هزینه سفر به بلیز چقدر است؟

سارا کرایی
سارا کرایی پنجشنبه، ۲۵ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۴۵
هزینه سفر به بلیز چقدر است؟

اگر بلیز در لیست کشورهایی که باید به آن‌ها سفر کنید قرار دارد، در این مقاله درباره هزینه سفر به این کشور سبز بخوانید.

کم‌تر کشوری پیدا می‌شود که تنوع بلیز را در زیبایی طبيعی داشته باشد. بلیز یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری و گران‌ترین کشورهای آمریکای مرکزی است. به همین دلیل است که اغلب مسافرانی که ارزان سفر می‌کنند، از این کشور چشم‌پوشی می‌کنند و کشور مکزیک در شمال بلیز یا گواتمالا در جنوب آن را ترجیح می‌دهند. خیلی‌ها تنها برای رسیدن به مکزیک یا گواتمالا از بلیز گذر می‌کنند، اما بک‌پکرهایی هم هستند که یک هفته‌ای را برای بازدید از یک یا دو مورد از معروف‌ترین جاذبه‌‌های این کشور صرف می‌کنند. 

بلیز

این که بگوییم همه‌ی چیزهای خوب در یک پکیج جمع شده‌اند کمی کلیشه شده، اما این جمله در مورد بلیز واقعا صدق می‌کند. بلیز به هیچ وجه مقصد ارزانی در آمریکای مرکزی نیست، اما یکی از بهترین‌های منطقه برای سفر است. اگر به بلیز سفر کنید، عاشق سادگی مردم و تنوع فرهنگی این کشور می‌شوید. اگر هم علاقمند به باستان‌شناسی هستید، محوطه‌های تاریخی تمدن بزرگ مایا (آلتون‌ها، لامانی و کاراکول) قطعا برای‌تان جذاب است. از خوبی‌های بلیز می‌شود به مردم بسیار مهربان، آب و‌ هوای مطبوع، غذاهای فوق‌العاده اشاره کرد. 

شاید بدانید، بلیز کشوری بسیار کوچک است و اغلب کالاهای مورد نیاز خود را وارد می‌کند، در نتیجه قیمت‌ کالاها در اینجا نسبتا بالا است. زبان رسمی کشور انگلیسی است و دلار تقریبا در همه بخش‌های آن پذیرفته می‌شود. 

هزینه اقامت در بلیز

بلیز

اگر می‌خواهید پول کم‌تری بابت اقامت خرج کنید، توصیه می‌کنیم از قبل جایی را رزرو نکنید. بسیاری از هاستل‌ها و هتل‌های کوچک در اینترنت موجود نیستند و بهتر است این مکان‌ها را از دست ندهید.

یک تخت در هاستل به طور متوسط حدود ۱۵ دلار (۵۷,۰۰۰ تومان) برای هر شب قیمت دارد و اتاق خصوصی بین ۳۵ تا ۵۰ دلار (۱۳۳,۰۰۰ تا ۱۹۰,۰۰۰ تومان) است. شروع قیمت برای هتل‌ ارزان در حدود ۵۰ دلار (۱۹۰,۰۰۰ تومان) در هر شب است. اما بهترین و به‌صرفه‌ترین راه برای اقامت اجاره‌ی آپارتمان از محلی‌ها از وب‌سایت‌هایی مانند Airbnb است. یک اتاق مشترک در آپارتمان به طور متوسط ۲۵ دلار (۹۵,۰۰۰ تومان) برای هر شب و کل خانه تقریبا ۷۵ دلار (۲۸۵,۰۰۰ تومان) است.

هزینه خورد و خوراک در بلیز 

بلیز

۱۰ تا ۱۵ دلار (۳۸,۰۰۰ تا ۵۷,۰۰۰ تومان)

قیمت غذا در بلیز نسبتا بالا است و شاید بیشتر از کشور همسایه خود مکزیک یا گواتمالا باشد. غذاهای خیابانی اغلب چیزی حدود ۵ دلار (۱۹,۰۰۰ تومان) قیمت دارند. اگر بخواهید یک ناهار یا شام درست و حسابی در رستوران بخورید، باید بین ۱۵ تا ۲۰ دلار (۵۷,۰۰۰ تا ۷۶,۰۰۰ تومان) هزینه کنید.

بهترین و تنها راه صرفه جویی در بودجه سفر، خوردن غذای محلی است. پس سعی کنید در غذاخوری‌های محلی غذا بخورید و از رستوران‌های گردشگری اجتناب کنید که در این قبیل جاها هزینه‌ها دو برابر است. برای صبحانه، فراید جک (fry jacks) را امتحان کنید که یک نوع پیراشکی پر شده با تخم مرغ، لوبیا، پنیر یا گوشت است. قیمت این صبحانه در یک رستوران محلی معمولا حدود ۱٫۵ دلار (۵,۷۰۰ تومان) است. محلی‌ها برای ناهار با شام یک غذای ارزان دارند و آن برنج و لوبیا است که معمولا با مرغ سرو می‌شود و بین ۳ تا ۵ دلار (۱۱,۴۰۰ تا ۱۹,۰۰۰ تومان) قیمت دارد.

