قابلیت جدید گوگل ارث؛ دیدن عجیب‌ترین خانه‌های دنیا

علی  کماسی
علی کماسی پنجشنبه، ۹ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۰۰
قابلیت جدید گوگل ارث؛ دیدن عجیب‌ترین خانه‌های دنیا

آیا تابه‌حال به این فکر کرده‌اید که اگر در جامعه یا فرهنگ دیگری بزرگ می‌شدید چه اتفاقی می‌افتاد؟ گوگل ارث یا گوگل مپ تا حدی این امکان را برای شما فراهم کرده است. برای آشنایی بیشتر با کجارو همراه باشید.

شاید از خود بپرسید آیا هنوز خانه‌های بسیار سنتی یا مردمانی با شیوه زندگی بسیار قدیمی وجود دارند یا خیر. با استفاده از آخرین به روزرسانی پروژه «اینجا خانه است» گوگل می‌توانید ۲۲ خانه سنتی در سراسر دنیا را ببینید.

با استفاده از امکان Street View می‌توانید وارد خانه‌های مختلفی از کلبه‌های گلی گرفته تا خانه‌باغ‌ها شوید. این یک تجربه بی‌نظیر است که به شما این امکان را می‌دهد تا اطراف خانه، وسایل و مبلمان و حتی اعضای خانواده را ببینید و با خلقیاتشان آشنا شوید.

برخی تصاویر نشان می‌دهند که چطور برخی مردم تقلا می‌کنند تا خانه‌های سنتی و شیوه زندگی آبا و اجدادی خود را در میان چالش‌های طبیعی، سیاسی و اقتصادی حفظ کنند و دیگر عکس‌ها سرگذشت مکان‌هایی را برایتان تعریف می‌کنند که ممکن است هیچ چیز از آن‌ها ندانید. این تور مجازی برای تمام کسانی که حتی ذره‌ای به سفر علاقه دارند جذاب و دیدنی است، همچنین تجربه‌ای آموزنده برای کودکانی است که نسبت به زندگی دیگر مردم جهان کنجکاواند. بهترین نکته این سفر این است که اصلا نیازی به خرید بلیط ندارید.

در ادامه با برخی از جالب‌توجه‌ترین خانه‌های دنیا آشنا می‌شویم.

سیاوا، راجستان، هند (Syava)

هند

این خانه متعلق به خانم Tej Bai و خانواده او است. آن‌ها عضوی از قبیله گاراسیا (Garasia) هستند و منزل آن‌ها از ابزار محلی و به سنت این قبیله ساخته شده است.

بیشتر بخوانید:

یوروس تیتمارکا، پرو (Uros Titmarka)

پرو

این خانه‌ها بر جزیره‌ یوروس تیتمارکا در روخانه تیتیکاکا شناور هستند. ساکنان این خانه‌ها صدها سال است که در این مکان و بدین شیوه زندگی می‌کنند و تا اواسط دهه ۱۹۶۰ با دنیای مدرن رابطه‌ای نداشتند.

بیشتر بخوانید:

وادی رم، اردن
اردن

اینجا خانه ناصر آواد ناصرالزلبیان و خانواده او است. این محوطه یکی از مناطق حفاظت‌شده‌ در اردن است که به ساکنان بومی خود اجازه سکونت در محل را داده است. یک خشکسالی همه چیز به‌جز ۴ چشمه از ۴۰ چشمه طبیعی را از بین برد و امروزه اندک‌ خانه‌هایی این‌چنین در این منطقه دیده می‌شوند. زیرا بیشتر آن‌ها تبدیل به خانه‌هایی مدرن شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

چنکیلو، فوجیان، چین (Chengqilou, Fujian Province)

چین

این خانه نمونه‌ای از خانه‌های tulou هستند، ساختمان‌هایی که مردم Hakka زمانی که برای نخستین بار ساکن این منطقه شدند بنا کردند. ساکنان در اطراف دایره سکونت داشتند و بنای بزرگ میانی برای ملاقات‌ها و مراسم قومی مورد استفاده قرار می‌گرفت.

بیشتر بخوانید:

Emchiin Uveljee، مغولستان

مغولستان

اینجا ورودی خانه (ger) آقای Adiyasuren Jambalsuren است. مردم حومه مغولستان عشایر هستند و مانند این آقا و همراه خانواده‌اش هر فصل کوچ می‌کنند. Ger خانه‌هایی بسیار محکم هستند که ساکنانش را در تابستان ۱۰۴ درجه خنک، و در زمستان‌های ۴۰ درجه گرم نگه می‌دارد.

روستای سمبالوم، جزیره لومبوک، اندونزی (Sembalun, Lombok)

اندونزی

این خانه متعلق به خانم سالامینی، مادرش و ۵ خواهر و برادر دیگرش است. سالامینی و خانواده‌اش از مردمان ساساک (Sasak) هستند و راه اجداد ۷۰۰ سال پیش خود را طی می‌کنند. خانه آن‌ها به سبک قدیمی ساساک با بامبوهای اطراف خانه ساخته شده است.

Namche Bazaar، نپال

نپال

شهر Namche Bazaar در دامنه کوه اورست قرار دارد و مردمان شرپا (Sherpa) که نسل‌ها است در این منطقه زندگی می‌کنند پذیرای مهمان از سراسر دنیا هستند. این عکس مربوط به فضای بیرونی خانه کانچا شرپا است. او تنها بازمانده گروهی است که همراه با Sir Edmund Hilary و Tenzing Norgay Sherpa برای اولین بار قله اورست را با موفقیت فتح کردند.

Igaliku، گرینلند

گرینلند

مالن اجد (Malene Egede) و شوهرش در این خانه زندگی می‌کنند و دو نفر از سی مردمی هستند که در Igaliku زندگی می‌کنند. بر اساس آمار بین ۲۰۰۰ تا ۳۰۰۰ گوسفند در زمین‌های اطراف می‌چرند و با این حساب جمعیت گوسفندهای این منطقه از جمعیت ساکنانش بیشتر است.

روستای ساگونگ، مالزی (Sagong)

مالزی

بایم (Baem) و خانواده‌اش در این خانه که از جنس بامبو است زندگی می‌کنند. آن‌ها از اعضای قبیله Semai هستند که در جنگل‌های بارانی استوایی Peninsular زندگی می‌کنند. اعضای خانواده بیشتر وقت خود را در خارج از منزل صرف کار در مزارع شالیکاری می‌کنند یا به شکار می‌روند.

مطالب مرتبط:

منبع businessinsider

دیدگاه