نکاتی که قبل از سفر به فیلیپین باید بدانید (قسمت دوم)

پویان میهن‌پرست
پویان میهن‌پرست سه شنبه، ۷ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۴۵
نکاتی که قبل از سفر به فیلیپین باید بدانید (قسمت دوم)

اگر قصد سفر به کشور زیبای فیلیپین را دارید، قبل از رفتن به  فیلیپین نکاتی در مورد این کشور وجود دارد که باید بدانید. برای دانستن این نکات در کجارو همراه ما باشید.

کشور فیلیپین، مجمع الجزیره‌ای در قاره آسیا است که ۷۰۰۰ جزیره را در خود جای داده است. این کشور آب و هوایی استوایی و مردمی مهربان و مهمان‌نواز دارد و یکی از محبوب‌ترین و بهترین مقاصد گردشگری در جهان است.

دلیل آن این است که هرکسی می‌تواند با بودجه‌ای محدود به این کشور بیاید و نهایت استفاده را از آن ببرد. طبیعت چشم‌نواز و مردم مهربان تنها گوشه‌ای از زیبایی‌های این کشور آسیایی است.

مناظر طبیعی و پارک‌های این کشور

مناظر طبیعی فیلیپین

اگر به عنوان یک گردشگر یا توریست، مناظر طبیعی کشور مقصد برایتان اهمیت دارد، فیلیپین سرشار از چنین مناظر و چشم‌اندازها است. در این کشور پارک‌های زیبا، رودخانه، غارهای شگفت‌انگیز و حتی آتشفشان‌ها است که شما می‌توانید هم از آن‌ها بالا بروید یا از دور به تماشای آن‌ها بنشینید.

این مناظر در سراسر این مجمع‌الجزایر پراکنده شده است. برخی از مشهورترین و محبوب‌ترین مناطق از این دست، شامل رودخانه‌ واقع در سورجیائو (Surgiao)، پارک جنگلی مالاگوس (Malagos) در داوائو (Davao) است. لازم به ذکر است که هر منطقه در هر جزیره، شاهکاری بی‌نظیر از طبیعت را در خود جای داده است که ورود به آن یا رایگان است یا هزینه‌ اندکی در پی دارد.

بعضی از این مناظر طبیعی برای ورود گردشگران بستر سازی و بهینه شده تا گردشگران لحظات خوشی را سپری کنند و برخی دیگر به صورت بکر و دست‌نخورده باقی مانده‌اند و طبیعت آن دستخوش تغییر نشده است. مناطقی که به صورت بکر باقی مانده‌اند، دارای محدودیت هستند و نمی‌توان فراتر از مناطق محدود در آن مکانها قدم گذاشت.

دلیل این محدودیت در وهله‌ی اول حفاظت از بازدیدکنندگان و در وهله‌ی دوم حفظ تمیزی و تعادل زیست محیطی این مناطق است.

پوشیدن لباس‌های گرم، تصمیمش با شما!

نکات فبل سفر به فیلیپین

اگر به مناطق و هوای سرد علاقه دارید، کشور فیلیپین باز هم در این زمینه هوای شما را دارد. در فیلیپین مکان‌های وجود دارند که دمای آن‌ها نزدیک به ۰ درجه‌ سانتی‌گراد نیز می‌رسد و بسیار سردتر از دیگر مناطق شهری هستند. این مکان‌ها شامل باگوئیو (Baguio) در لوزون (Luzon) و بوکیدنون (Bukidnon) در میندانائو (Mindanao) می‌شود.

هر دو مکان از مقاصد توریستی هستند و شما می‌توانید اقامتگاه‌های بسیاری را از این مکان‌ها انتظار داشته باشید. در نظر داشته باشید که آب و هوای این کشور استوایی است و نیازی نیست تا لباس‌های گرم خودتان را در چمدان به زور جا بدهید چرا که سرمای هوا به حد غیرقابل تحمل نمی‌رسد.

با این حساب، همراه داشتن سوییشرت‌های پاییزی بهترین کاری است که می‌توانید در خصوص این موضوع انجام دهید. همچنین در زمینه‌ فرهنگی، گروه‌هایی در این دو مکان وجود دارند که با جان و دل دلشان می‌خواهد شما را با فرهنگ و سنت‌های این منطقه آشنا کنند و به شما اجازه می‌دهند تا پوشیدن لباس‌های محلی و نواختن موسیقی محلی را تجربه کنید.

سخن آخر

نکات قبل سفر به فیلیپین

کشوری به وسعت فیلیپین به این معنا است که برای هرکس با هر سلیقه‌ای، در این کشور چیزی نهفته است. اولویت شما فارغ از این که مناظر طبیعی زیبا باشد یا آشنایی با فرهنگ‌های متفاوت مردم محلی باشد، فیلیپین شما را ناامید نمی‌کند.

برخلاف اکثر کشورهای دیگر که به برخوردهای اهانت‌آمیز در مورد گردشگران شهرت دارند، مورد مثبت و بسیار مهم این است که مردم فیلیپین برخوردی به این شکل ندارند و به طرزی از توریست‌ها پذیرایی و خوش‌آمدگویی می‌کنند که گویی از هموطنان خودشان هستند.

اگر به ماهیگیری علاقه‌مند هستید، باید گفت که فیلیپین تا دلتان بخواهد ساحل و دریا دارد. در نتیجه ماهیگیری و تفریحات دریایی به هیچ وجه دشوار نیست. جالب‌تر اینجا است که در این کشور، ماهیگیری هم تفریح به شمار می‌آید و هم راهی برای امرار معاش و قوانین سختگیرانه‌ای که در دیگر کشورها حاکم است، در این کشور وجود ندارد.

دیدنی‌های این کشور زیبا کم نیستند و گردشگران بسیاری اگر فرصت داشته باشند، دوباره به این کشور دوست داشتنی بازخواهند گشت.

مطالب مرتبط:

منبع TravelVivi

دیدگاه