این مکان‌ها توریست ها را دوست ندارند!

پویان میهن‌پرست
پویان میهن‌پرست دوشنبه، ۱۳ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۰۰
این مکان‌ها توریست ها را دوست ندارند!

در این مقاله به شما مکان‌هایی را معرفی می‌کنیم که دل خوشی از گردشگران ندارند. در این مقاله از کجارو همراه ما باشید.

هرکدام از ما زمانی که می‌خواهیم برای سفر برنامه‌ریزی کنیم، مردم بومی و منابع آن‌ها را در نظر قرار دادن، جزو برنامه‌ریزی‌هایمان نیست یا حداقل در اولویت‌هایمان قرارشان نمی‌دهیم.

به‌عنوان مثال، کدام شخص ایرانی از سواحل و جنگل‌های شمال کشورعزیزمان لذت نمی‌برد؟ آیا کسی می‌تواند منکر مهمان‌نوازی مردمان عزیز شمال کشورمان شود؟

اما وقتی به آنجا می‌رویم، حتی اگر شلوغی و ترافیک و بهداشت محیطی را هم رعایت کنیم، باز هم ناخواسته باعث افت فشار آب و برق می‌شویم. در هر حال مقاله‌ امروز ما در سطحی بین‌المللی است و شما را با چندین مکان آشنا می‌کنیم که دل خوشی از گردشگران ندارند و هر لحظه منتظر هستند تا گردشگران آنجا را ترک کنند.

ونیز، ایتالیا

ونیز ایتالیا

ونیز معادل دیزنی‌لند شناور است. اما این تعریف چندان هم به نفع مردم ونیز نبوده است. مردم ونیز سال‌ها است که سعی می‌کنند تا خانه‌های خودشان را همچنان روی آب نگه دارند در حالی که گردشگرانی که از سراسر جهان می‌آیند، بدون هیچ ملاحظه‌ای در این کانال‌ها و خیابان‌های آبی که بسیار باریک هستند، تجمع می‌کنند.

می‌دانید جنبه منفی زندگی در این شاهکار معماری ایتالیایی ناخوشایند است؟ اینکه قایق‌های کروز به جلوی درب خانه‌ شما بیایند و شما و خانواده‌تان را عکس باران کنند.

سانتورینی، یونان

سانتورینی یونان

سانتورینی روزانه شاهد ۸۰۰۰ گردشگر است و این به واقع سخاوت مردم این منطقه را نشان می‌دهد. بله، این جزیره به‌طرز دیوانه‌ کننده‌ای زیبا است و صد البته اگر به‌همراه همسر خود به اینجا بیایید، خاطره‌انگیزترین لحظه‌ها را با یکدیگر تجربه خواهید کرد.

جالب اینجا است که وقتی به اطراف نگاه کنید، هزاران کاربر اینستاگرام را می‌بینید که به‌جای لذت بردن از این مناظر، در حال ویرایش کردن عکس‌هایی  هستند که گرفته‌اند. چیزی که برای مردم محلی آزاردهنده است، جشن و پایکوبی‌ است که در حین و بعد از غروب آفتاب به راه می‌اندازند.

آکسفورد، انگلیس

آکسفورد انگلیس

تابستان امسال، ماری کلارکسون، شهردار آکسفورد، در توئیتر خود نوشت:

چند نفر از ما می‌خواهیم به «فستیوال ادینبرگ» بیاییم تا جمعی از توریست‌ها را از شهر کوچک خودمان بیرون بیاندازیم!

او ادامه داد:

آکسفورد در تابستان برای مردم ما غیرقابل تحمل است! دوچرخه‌ها در کل خیابان پارک شده‌اند و در پیاده‌روها جای سوزن انداختن نیست! لطف کنید و در تابستان به بازدید از شهر ما نیایید!

