پارک ساحلی هیتاچی ژاپن، تابلویی از گل های رنگارنگ

مژگان هراتیان
مژگان هراتیان یکشنبه، ۵ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۰
پارک ساحلی هیتاچی ژاپن، تابلویی از گل های رنگارنگ

میلیون‌ها رنگ در یک پارک ساحلی منتظر شماست تا این مکان زیبا را ببینید. با کجارو همراه باشید.

یکی از نفس‌گیرترین مکان‌های دنیا یک پارک ساحلی در ژاپن است که شاید پیش‌تر از وجودش اطلاع نداشتید. در فاصله زمانی ۲ ساعت می‌توانید از توکیو به مقصد هیتاچی برسید. جایی که خانه میلیون‌ها گل و گیاه رنگارنگ است و  نمایشی تماشایی از رنگ‌ها را به وجود آورده است. 

بهشت رنگارنگ گل‌ها بهاری بدون خزان است پس نگران این موضوع نباشید که چه فصلی از سال را به این‌جا بیابید، چرا که اینجا در تمام سال رنگارنگ است.

 فراتر از رنگین کمان

این پارک عمومی که در استان ایبراکی ژاپن قرار دارد، حدود ۱۹ هکتار مساحت دارد و یک طیف بزرگی از رنگ‌های حیات‌وحش را پوشش می‌دهد و با تغییر فصول رنگ‌های متنوعی را به نمایش می‌گذارد و زیبایی خود را دوچندان می‌کند. در ماه فروردین چهارونیم میلیون غنچه‌ آبی رنگ به صورت گسترده در سراسر تپه‌ها پخش می‌شوند و چهره‌ی تپه‌های اطراف را با آسمان بهاری ترکیب می‌کنند.

پارک ساحلی هیتاچی ژاپن

این صحنه‌ی زیبا که نام آن برگرفته از گل نموفیلا است، «نموفیلا هارمونی» نام گرفته است و همچنین به اسم چشمان آبی روشن نیز شناخته می‌شود. در فصل تابستان تپه‌های صاف و غلتان رنگ سبز روشن به خود می‌گیرند. به لطف گیاه کچیا که به صورت پیازی شکل رشد می‌کند و حدود ۹۰ سانتی متر ارتفاع دارد، مشاهده این تپه‌ها خیلی هیجان انگیزتر از  نگاه کردن به زمین‌هایی با علف‌های تازه است. این گلوله‌های کوچک پارک را با رنگ‌های خود نقطه‌گذاری می‌کنند و طیفی از رنگ‌ها را به نمایش می‌گذارند.

پارک ساحلی هیتاچی ژاپن

گیاه کچیا در فصل پاییز شکافته می‌شود و رنگ قرمز تیره را در سراسر پارک به نمایش می‌گذارد. این گیاه شبیه پنبه به نظر می‌آید. هرچند پشمک با طعم تمشک نیست، ولی بخشی از ان قابل خوردن است. دانه‌های کچیا که تونبوری (tonburi) نامیده می‌شود در بعضی از نقاط شمالی ژاپن خورده می‌شوند و به خاویار زمین معروف است.

پارک ساحلی هیتاچی ژاپن

البته شاید از دیدن این همه گل خسته شوید اما بدانید که تمام هیتاچی این گل‌ها نیست بلکه می‌توانید از مسیرهای دوچرخه سواری این منطقه لذت ببرید و یا به زمین گلف رفته و بازی کنید. حوضچه‌های آب هم برای کودکان قرار داده شده تا در این حوضچه‌ها بازی کنند. البته سایر امکانات همچون رستوران هم وجود دارد.

پارک ساحلی هیتاچی ژاپن

برای دیدن این ساحل زیبا ویدیو زیر را تماشا کنید: 

دانلود ویدیو

مطالب مرتبط:

منبع curiosity

دیدگاه