۸ مقصد جایگزین و ارزان برای سفر تابستانی لذت بخش در اروپا

فاطمه اسفندیار
فاطمه اسفندیار جمعه، ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۰۰
۸ مقصد جایگزین و ارزان برای سفر تابستانی لذت بخش در اروپا

 همیشه سفر به اروپا یکی از دغدغه‌های گردشگرانی بوده که از پس هزینه‌های بالای این قاره زیبا بر نمی‌آیند با کجارو در معرفی مقاصد جایگزین و ارزان گردشگری در اروپا همراه باشید. 

آیا در تابستان قصد سفر به اروپا را دارید ولی پس‌اندازتان اندک است؟ یک راه‌حل وجود دارد. چشم پوشیدن از مکان‌های رایج و پرطرفدار و سفر به مکان‌هایی با همان کیفیت و فرهنگ و آب و هوای مناسب. ما در اینجا مکان‌های ارزان یک سفر تابستانی لذت‌بخش را برای شما معرفی کنیم.

 سفر به شهر بودوا به جای ایبیزا ، مونتنگرو

 سفر به شهر بودوا به جای ایبیزا ، مونتنگرو

ساحل ۱۳ مایلی (۲۱ کیلومتری) بودوا شامل انواع سواحل سنگی و شنی زیبا و پرطرفدار است که قابلیت رقابت با جزیره سفید را دارد. شب را می‌توان در تاپ‌هیل، یکی از باشگاه‌های رو باز مجلل، درکنار انتخاب یکی از ستاره‌های دی‌جی‌های بین‌المللی، و یا شرکت در جشنواره EDM که به عنوان بخشی از جشنواره معروف "خروج" صربستان به شمار می‌رود گذراند، همچنین می‌توان سه روز را به لذت بردن از موسیقی بین‌المللی ساحل جاز اختصاص داد.

سفر به پلوودیو به جای سفر به رم برای بازدید از تاریخ رومی‌ها، بلغارستان

سفر به پلوودیو به جای سفر به رم

پلوودیو یکی از قدیمی‌ترین شهرهای جهان است و سازه‌های باستانی آن کاملاً با آثار معاصر شهری درهم آمیخته‌اند. تئاتر باستانی این شهر در بالای تپه قرار گرفته و منظره‌ای با شکوه از شهر ارائه می‌دهد. اگر تابستان به این شهر سفر کنید، می‌توانید با تهیه یک بلیط اجرای اپرا یا تئاتر، بر روی صندلی‌های سنگی ۲۰۰۰ ساله‌ای که رومیان از آنجا به تماشای گلادیاتورها می‌پرداختند، بنشینید و از تماشای نمایش لذت ببرید. اکثر بخش‌های استادیوم رومی ها کشف شده است، زیرا بیشتر آن زیر خیابان اصلی پلوویدو قرار دارد.

جایگزینی آب فیروزه ای کاسترا براوا با کاسمیل، ریویرا آلبانی

مقاصد جایگزین و ارزان گردشگری در اروپا

در موضوع انتخاب ساحل مناسب برای گذراندن تعطیلات تابستانی، رنگ آب ساحل مسئله‌ای حائز اهمیت است! که اکثرا فیروزه‌ای ترجیح داده می‌شود. با این تفاسیر، مورد توجه قرار نگرفتن آلبانی، با آب‌های خوش رنگ منطقه کارائیب و صخره‌های ناهموار موجود در امتداد خط ساحلی، بسیار شگفت‌انگیز است. کاسمیل سرشار از استخرهای جذاب برای ساکنان محلی و گردشگران خارجی است.

جایگزین کردن بخارست به جای پاریس

سفر به بخارست به جای پاریس

بخارست، پایتخت رومانی، در دوره بین دو جنگ جهانی به خاطر معماری ظریف و سبک بوهمایی خود، پاریس کوچک نامیده می‌شد. بسیاری از این آثار در زمان حکومت دیکتاتور نیکلای چائوشسکو، که ساختمان‌های قدیمی را به خاطر به دست آوردن فضا برای انجام پروژه‌های بزرگ خود تخریب می‌کرد (مانند دفتر رئیس جمهور، که دومین ساختمان بزرگ اداری جهان پس از پنتاگون است، آمریکا)، از بین رفتند.

