا به شمار می‌رود. در این مقاله با رستوران‌های بوداپست آشنا می‌شویم. با کجارو همراه باشید.

بوداپست پایتخت مجارستان، دارای بیش از ۱۵۰۰ رستوران، کافه و انواع غذاخوری‌ها است. رستوران‌های جدید با اینکه ویژگی‌ اصلی یک رستوران پاریسی را ندارند اما خود را بیسترو (Bistro) می‌نامند. در کنار رستوران‌هایی که در آن‌ها غذاهای محلی سرو می‌شود، گردشگران می‌توانند انواع غذاهای مدرن را نیز تجربه کنند. واحد پول بوداپست فورینت بوده و هر یک فورینت مجارستان معادل ۱۰۸/۲۶ ریال ایران است. قیمت غذای اصلی انواع رستوران‌ها در بوداپست به شرح زیر است:

  • رستوران‌های خیلی گران: بیش از ۴۰۰۰ تا ۵۰۰۰ فورینت (بیش از ۵۱۰۰۰ تا ۶۳۰۰۰ تومان)
  • رستوران‌های گران: غذای اصلی حدود ۳۰۰۰ تا ۴۰۰۰ فورینت (حدود ۳۸۰۰۰ تا ۵۱۰۰۰ تومان)
  • رستوران‌های متوسط: غذای اصلی حدود ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ فورینت ( ۲۵۰۰۰ تا ۳۸۰۰۰ تومان)
  • رستوران‌های ارزان: حدود ۱۰۰۰ تا ۱۵۰۰ فورینت (حدود ۱۲۰۰۰ تا ۱۹۰۰۰ تومان)

بسیاری از رستوران‌های کوچک تنها پول نقد قبول می‌کنند. بسیاری از رستوران‌ها منو همراه با قیمت‌های خود را نزدیک در ورودی یا روی شیشه نصب می‌کنند، بنابراین پیش از ورود می‌توانید از غذاها و قیمت‌ها مطلع شوید.

آلاباردوس (Alabardos)

آلاباردوس

ساختمان این رستوران یک بنای ۴۰۰ ساله به سبک گوتیک است. صرف غذاهای محلی در این رستوران که یک رستوران بسیار گران محسوب می‌شود بدون شک تجربه‌ای تاریخی و بسیار به‌یادماندنی است. هدف صاحب رستوران زنده کردن برخی غذاهای فراموش‌شده‌ی مجارستانی است. غذای عالی، موسیقی زنده، نور شمع، تزیینات خاص با سفال‌های زیبا آلاباردوس را به مکانی عالی برای یک شام رمامنتیک تبدیل کرده است.

منوی رستوران شامل دو کورس اصلی است که در هر کورس غذاهای مختلفی سرو می‌شود. این رستوران برای صرف غذاهای محلی، قرارهای عاشقانه، قرارهای کاری و گروه‌های پرجمعیت مناسب است.

آلاباردوس

امکانات: رزرو میز، صرف غذا در فضای باز، میز خصوصی، دسترسی به ویلچیر.

ساعت کار: هر روز به‌جز شنبه‌ها از ساعت ۷ عصر تا ۱۱ شب. شنبه‌ها از ساعت ۱۲ ظهر تا ۳ بعد از ظهر و از ۷ عصر تا ۱۱ شب.

بیشتر بخوانید:

آرانی کاویار (Arany Kaviar)

رستوران ارانی

آرانی که از رستوران‌های خیلی گران و مجلل محسوب می‌شود غذاهای روسی سرو می‌کند. دکور زیبا، کارکنان مودب، غذا و نوشیدنی عالی چیزهایی هستند که در این رستوران تجربه می‌کنید. این رستوران برای قرارهای کاری و رمانتیک مناسب است.

ساعت کار: هر روز از ساعت ۱۲ ظهر تا ۲:۳۰ بعد از ظهر و از ساعت ۶ عصر تا ۱۱:۳۰ شب.

بیشتر بخوانید:

سالوگانی ۲۶ (Csalogány 26)

سالوگانی ۲۶

این رستوران جزو رستوران‌های نسبتا گران محسوب می‌شود. این رستوران کوچک آشپزی‌های خلاقانه همراه با غذاهای مجارستانی را به مشتریان عرضه می‌کند. منوی رستوران شامل منوی ۴ کورس با قیمت ۱۰۱ هزار تومان و منوی ۸ کورس با قیمت ۱۵۲ هزار تومان است. این رستوران برای صرف غذاهای محلی ، قرارهای کاری، قرارهای عاشقانه و موقعیت خاص مناسب است.

امکانات: رزرو میز، دسترسی به ویلچیر.

