جاذبه های گردشگری مدرن که در سال ۲۰۱۷ افتتاح می‌شوند

شیرین فرزان‌کیا
شیرین فرزان‌کیا پنجشنبه، ۲۳ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۰
جاذبه های گردشگری مدرن که در سال ۲۰۱۷ افتتاح می‌شوند

برنامه سفری که همین چند روز پیش تهیه کرد‌‌‌ه‌اید، پاک کنید و برنامه جدیدی بریزید؛ چرا ­که موجی از موزه‌ها و جاذبه‌­های جدید، در راه‌ هستند. این جاذبه­‌های گردشگری، همه ساله، تعداد زیادی از گردشگران را به سوی خود جذب می­‌کنند.

امروزه در کشورهای مختلف جهان، جاذبه­‌های گردشگری جدیدی ساخته شده‌­اند که این جاذبه‌­ها اغلب مصنوعی و ساخته دست بشر بوده و دارای سبک مدرن هستند.

این جاذبه­‌های جدید می­‌توانند یک مکان مسکونی برای زندگی، یک سالن تئاتر یا موسیقی، یک پارک جنگلی یا هر چیز دیگر باشد. ما در این مقاله درباره تعدادی از آنها، از روستای کوهستانی هوانگان گرفته تا پارک موضوعی دیزنی، صحبت خواهیم‌ کرد.

پییر بولز سال | روستای کوهستانی هوانگان | لوور ابو­دابی | پاندورا، دنیای آواتار، دیزنی

پییر بولز سال

پییر بولز سال

هیچ صندلی بدی در تالار «پییر­بولز­سال» (Pierre Boulez Saal)، وجود ندارد؛ چرا که هر صندلی دارای دید ۳۶۰‌ درجه­‌ای نسبت به اطراف سالن است. این سالن که کاملا از چوب پوشیده ­شده، دارای دو فضای صندلی­‌دار بیضی­‌شکل است که یکی در اطراف صحنه و دیگری به­‌صورت حلقه­‌ای آویزان در بالای سالن اصلی قرار دارد.

پییر بولز سال

«فرنک­‌قهری» (Frank­Gehry) و صداشناس معروف ژاپنی «یاسوهیسنا­‌تویوتا» (Yasuhisa­ Toyota) این سالن را طراحی کرده‌­اند.

سالن پییر‌­بولز­‌سال، در برلین قرار ­دارد. این سالن نه تنها یک ایده معماری جسورانه است، بلکه یک سیستم فرهنگی قدرتمند نیز محسوب می­‌شود.

روستای کوهستانی هوانگان

روستای کوهستانی هوانگان

«ما­یان­سونگ» (Ma­ Yansong) که اهل پکن است، به­ خاطر طراحی ساختمان­‌های جدید و مدرن چین معروف است. جدیدترین پروژه او خانه­‌های مسکونی مدرن در کوه‌­های «­هوناگشان» (Hunagshan ­mountain) است، که بدون شک از بلندپروازانه­‌ترین طرح­‌های او است.

روستای کوهستانی هوانگان

«روستای کوهستانی هوانگان» (Huanghan Mountain Village)، سعی دارد پلی بین طبیعت و سازه‌­های دست بشر ایجاد کند. این شهرک شامل یک سازه توده‌­ای شکل است و طرح آن تقلیدی از دامنه کوه­‌های اطراف آن است. این شهرک برای اهداف متعددی از­ جمله: هتل و محل سکونت مردم محلی ساخته شده ­است.

لوور ابوظبی 

لوور ابودابی

یک لوور جدید در ابوظبی ایجاد شده است، که روی یک جزیره ۱۹ میلیاردی، شناور است. این بنا «لوور ابو­ظبی» (Louvre Abu Dhabi)، نام دارد که تازه‌­ترین بنای اضافه شده به ابو­ظبی است و تفرجگاهی برای ثروتمندان محسوب می‌شود.

لوور ابودابی

داخل ساختمان گنبددار، با مساحت ۸۰ ­هزار مترمربع، تاسیسات هنری دائمی و موقتی وجود دارد که شامل مجسمه­‌های برنزی باستانی هند و یونان نیز می‌شود.

پاندورا، دنیای آواتار، دیزنی 

پاندورا دنیای اواتار دیزنی

لازم نیست که حتما از طرفداران دیزنی باشید تا مجذوب «پاندورا، دنیای آواتار» (Pandora, World of Avatar, Disney) شوید که فضایی به­‌اندازه ۴۸­ هزار­ مترمربع است و به‌ تازگی در بخش پادشاهی حیوانات دیزنی، افتتاح شده­ است. ساخت تم­‌پارک‌ آواتار، ۷ ­سال طول کشیده است و به­ اندازه ۱ ­میلیارد دلار برای آن سرمایه­‌گذاری شده است.

پاندورا دنیای اواتار دیزنی

تم­‌پارک‌ آواتار، مکانی جنگل مانند است که پر از رودهای جاری، غارها، جنگل­‌های شب­‌تاب و البته یک سواری ترسناک و مهیج است که باعث به­‌تپش در­آمدن قلبتان می­‌شود.

دنیای آواتار پاندورا، دنیای واقعی و مجازی و سه بعدی را ترکیب می­‌کند و بینندگان را به یک سفر هیجان­‌انگیز در سیاره ارواح وحشی می‌­برد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه