فرودگاه اردبیل بین المللی شد

تیم  کجارو
تیم کجارو یکشنبه، ۵ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۱۸
فرودگاه اردبیل بین المللی شد

«فرزانه شرفبافی» سرپرست هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران ایر از بین‌المللی شدن فرودگاه اردبیل خبر داد.

«فرزانه شرفبافی» در نشست مسئولان هواپیمایی و فرودگاهی کشور در فرودگاه اردبیل گفت:

این یک گام بزرگ برای توسعه و آبادانی استان است که امیدواریم با اقدامات انجام یافته بتوانیم به تمامی اهداف خود در این زمینه دست یابیم و مشکلات و موانع موجود در این زمینه را به حداقل برسانیم چرا که این مسئله از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی افزود که در حال حاضر برنامه‌ریزی‌های لازم در فرودگاه پارس‌آباد نیر در دستور کار قرار گرفته است که امیدواریم بتوانیم هر چه سریع‌تر اقدامات لازم را در این خصوص به اتمام برسانیم و برنامه‌ پروازی برای پروزار رشت به اردبیل و تهران به اردبیل را با هواپیمای ای‌تی‌آر داریم.

سرپرست هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران ایر بیان کرد:

مسئله در فرودگاه پارس‌آباد نیز به همین شکل است و در ارتباط با پرواز ای‌تی‌آر جدیدی که تدارک دیده شده برنامه‌ریزی کردیم و در ارتباط با ارتقای فرودگاهی که با زیرساخت‌های مناسب در اردبیل وجود دارد برنامه‌ریزی شده تا مرز هوایی تبدیل به فرودگاه بین‌المللی شود و پروازهای اردبیل- وان و اردبیل- باکو را نیز مورد بررسی قرار داده‌ایم.

شرفبافی در پایان با بیان اینکه اردبیل تنها فرودگاه دو بانده متقاطع کشور را دارد و موافقت اصولی ورود هواپیماهای سبک در سرعین اخذ شده است، گفت:

به طور حتم این مسئله در ارتباط با بهبود وضعیت موجود بسیار گزینه مناسبی است که امیدواریم با اقدامات انجام یافته بتوانیم به تمامی اهداف خود در این زمینه دست یابیم.

مطالب مرتبط:

دیدگاه