سفری راحت‌تر با کمک قابلیت جدید گوگل مپ

علی  کماسی
علی کماسی جمعه، ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۰۰
سفری راحت‌تر با کمک قابلیت جدید گوگل مپ

حتما در استفاده از گوگل مپ با نقاطی که به رنگ نارنجی هستند روبه رو شده‌اید. با کجارو همراه باشید تا به توضیح این نقاط بپردازیم.

از تعطیلات چیزی جز استراحت کردن و آرام شدن انتظار نمی‌رود اما همیشه کلی استرس هم همراهش هست. وقتی چند وقت پیش از تعطیلات برمی‌گشتم با اینکه بلیط قطار و بلیط هواپیما و هتل هم رزرو کرده بودم اما باز هم نمی‌دانستم چه جاهایی را در سه شهری که قرار بود بروم ببینم و چه کارهایی انجام دهم. اما با قابلیت جدید گوگل مپ این کار هم آسان‌تر شده. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر با این قابلیت آشنا شوید.

گوگل مپ

خوشبختانه گوگل مپ قابلیتی دارد که گشت‌‌و‌گذار در مقصد مورد نظر را بسیار راحت‌تر می‌کند. این قابلیت که یک سالی از عمرش می‌گذرد Areas of intrest نام دارد و اکثر کاربران از این سرویس اطلاعی ندارند.

 این نقاط نارنجی نشان‌دهنده رستوران‌ها، کافه‌ها و مغازه‌هایی است که دائما از آن‌ها بازدید می‌شود . تیم گوگل اکثر مواقع از الگوریتم خاص خود برای انتخاب این مکان‌ها استفاده می‌کند اما به گفته گوگل برای مکان‌های بسیار شلوغ مانند نیویورک به صورت دستی این مکان‌ها را انتخاب می‌کنند.

گوگل مپ

این قابلیت گوگل مپ برای اینکه مکان‌های مشخص شهر را به شما نشان بدهد مناسب نیست. برای مثال اگر قصد دارید به نیویورک بروید، شما از قبل می‌دانید که باید از جزیره الیس دیدن کنید و نیازی هم به اپ یا راهنمای خاصی ندارید. همچنین این قابلیت به شما نمی‌گوید که رستورانی که قصد رفتن به آن را دارید بهترین است یا نه، پس بهتر است برای این مورد هم خودتان پرس و جو کنید.

نکته مهم این قابلیت این است که بدون نیاز به کلی برنامه‌ریزی می‌توانید از یک مکان دیدن کنید و برای زمانی که هیچ ایده‌ای از مقصد مورد نظر ندارید عالی است.

مطالب مرتبط:

منبع The Verge

دیدگاه