هزینه سفر به هندوراس چقدر است؟

سارا کرایی
سارا کرایی پنجشنبه، ۱۸ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۴۵
هزینه سفر به هندوراس چقدر است؟

هندوراس یکی از ارزان‌ترین مقاصد آمریکای مرکزی است و اگرچه اغلب مسافران آن را نادیده می‌گیرند، یکی از بهترین‌ها در منطقه است. 

هندوراس مجموعه‌ای زیبا از جنگل‌‌های سرسبز و انبوه و مناظر دیدنی آمریکای مرکزی و فرهنگ جذاب کارائیبی است. ترکیبی فریبنده از مناظر دیدنی، فرهنگ‌های زنده و ماجراجویی‌های بی‌پایان، این کشور شگفت‌انگیز را به مقصدی فوق‌العاده برای طبیعت‌دوستان و ماجراجویان تبدیل کرده است.

با همه این زیبایی‌ها و شگفتی‌ها، هندوراس چندان خوش‌نام نیست و معروف است به ناامنی. اما لزوما این به این معنا نیست که این کشور برای مسافران خطرناک و غیر قابل دسترس است. درست مثل سایر کشورها، جرم و جنایات متوجه افرادی است که با باندها و گروه‌های خلافکاری مرتبط هستند. کسی که به‌عنوان یک گردشگر معمولی در کشور سفر می‌کند، نباید ترس در دل خود راه دهد. با این حال، اگر به‌دنبال تجربه‌ای متفاوت هستید، چیزی که کمتر کسی شانس آن را پیدا می‌کند، هندوراس بهترین گزینه برای شما است. پس با کجارو همراه باشید و درباره هزینه سفر به این کشور دیدنی و کمتر دیده شده بخوانید.

هندوراس

قبل از هر چبزی بهتر است کمی درباره واحد پول این کشور بدانید. ارز رایج هندوراس لامپیرا (HNL) نام دارد. هر واحد لامپریای هندوراس که با حرف L نشان داده می‌شود، به ۱۰۰ سنت تقسیم شده است. اگرچه دلار آمریکا عموما در جزایر هندوراس (خلیج روانتن، اوتیلا و گواواجا) پذیرفته می‌شود، در بقیه نقاط کشور ممکن است دلار قابل‌قبول نباشد. اما باید بدانید که اگر از ارز رایج کشور استفاده کنید، می‌توانید از تخفیف بیشتری در فروشگاه‌ها، رستوران‌ها و حتی در برخی از هتل‌ها بهره‌مند شوید. 

هزینه محل اقامت در هندوراس

هندوراس

یک تخت در یک هاستل‌ ارزان معمولا در حدود ۱۷۰ تا ۲۲۰ لامپریا (۲۶,۰۰۰ تا ۳۴,۰۰۰ تومان) و یک اتاق خصوصی بین ۴۵۰ تا ۷۰۰ لامپریا (۷۲,۰۰۰ تا ۱۱۰,۰۰۰ تومان) در هر شب قیمت دارد. در این خوابگاه‌ها به‌طور معمول وای‌فای و صبحانه رایگان وجود دارد. اما متاسفانه پیدا کردن هاستل‌‌هایی که آشپزخانه هم داشته باشند، کمی سخت است.

 باید برای یک اتاق دو نفره در هتل‌ ارزان حدود ۳۰۰ لامپریا (۴۵,۰۰۰ تومان) هزینه کنید. خوشبختانه، بیشتر این هتل‌ها وای‌فای رایگان هم دارند. اما برای هتل‌های بهتر که امکاناتی چون سیستم تهویه هوا یا استخر داشته باشند، باید بیش از ۳۵۰ لامپریا (۵۳،۰۰۰ تومان) در هر شب بپردازید.

وب‌سایت Airbnb در هندوراس فعال است، اما متاسفانه چندان رایج نیست. در هندوراس چیزی حدود ۴۵۰ لامپریا (۷۲,۰۰۰ تومان) برای هر شب اقامت در یک خانه اشتراکی و حداقل ۱۰۰۰ لامپریا (۱۵۹,۰۰۰ تومان)‌ برای یک آپارتمان کامل باید پرداخت کنید. 

هزینه خورد و خوراک در هندوراس

هندوراس

بسیاری از هاستل‌ها و هتل‌ها یک صبحانه رایگان نسبتا ساده هندوراسی سرو می‌کنند. در هندوراس صبحانه معمولا شامل تخم‌مرغ، لوبیا آب‌پز  و کمی نان و شیرینی و قهوه محلی است. صبحانه‌های غربی هم در اکثر رستوران‌های هندوراس موجود است که اغلب شامل نان تست، آب‌میوه و قهوه می‌شود. 