هزینه فعالیت‌ها و بازدید از جاذبه‌ها در بلیز

بلیز

پیدا کردن فعالیت‌هایی که هم جذاب و هم با بودجه اقتصادی شما سازگار باشند، به این که در کدام قسمت کشور اقامت دارید، بستگی دارد. اگر در جزیره‌ای چون کی کاکر (Caye Caulker) هستید، بهترین فعالیت شاید کل روز در ساحل ماندن و لذت بردن از گرمای خورشید و شنا کردن باشد. 

  • هزینه ورود به اغلب ویرانه‌های مایا و پارک‌های ملی: ۸ تا ۱۰ دلار (۳۰,۰۰۰ تا ۳۸,۰۰۰ تومان)
  • تورهای غواصی: ۱۰۰ دلار (۳۸۰,۰۰۰ تومان)
  •  تور نیم روزه مانتیاه: ۳۷٫۵ تا ۵۰ دلار (۱۴۲,۰۰۰ تا ۱۹۰,۰۰۰ تومان)
  • بازدید از یک پناهگاه حیات وحش: ۴ دلار (۱۵,۰۰۰ تومان)
  • ورودی باغ گیاه‌شناسی بلیز در ایناسیو: ۷٫۵ دلار (۲۸,۰۰۰ تومان)

هزینه حمل و نقل در بلیز

بلیز

سیستم حمل و نقل در بلیز بسیار مقرون‌به‌صرفه است و از آنجایی که بلیز کشور بسیار کوچکی است، فاصله‌ها بسیار کوتاه هستند. حتی در جزیره کای کوکلر (Caye Caulker) و سن ایناسیو (San Ignacio)، می‌توانید پیاده به هر نقطه که می‌خواهید بروید. اگر نیاز به استفاده از وسایل نقلیه باشد، قیمت‌ها کاملا منطقی هستند. کرایه قایق موتوری از کای کوکلر تا شهر بلیز فقط ۹٫۵ دلار (۳۶,۰۰۰ تومان) است و با اتوبوس از شهر بلیز تا جزیره سن ایناسیو ۴٫۵ دلار (۱۷,۰۰۰ تومان) است.

اتوبوس‌های عمومی ارزان‌ترین گزینه سفر در سراسر بلیز است، با هزینه‌هایی بین ۱ تا ۱۰ دلار (۳,۸۰۰ تا ۳۸,۰۰۰ تومان). به عنوان مثال، بلیط اتوبوس از شهر بلیز تا اورنج واک که ۲ ساعت طول می‌کشد حدود ۶ دلار (۲۳,۰۰۰ تومان) است. سفر ۵ ساعته با اتوبوس از پلیسینسیا تا شهر بلیز حدود ۱۵ دلار (۵۷,۰۰۰ تومان) هزبنه دارد. سفر دریایی با کشتی بین جزایر بلیز بین ۱۵ تا ۲۰ دلار (۵۷,۰۰۰ تا ۷۶,۰۰۰ تومان) قیمت دارد. مراقب باشید از مینی‌بوس‌های توریستی استفاده نکنید یا گول افرادی را نخورید که به شما پیشنهاد تاکسی با کولر می‌دهند. هر دوی این‌ها بسیار گران‌ هستند. بهترین گزینه برای بودجه کم، استفاده از اتوبوس‌هایی است که محلی‌ها با آن‌‌ها سفر می‌کنند.

  • اتوبوس از کانکون به شهر بلیز: ۴۱٫۷ دلار (۱۵۸,۰۰۰ تومان)
  • اتوبوس از شهر بلیز تا سن ایناسیو: ۴٫۵ دلار (۱۷,۰۰۰ تومان)
  • تاکسی از سان منگاریسو به مرز گینه استوایی: ۳٫۲۲ دلار (۱۲,۰۰۰ تومان)
  • تاکسی از مرز گواتمالا تا سن ایناسیو: ۳٫۲۲ دلار (۱۲,۰۰۰ تومان)
  • اتوبوس از سان ایگناسیو به بلموپن: ۷٫۵ دلار (۲۸,۰۰۰ تومان)
  • اتوبوس از بلموپن به پلیسیلسیا:  ۷٫۵ دلار (۲۸,۰۰۰ تومان)
  • بلیط کشتی از شهر بلیز به کای کوکلر: ۱۷٫۵۰ دلار (۶۶,۰۰۰ تومان)

بودجه پیشنهادی روزانه در بلیز

بلیز

هزینه روزانه سفر ارزان به بلیز ۵۰ دلار (۱۹۰,۰۰۰ تومان) است. توجه داشته باشید، این بودجه با این فرض تخمین زده شده است که در هاستل اقامت کنید، غذای گران نخورید و از سیستم حمل و نقل عمومی استفاده کنید.

مطالب مرتبط:

منبع nomadicmatt

دیدگاه