چاه تور؛ حفره ای بی انتها در اقیانوس آرام

نگین توکلی
نگین توکلی پنجشنبه، ۹ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۱۵
چاه تور؛ حفره ای بی انتها در اقیانوس آرام

حفره‌ای بی‌انتها در اقیانوس آرام، آب را به درون خود می‌بلعد. برای آشنایی با این پدیده با کجارو همراه شوید.

وقتی در سواحل زیبای اورگن نشسته‌اید، حفره بی‌انتهایی، جریان آب اقیانوس اطراف خود را به تمامی در خود فرو می‌برد. نام این چاه دریایی، تور است.

نزدیک یک منطقه بی‌نهایت زیبا در اتوبان ساحلی اورگن، یک گودال بدون انتها وجود دارد. «چاه تور» (Thor`s Well) یک شکاف غول پیکر است که آب اقیانوس را تا عمق تمام نشدنی‌ای می‌بلعد. نگاه کردن به آن بسیار جالب است، اما مراقب باشید خیلی نزدیک نشوید.

حفره تور

یک خیال بی انتها

چاه تور در «کیپ پرپتوا» (Cape Perpetua)، بخشی از جنگل ملی سیسلاو است. اگر به سمت «کپتین کوک تریل» (Captain Cook Trail) قدم بزنید، بقایای ۶ هزار ساله توده‌هایی از صدف و مردمی را پیدا می‌کنید که قبل از اروپایی‌ها، آنجا را خانه می‌نامیدند.

حفره تور

برخی این حفره را حفره غرق‌کننده، لوله تخلیه‌کننده اقیانوس آرام و حتی دروازه جهنم می‌خوانند.

بر خلاف ظاهر آن، حفره تور فقط ۶ متر عمق دارد و فقط به خاطر اینکه شما انتهایش را نمی‌بینید بی‌انتها نامیده می‌شود. با اینکه این حفره به اندازه‌ای که فکر می‌کنید جادویی نیست اما مناظر خارق‌العاده‌ای ایجاد می‌کند. عمق آن پر از آب دریا است. موج‌ها به درون آن می‌ریزند و این حفره بی‌انتها را ایجاد می‌کنند که تمام منطق‌ها را به مبارزه می‌طلبد.

حفره تور

هشدار

در زمان مد و با فاصله ایمن یک فرصت طلایی برای دیدن این پدیده است

بی‌انتها یا با وجود انتها، موج‌ها خطرناک هستند. توریست‌ها باید فاصله ایمن را از آن رعایت کنند. اگر موجی شما را به درون این حفره ببرد، با وجود حمله پی‌درپی موج‌های قدرتمند هیچ راه فراری نیست. با این حال هنوز عکاسان و افراد ماجراجو حتی در زمان طوفان‌ و موج‌های شدید به آن نزدیک می‌شوند. دیدن آن در زمان جزر نسبتا امن است ولی اگر از ما می‌پرسید، در زمان مد و با فاصله ایمن یک فرصت طلایی برای دیدن این پدیده است. همچنین در زمان طوفان وقتی آب به صورت وحشیانه به سنگ‌ها می‌کوبد و مثل قیف به درون حفره می‌ریزد.

حفره تور

قبل از رفتن بدانیم

در بخش مرکزی بازدیدکنندگان جنوب کیپ پرپتوا در اورگن، در بخش غربی اتوبان ۱۰۱ پارک کنید و آن را در پایین خود ببینید.

موقعیت چاه تور روی نقشه

مطالب مرتبط:

دیدگاه