ساعت کار: هر روز به‌جز یکشنبه‌ها و دوشنبه‌ها از ساعت ۱۲ ظهر تا ۳ بعد از ظهر و از ساعت ۷ عصر تا ۱۰ شب.

بیشتر بخوانید:

واسابی (Wasabi)

رستوران واسابی

با اینکه واسابی جزو رستوران‌های متوسط محسوب می‌شود اما به عقیده برخی مشتریان ممکن است نسبت به کیفیت غذاها گران باشد. واسابی یک رستوران ژاپنی است که بیشتر به خاطر سوشی‌هایش معروف است. منوی رستوران علاوه بر غذاهای ژاپنی شامل دیگر غذهای آسیایی و غذاهای مخصوص گیاه‌خواران و بدون گلوتن است. فضای رستوران بسیار عالی و سرویس‌دهی قابل‌قبول است. این رستوران برای خانواده‌هایی که کودک به‌همراه دارند مناسب است.

امکانات: اینترنت بی‌سیم رایگان، تحویل درب منزل، بیرون‌بر، رزرو میز، بوفه.

ساعت کار: هر روز از ۱۱:۳۰ صبح تا ۱۱:۳۰ شب.

بیشتر بخوانید:

اونیکس (Onyx)

رستوران اونیکس

این رستوران که جزو رستوران‌های خیلی گران محسوب می‌شود کار خود را در سال ۲۰۰۷ آغاز کرد. هدف اونیکس تلفیق سنت و مدریته است که در این کار موفق بوده و خیلی زود در بین مردم محبوبیت و شهرت بالایی به‌دست آورده است. این رستوران بخشی از مجموعه Gerbeaud، صاحب کافه معروف شهر است. این رستوران مکانی عالی با طراحی داخلی جذاب، غذاهای باکیفیت و خوشمزه و کادری ماهر است.

منوی ناهار شامل ۴ کورس با قیمت ۱۹۹۰۰ فورینت (۲۵۳۰۰۰ تومان) و ۶ کورس با قیمت ۲۹۹۰۰ فورینت (۳۸۰۰۰۰ تومان) است.

منوی شام شامل منوی ۶ کورس با قیمت ۲۹۹۰۰ فورینت و ۸ کورس بدون نوشیدنی با قیمت ۳۴۹۰۰ (۴۴۳۰۰۰ تومان) فورینت است.

رستوران اونیکس

در روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه از ساعت ۱۲ ظهر می‌توانید از منوی ناهار، و در روزهای سه‌شنبه تا شنبه بین ساعات ۶:۳۰ عصر تا ۸:۳۰ شب از منوی شام بهره‌مند شوید.

امکانات: رزرو میز، میز خصوصی، دسترسی به ویلچیر، قبول مسترکارت و ویزا، اینترنت بی‌سیم رایگان.

بیشتر بخوانید:

رستوران کارکسی (Karcsi)

کارکسی

این رستوران که جزو رستوران‌های معمولی رو به ارزان به شمار می‌رود در سال ۱۹۸۸ کار خود را با ۲۵ صندلی آغاز کرد و امروزه به رستورانی محبوب میان مشتریان تبدیل شده است. با توجه به ارزان بودن اما کیفیت غذاها بالا، فضا تمیز و دلنشین و رفتار کارکنان مودبانه است. منوی رستوران شامل غذاهای محلی و اروپایی است. افراد می‌توانند وعده های ناهار و شام را در کارکسی میل کنند. این رستوران برای خانواده‌هایی که کودک همراه دارند مناسب است.

امکانات: رزرو میز

ساعت کار: هر روز از ساعت ۱۱:۳۰ صبح تا ۱۰ شب.

بیشتر بخوانید:

رستوران منزا (menza)

منزا

این رستوران جزو رستوران‌های متوسط به شمار می‌رود. منوی رستوران منزا شامل غذاهای اروپایی، محلی، مخصوص گیاه‌خواران و بدون گلوتن است. با وجود ارزان بودن اما غذاها خوشمزه و باکیفیت هستند. فضای رستوران تمیز و دلپذیر و رفتار کارکنان قابل‌قبول است. افراد می‌توانند وعده‌های صبحانه، ناهار، میان‌وعده، شام و آخر شب را در این رستوران صرف کنند. رستوران منزا برای تجربه غذاهای محلی مجارستان، گروه‌های پرجمعیت، موقعیت‌های خاص، خانواده‌های همراه با کودک، قرارهای کاری و رمانتیک بسیار مناسب است.

امکانات: رزرو میز، صرف غذا در فضای باز، صندلی‌های بلند، دسترسی به ویلچیر، اینترنت بی‌سیم رایگان.

ساعت کار: هر روز از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۲ شب.

مطالب مرتبط:

دیدگاه