سفر ۵ روزه به قلب انگلیس؛ لندن

عادله حقیقت حسینی
عادله حقیقت حسینی پنجشنبه، ۲ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۰
سفر ۵ روزه به قلب انگلیس؛ لندن

لندن یکی از زیباترین پایتخت‌های جهان است که قدمتی دیرینه دارد و با جاذبه‌های بی‌نظیر خود سالانه گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب می‌کند. در این مقاله از کجارو قصد داریم با برنامه‌ای ۵ روزه به قلب انگلستان سفر کنیم؛ با ما همراه باشید.

شهرهای بزرگ اروپایی همیشه بهترین دیدنی‌ها را در خود داشته‌اند که هر کدام به نوبه خود منحصر به فرد هستند؛ اما در این میان، شهرت لندن بسیار چشم‌گیرتر است. لندن همه گزینه‌های عالی برای یک سفر با کیفیت و پر خاطره را فراهم می‌کند و با داشتن جاذبه‌های بی‌نظیر و مکان‌های تاریخی محصور کننده از شهرهای پربازید انگلیس و دنیا محسوب می‌شود. این شهر از سال‌های بسیار دور اتفاقات تلخ و شیرین بسیاری را به خود دیده است و شما با قدم گذاشتن در آن می‌توانید به داستان‌های واقعی و حتی افسانه‌ای نظیر هری‌پاتر سفر کنید. دوستانِ عزیز کجارویی در این مقاله قصد داریم کوله بار سفر را ببندیم و به بهترین و دیدنی‌ترین بخش‌های لندن گذر کنیم.

برنامه سفر لندن

در ادامه، برنامه سفر ۵ روزه به لندن ارائه خواهد شد که در آن تلاش شده است علاوه بر ذکر دیدنی‌ها و جاذبه‌های مشهور و مورد علاقه گردشگران، عوامل موثر دیگری نظیر زمان بازدید، بعد سفر و سهولت در حمل و نقل در بهترین حالت ممکن لحاظ شود. بدیهی است این برنامه سفر از جانب کجارو تعیین شده است و طبیعتا گردشگران می‌توانند با توجه به زمانبندی خود و برنامه‌ای که دارند و همچنین جاذبه‌های بسیاری که این شهر دارد، نوعی دیگر برنامه ریزی کنند؛ دوستانِ جان در این برنامه سفر با ما همراه باشید.

روز اول | روز دوم | روز سوم | روز چهارم | روز پنجم

مسیر ۵ روزه سفر

روز اول

بی‌‌شک روز اول در لندن روزی پر هیجان برای ما خواهد بود و برای دیدن زیبایی‌های وصف‌نشدنی‌اش ثانیه شماری خواهیم کرد؛ بنابراین با شور بسیار سفر خود را از ساعت ۱۰ صبح شروع می‌کنیم.

پل تاور بریج (Tower Bridge)

پل تاور بریج لندن

  • آدرس: A100 Tower Bridge Road, SE1 2AA
  • ساعت بازدید: ۱۰ صبح تا ۵:۳۰ بعد از ظهر
  • مدت زمان بازدید: ۱ ساعت

پل برج یا تاور بریج روی رودخانه‌ی «تایمز» (Thames) ساخته شده است و ساختارش چیزی بین پل معلق و متحرک است. نام آن به دلیل شباهتش به برج لندن، تاور بریج انتخاب شده است. در سال‌های حضورش، این پل نماد شهر لندن بوده است، نمادی که روز ۳۰ ژوئن سال ۱۹۸۴ توسط شاهزاده‌ی ولز افتتاح شد. سبک معماری برج‌های این پل، سبک گوتیک است و یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری لندن است. گردشگران زیادی برای بازدید و عکاسی در کنار این پل به این منطقه سر می‌زنند و دیدن نمای شهر از بالای برج، هیجان وصف‌نشدنی را در قدم اول ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید:

برج لندن (Tower of London)

برج لندن

  • آدرس: St Katharine's & Wapping, London EC3N 4AB
  • ساعت بازدید: ۱۰ صبح تا ۵:۳۰ بعد از ظهر
  • مدت زمان بازدید: ۴۵ دقیقه
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۳ دقیقه با ماشین / ۷ دقیقه پیاده روی