با این حال، امروزه در بسیاری از نقاط شهرستان هنوز هم مکان‌هایی افسانه‌ای وجود دارد، مانند شهر قدیمی، مدرسه رومانیایی‌ها، پارک هرستارا و یا پل‌های قفل عشق که در سرتاسر رودخانه دامبوویتا وجود دارد. این شهر دارای یک جاذبه مثبت است که شاید بخشی از آن به دلیل لقب آن باشد. این شهر احتمالا به افتخار یک چوپان محلی به نام بوکور، بوکور نامیده می‌شود، که در زبان رومانیایی به معنای "شاد" است.

جایگزینی شهر های اسکاتلند با زالیپی، روستایی زیبا در لهستان

مقاصد ارزان گردشگری در اروپا

روستای افسانه‌ای زالیپی در شمال شرق کراکوف واقع شده و سرشار از آثار هنری خلاق است. طرح گل‌های رنگی را می‌توان در سراسر این روستا، از جمله کلیساها، خانه ها و مدارس جستجو کرد. از دو قرن پیش، اضافه کردن یک خط تیره برای زیبایی دیوارهای تیره و اطراف دودکش ها، به سنت "چشمک زدن" معروف شده است.

بیشتر بخوانید :

جایگزین کردن کالینینگراد با برلین، پایتخت سابق پروس

مقاصد جایگزین و ارزان گردشگری د راروپا

کالینینگراد، در حال حاضر یک از مستعمره‌های روسیه است، اما بین سال‌های (۱۷۲۵-۱۵۲۵) پایتخت پروس بوده و نیکسبرگ نام داشت. آنچه از گذشته پروس در این شهر باقی مانده است، یک معماری مخلوط به سبک شوروی و پروس است، زیرا شهر در سال ۱۹۴۶ بخشی از اتحاد جماهیر شوروی شده و کالینینگراد نامگذاری شد. با این حال، حتی هنوز دروازه نمادین شهر که از آجر قرمز ساخته شده است، پابرجاست. کالینینگراد یکی از شهرهای میزبان جام جهانی 2018 FIFA است.

گردش در اسلواکی به جای آلپ

گردش در اسلواکی به جای آلپ

تاتراس بلندترین محدوده در کوه‌های کارپات است، که خیره‌کننده‌ترین مناظر را در بین تمام کوه‌های اروپا دارد. این کوه‌ها انتخابی بسیار مناسب‌اند، زیرا بازدید از این گوهرهای پنهان با مسیرهای عالی پیاده‌روی و خانه‌هایی در دل کوه را می‌توان با نصف مبلغ مورد نیاز برای رفتن به آلپ انجام داد و لذت برد.

جایگزین کردن شهر جزیره ای لیتوانی با اسکاندیناوی، تراکای

مقاصد جایگزین و ارزان گردشگری در اروپا

تراکای یک قلعه در دل جزیره است، یک نمایش کوچک از پایتخت لیتوانی، ویلیاما، که در یکی از پارک‌های ملی این کشور واقع شده است. عامل محرک بعدی برای سفر به اینجا و نکته‌ای که باعث افسوس شما می‌شود که چرا زودتر به این مکان سفر نکرده‌اید، هزینه‌های پایین سفر به این مکان نسبت به سفر به اسکاندیناوی است. علاوه بر اینا شهر تراکای، با مردمی با آیین کرایتی که با وجود زندگی در قرن بیست و یکم و در طول قرن‌ها فرهنگ و سنت‌هایشان را حفظ کرده‌اند، بسیار دیدنی است.

مطالب مرتبط:

منبع theculturetrip

دیدگاه