روسیه

روسیه

این مورد تنها مربوط به مکانی خاص نمی‌شود و در کل روسیه جریان دارد. حتما می‌پرسید دلیل آن چیست؟

دلیل آن این است که گردشگران همیشه با لبخند به این سو و آن سو می‌روند. مردم روسیه نیز اساس فکری‌شان بر این است کسی که بی‌خود و بی‌جهت می‌خندد، احمق است.

بنابراین اگر می‌خواهید در این کشور دچار مشکل نشوید، سعی کنید زیاد بهتان خوش نگذرد که مجبور شوید به مردم لبخند بزنید.

جزایر گالاپاگوس، اکوادور

جزایر گالاپاگوس

بدون شک یکی از منحصر به فردترین نقاط کره زمین، همین جزایر گالاپاگوس است و دیدنش واجب!  اما متاسفانه مردم آن شما را به چشم یک هیولای خودخواه، آلوده‌کننده و زباله‌ساز می‌بینند.

بولیوی

بولیوی

بولیوی هم مثل روسیه، جا و مکان خاصی ندارد. اما برخلاف روسیه ما نمی‌دانیم دلیل آن چیست. تنها می‌دانیم طوری از خجالت گردشگران درآمده‌اند، که طبق آخرین گزارش فروم اقتصاد جهانی، سکوی اول غیردوستانه‌ترین کشور را به خود اختصاص داده‌اند.

دیوار عظیم مرجانی، استرالیا

دیوار عظیم مرجانی

این مکان یکی از ۷ عجایب طبیعی جهان به شمار می‌آید. با رفتن به این منطقه، باعث پدیده «Mass Bleaching»  می‌شوید. این پدیده به‌معنای مردن مرجان‌های دریایی بر اثر استرس گرمایی‌ای است که به آن‌ها وارد می‌شود. بیایید لطفی به طبیعت بکنیم و تماشای آن را از مستندها دنبال کنیم.

کوه اورست، نپال

کوه اورست نپال

کوه اورست بلندترین کوه کره زمین است. کسی که فکر می‌کند از طبیعت قوی‌تر است و می‌خواهد از این کوه بالا برود، باید بداند به رغم اینکه افراد بسیاری موفق به فتح آن شده‌اند، حدود ۲۰۰ نفر هم در این مسیر جان‌شان را از دست داده‌اند.

می‌دانید چه اتفاقی برای کسانی که موفق به برگشتن از آن نمی‌شود می‌افتد؟ اجساد منجمد آن‌ها برای دیگران نقش مسیر را ایفا می‌کند.

نکته‌ دیگر این است که مردم محلی از مرگ این ماجراجویان به هیچ عنوان غمگین نمی‌شوند و آن را نتیجه به چالش کشیدن طبیعت از طرف انسان می‌دانند.

جزایر کوخوایی، تایلند

جزایر کوخوایی

۸۰ درصد از مرجان‌های دریایی که در ساحل وجود داشته‌اند، توسط فعالیت‌های گردشگری از بین رفته‌اند. کاری که از آن به یک بی‌احترامی بزرگ یاد می‌شود. نتیجه آن بسته شدن این مکان برای همه است.

شهر فونیکس، آریزونا

شهر فونیکس

شهروندان این شهر به هرکسی که برای گذراندن تعطیلات زمستانی به اینجا بیاید با کراهت لقب پرنده زمستانی می‌دهند! دلیل آن را کسی نمی‌داند. گویا دوست ندارند مردم تنها برای فرار از سرما، وقت‌شان را در اینجا بگذرانند.

نیویورک

نیویورک

اگر به آمریکا سفر کرده باشید، می‌دانید که دیگر دلیلی برای گفتن این موضوع وجود ندارد. کافی است تا موقعی که در پیاده‌روها قدم می‌زنید، از نگاه یا افعال شما به‌عنوان یک خارجی یا گردشگر برداشت بدی بشود. بقیه ماجرا پای خودتان.

 

در انتها بسیار علاقه‌مندیم تا نظر شما را بدانیم. در قسمت نظرات منتظر شما هستیم.

 

مطالب مرتبط:

منبع Fodors.com

دیدگاه