کاشی ماندگار بر سردر خانه محمدعلی سپانلو نصب شد

تیم  کجارو
تیم کجارو چهار شنبه، ۸ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۹
کاشی ماندگار بر سردر خانه محمدعلی سپانلو نصب شد

«کاشی ماندگار» سازمان میراث‌ فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بر سردر خانه‌ «محمدعلی سپانلو» معروف به «شاعر تهران» نصب شد تا مقصد گردشگران برای دیدن خانه‌ چهره‌های فرهنگی از این مسیر نیز بگذرد.

«کاشی ماندگار» دیروز (۷ شهریور) بر سردر خانه محمدعلی سپانلو شاعر و مترجم فقید با حضور مهدی اخوت دوست قدیمی و وصی او نصب شد.

«محمدعلی سپانلو» شاعر، منتقد ادبی و مترجم معاصر ۲۹ آبان ۱۳۱۹ در تهران متولد شد. وی در چند فیلم سینمایی نیز به ایفای نقش پرداخته است.

او در کنار برگردان آثار ادبی، مجموعه‌های شعری از جمله «رگبارها»، «پیاده‌روها»، «نبض وطنم را می‌گیرم»، «تبعید در وطن»، «ساعت امید»، «فیروزه در غبار»، «پاییز در بزرگراه»، و «قایق‌سواری در تهران» را در کارنامه خود دارد. همچنین آثاری از نویسنده‌های مطرح دنیا مثل «آلبر کامو» و «ژان‌ پل سارتر» را نیز ترجمه کرده‌ است.

از جمله دلایلی که لقب «شاعر تهران» را برای سپانلو انتخاب کرده‌اند، این است که «تهران» از اصلی‌ترین عنصرهای شعر وی بوده است. او در بسیاری از شعرهایش کم‌وبیش به تهران اشاره‌هایی دارد، اما در سه مجموعه «خانم زمان»، «هیکل تاریک» و «قایق‌سواری در تهران» زادگاهش را به عنوان محور اصلی شعر و در حد یک اسطوره مطرح می‌کند.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه