در سفرهای خارجی در دسترس باشید

سحر مردانه
سحر مردانه جمعه، ۱۰ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۳۰
در سفرهای خارجی در دسترس باشید

هنگام سفر، به خصوص سفر‌های ماجراجویانه، مهم‌ترین نکته، در ارتباط بودن با خانواده و در دسترس بودن است. با کجارو همراه باشید تا از راهنمایی‌های لازم برخوردار شوید.

در حال رفتن به بهترین ماجراجویی عمرتان هستید. حتی شاید از سال گذشته هم برای آن برنامه‌ریزی کرده باشید. چیزی است که مدت‌ها در انتظار آن بوده‌اید و نمی‌خواهید این فرصت را به هیچ عنوان از دست بدهید. با این حال قبل از اینکه راهی سفر شوید، خوب است راهنمایی های لازم برای در ارتباط ماندن با خانواده حین سفر را بدانید:

برقراری ارتباط در سفر

آسوده نگهداشتن خیال دیگران

حتی اگر در مورد این سفر بسیار هیجان‌زده هم باشید، باید حفظ ارتباط با خانواده را در اولویت قرار دهید. زمانی که قرار است به سراسر جهان سفر کنید، ممکن است با رسیدن به مقصد جدید با دیدن گنجینه‌های پنهان هر شهر و کشوری یا جذابیت‌های زندگی محلی و روزمره‌ی مردمان، غرق در سفر شوید و برقراری ارتباط با خانواده یا دوستان نزدیک که نگران شما هستند را از یاد ببرید. اما این امری بسیار مهم است که با وجود تمام مسائل، حفظ ارتباط را فراموش نکنید.

برقراری تماس به محض رسیدن به مقصد

اولین برقراری تماس باید به محض رسیدن به مقصد صورت گیرد. هر کسی که در خانه است یا برای بدرقه‌ی شما به فرودگاه آمده است، قطعا نگران رسیدن شما خواهد بود. قبل از رفتن، از تعیین زمان دقیق برای تماس گرفتن خودداری کنید، حتی احتمال تاخیر را هم بیان کنید. شما باید برای هرگونه تاخیر در پرواز، معطل شدن هنگام تحویل دادن چمدان‌ها و به طور کل آداب و رسوم پرواز آماده باشید و انتظار هر چیزی را داشته باشید. بعد از رسیدن به مقصد، قبل از رفتن به اقامتگاه یا اتصال به وای فای، حتما با خانواده تماس داشته باشید.

برقراری تماس به صورت منظم

زمانی که در سفر و دور از خانه هستید، برای اینکه ذهن افرادی را که نگران شما هستند، در آسودگی نگه دارید، باید به صورت منظم تماس داشته باشید. مثلا زمان‌های مشخصی در روز یا هفته را برای تماس گرفتن مشخص کنید. در این صورت آن‌ها می‌دانند باید چه زمانی منتظر تماس شما باشند و به آرامش می‌رسند. اگر دسترسی به اینترنت هم داشته باشید، می‌توانید از طریق برنامه‌هایی مانند واتس آپ و اسکایپ، پیام ارسال کنید یا تماس داشته باشید. اگر می‌خواهید هدیه یا سوغاتی هم برای خانواده بفرستید، از طریق خدمات‌دهنده‌هایی مانند تی ان تی اکسپرس، به راحتی و مقرون به صرفه این کار را انجام دهید.

در نهایت، اگر زمانی را هم که نمی‌توانید تماس داشته باشید، شماره‌ی هتل محل اقامت یا اپراتور تور را در اختیار خانواده بگذارید تا از این طریق از حال شما با‌خبر شوند.

 

مطالب مرتبط:

منبع travelvivi

دیدگاه