برج لندن قلعه‌ای تاریخی در مرکز شهر لندن است که در بخش شمالی رود تیمز واقع قرار دارد. در موقعیتی که این برج قرار گرفته است احتمالاً ابتدا یک دژ بریتانیایی و سپس یک دژ رومی وجود داشته‌است. این برج اتفاقات و جنگ‌های بسیاری را به خود دیده است و همچنین به عنوان یکی از ترسناک‌ترین ساختمان‌های دنیا نیز قلمداد می‌شود که بی‌شک ناشی از تعداد زیاد اعدام‌ها، قتل‌ها و شکنجه‌هایی است که در هزار سال گذشته در پس دیوارهای این محل صورت گرفته ‌است. با گذر از این بنای تاریخی و شنیدن داستان‌های نقل شده سفری به گذشته خواهید داشت.

کلیسای جامع سنت پل (St Paul’s Cathedral)

کلیسای جامع سنت پل

  • آدرس: St. Paul's Churchyard, London EC4M 8AD
  • ساعت بازدید: ۸:۳۰ صبح تا ۴:۳۰ بعد از ظهر
  • مدت زمان بازدید: ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۸ دقیقه با ماشین

این کلیسا یکی از کلیساهای مشهور و بزرگ در لندن است که به عنوان بنایی معروف شناخته می‌شود. زیبایی این کلیسا خیره کننده است و با طراحی زیبا «سر کریستوفر رن» (Sir Christopher Wren) معمار به‌‌نام انگلیسی در اواخر سده هفدهم ساخته شده است. کلیسا دارای گنبد بزرگی است که راهرویی معروف به نام «تالار زمزمه» به طول ۳۲ متر در گرداگرد درونی گنبد آن قرار دارد و مشهور است که اگر کسی نزدیک به دیوار این راهرو زمزمه نماید فرد دیگری که در نزدیکی دیوار و در سوی دیگر آن قرار دارد صدای او را می‌شنود. آرامش این کلیسا و زیبایی‌های درونی و بیرونی آن فوق‌العاده است.

پیشنهاد ناهار

با توجه به زمان سپری شده هم اکنون زمان مناسبی برای استراحت کردن و خوردن وعده ناهار است. تنوع رستوران‌های انگلیسی بسیار زیاد است و هر کدام غذاهای مختلف با منوهای عالی را در اختیار مهمانان خود قرار می‌دهند؛ دو رستوران پیشنهادی ما با توجه به کیفیت و نزدیک بودن به آخرین جاذبه رستوران‌های زیر است.

رستوران Paternoster Chop House

رستوران Paternoster Chop House

این رستوران در فاصله بسیار نزدیک از کلیسای سنت پل قرار دارد و با طی کردن چند قدم به آن دستیابی خواهید داشت. در بیرون از رستوران صندلی‌هایی برای علاقه‌مندان به دیدن منظره بیرونی و روبروی کلیسا وجود دارد. همچنین این رستوران غذاهای انگلیسی با محیطی دنج و آرام را برای مهمانان خود سرو می‌کند.

رستوران Barbecoa

رستوران Barbecoa لندن

این رستوران زیبا در بخش پشتی کلیسا قرار دارد و بخاطر غذاهای کبابی و گریل شده آن که با بهترین کیفیت از ایرلند و خود لندن تهیه شده است و همچنین نوشیدنی‌های گوارایی که برای مهمانان خود سرو می‌کند شهرت دارد. کیفیت عالی، محیط گرم و دوست داشتنی به همراه خدماتی بی‌نقص آن را به گزینه‌ای مطلوب در این منطقه تبدیل کرده است.

کلیسای وست‌مینستر (Westminster Abbey)

کلیسای وست‌مینستر  لندن

  • آدرس: 20 Deans Yd, Westminster, London SW1P 3PA
  • ساعت بازدید: ۹:۳۰ صبح تا ۳:۳۰ بعد از ظهر
  • مدت زمان بازدید: ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۱۳ دقیقه با ماشین

این کلیسا، کلیسایی تاریخی در مرکز شهر لندن است که به سبک معماری گوتیک ساخته شده است و معمولا مکانی سنتی برای مراسم‌های تاج گذاری، ازدواج و تدفین شاهان و شهبانوهای بریتانیایی بوده است. مساحت این کلیسا ۳۰۰۰ مترمربع و ارتفاع برج‌های آن ۶۹ متر است. کلیسا درست در سمت غربی کاخ وست‌مینستر قرار دارد. در این مجموعه‌ی تاریخی و زیبا، یک موزه هم وجود دارد.