اگر در مکانی ارزان غذا می‌خورید، یک وعده غذای ناهار یا شام ۶۵ لامپریا (۸,۰۰۰ تومان) قیمت دارد. غذا خوردن در رستوران کمی گران‌تر است و یک وعده معمولی ممکن است حدود ۱۳۰ لامپریا (۱۹,۰۰۰ تومان) باشد. برای یک وعده غذای عالی در یک رستوران متوسط​، انتظار می‌رود نزدیک به ۳۰۰ لامپریا (۴۵,۰۰۰ تومان) هزینه کنید. همچنین، فست‌فود زیاد گران نیست و یک عدد پیتزا یا ساندویچ حدود ۱۴۰ لامپریا (۲۳,۰۰۰ تومان) قیمت دارد. اگر دوست دارید، می‌توانید مواد اولیه را از سوپرمارکت‌ها تهیه کنید و خودتان غذا بپزید، در این‌صورت باید بین ۵۰۰ تا ۸۰۰ لامپریا (۸۰,۰۰۰ تا ۱۲۹,۰۰۰ تومان) برای تهیه مواد اولیه خرج کنید.

هزبنه حمل و نقل در هندوراس

هندوراس

سیستم تاکسی‌رانی در هندوراس وضع نسبتا خوبی دارد، اما تاکسی‌ها در این کشور از تاکسی‌متر استفاده نمی‌کنند؛ پس مراقب باشید سرتان کلاه نگذارند و قبل از کرایه تاکسی حتما روی قیمت توافق کنید. کرایه یک تاکسی که سیستم خنک‌کننده داشته باشد، برای یک سواری کوتاه حدود ۶۰ لامپریا (۱۱,۰۰۰ تومان) است و شاید کمی کمتر اگر سیستم تهویه مطبوع نداشته باشد؛ برای مسیرهای طولانی‌تر، مثلا فاصله بین شهری احتمالا ۲۰۰ لامپریا (۳۰,۰۰۰ تومان) قیمت خواهد داشت.

سیستم اتوبوس‌رانی ملی ارزان است. به‌طور کلی، برای هر ساعت که با اتوبوس سفر می‌کنید، حدود ۵۰ لامپریا (۷,۰۰۰ تومان) باید پرداخت کنید. همچنین، نرخ تاکسی‌های خطی بسته به طول سواری معمولا بین ۱۵ تا ۲۵ لامپریا (۲،۵۰۰ تا ۳،۵۰۰ تومان) است.

هزینه فعالیت‌ها و بازدید از جاذبه‌ها در هندوراس

هندوراس

غواصی احتمالا بزرگ‌ترین بخش این قسمت از بودجه سفر به هندوراس را تشکیل می‌دهد؛ یعنی چیزی حدود ۷۵۰ لامپریا (۲۹۰,۰۰۰ تومان). برای شرکت در تورهایی که همراه با راهنما هستند حداقل ۵۰۰ لامپریا (۸۰,۰۰۰ تومان) باید خرج کنید.

هزینه ورودی

  • پارک‌های ملی: ۶۵ لامپریا (۱۰,۰۰۰ تومان)
  • خرابه‌های کوپان: ۲۲۰ لامپریا (۳۵,۰۰۰ تومان)
  • تونل‌ها: ۲۴۰ لامپریا (۳۸,۰۰۰ تومان)

بودجه روزانه برای سفر به هندوراس

هندوراس

بودجه سفر هندوراس می‌تواند برای افراد مختلف به‌شدت متفاوت باشد. در اینجا هزینه‌های سفر ۳ هفته‌ای یک گردشگر آمریکایی را می‌بینید. 

  • غذا و نوشیدنی: ۱۹۴ دلار (مواد غذایی، رستوران، آب، الکل)
  • اقامت: ۳۶۲ دلار (خوابگاه، هتل، هزینه کمپینگ)
  • حمل و نقل: ۱۴۴ دلار (اتوبوس، تاکسی، قایق)
  • فعالیت ها: ۲۴۶ دلار (هزینه ورود، اجاره، کلاس ها، تورها و غیره)
  • سایر موارد: ۲۹ دلار (لباس های شسته شده، لوازم‌خانگی، سوغات، ویزا و غیره)
  • مجموع روزها = ۲۲ دلار
  • مجموع هزینه = ۹۷۵ دلار
  • میانگین روزانه = ۴۴ دلار

میانگین هزینه روزانه این گردشگر در هندوراس کمی بالاتر از هزینه سفر اقتصادی بوده است. اما، به‌طور کلی هزینه هر روز سفر اقتصادی در هندوراس می‌تواند بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ لامپریا (۹۷,۰۰۰ تا ۱۲۹,۰۰۰ تومان) باشد. توجه داشته باشید این یک بودجه پیشنهادی است و تنها بر این فرض تخمین زده شده که شما در یک هاستل اقامت کنید، غذای ارزان بخورید و تا حد امکان از حمل و نقل عمومی استفاده کنید. 

مطالب مرتبط:

منبع nomadicmatt

دیدگاه