ساعت بیگ بن (Big Ben)

ساعت بیگ بن لندن

  • آدرس: Westminster, London SW1A 0AA
  • ساعت بازدید: ۲۴ ساعت شبانه روز
  • مدت زمان بازدید: ۳۰ دقیقه
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۴ دقیقه پیاده روی

ساعت بیگ بن یکی از مشهورترین جاذبه‌های گردشگری لندن است و هرکسی به این شهر سفر کند، حتما از آن بازدید می‌کند. در واقع بیگ بن، نام زنگ بزرگ ۱۳ تنی است که در داخل برج قرار دارد و سر هر ساعت به صدا در می‌آید. برج ساعت بیگ بن، در بریتانیا، رسماً به نام «برج سنت استفان کاخ وست‌مینستر»، شناخته می‌شود.، نام این برج، برج الیزابت است و دارای ۹۶ متر ارتفاع است.

چشم لندن (London Eye)

چشم لندن

  • آدرس: Lambeth, London SE1 7PB
  • ساعت بازدید: ۱۰ صبح تا ۸:۳۰ بعد از ظهر
  • مدت زمان بازدید: ۲ ساعت
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۴ دقیقه با ماشین / ۱۱ دقیقه پیاده رویگ

برای آخرین بخش از سفر روز اول، قصد داریم لندن را با چشم‌اندازی متفاوت بنگریم و هیجان خود را برای قدم گذاشتن در روزهای بعدی بیشتر کنیم. چشم لندن بزرگترین چرخ و فلک اروپا (۱۳۵ متر) به شمار می‌رود. این نقطه با هرجای دیگر در لندن متفاوت است و قطعا تماشای همه‌ی لندن با یک نگاه تجربه‌ا‌ی است که در خاطر شما خواهد ماند. هنگام غروب آفتاب دیدن منظره روبروی چشمانمان وصف نشدنی است.

روز دوم

نگارخانه ملی لندن (National Gallery, London)

نگارخانه ملی لندن

  • آدرس: Trafalgar Square, London WC2N 5DN
  • ساعت بازدید: ۱۰ صبح تا ۶ بعد از ظهر
  • مدت زمان بازدید: ۲ ساعت

نگارخانه ملی لندن، یکی از بزرگ‌ترین موزه‌های هنر جهان است که در میدان ترافالگار و قلب لندن واقع شده است. این موزه، دومین مکان پر بازدید انگلستان است. این موزه در سال ۱۸۲۴ بنیان نهاده شده و بیش از ۲۳۰۰ اثر هنری که قدمتشان از قرن سیزدهم میلادی تا سال ۱۹۰۰ است درون خود حفظ کرده است. بر خلاف دیگر نگارخانه‌ها و موزه‌ها، «نگارخانه ملی لندن» کار خود را با آثار هنری بسیار ارزشمند شروع نکرد؛ بلکه پارلمان بریتانیا ۳۸ نقاشی از وارثان «جان ژولیوس انگرشتاین» که کارگزار بیمه و نیز حامی آثار هنری بود، خریداری و به این نگارخانه اهدا کرد؛ اینگونه بود که این موزه کار خود را شروع کرد. دیدن این نگارخانه و آثار بی‌نظیرش قلب شما را به تپش در می‌آورد و شما با دیدن این همه هنر و زیبایی متعجب خواهید شد.

میدان ترافالگار (Trafalgar Square)

میدان ترافالگار

  • آدرس: Trafalgar Square, London WC2N 5DN
  • ساعت بازدید: ۲۴ ساعت شبانه روز
  • مدت زمان بازدید: ۱ ساعت
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۱ دقیقه پیاده روی

میدان ترافالگار که در روبروی نگارخانه ملی لندن قرار دارد در سال ۱۸۴۵ ساخته شده است و به مناسبت بزرگداشت پیروزی دریادار «هوریشیو نلسون» (Horatio Nelson) در نبرد ترافالگار نام‌گذاری شده‌ است. ستون نلسون، یک بنای ۵۶ متری است که مشرف به میدان و فواره‌ی آن قرار داد و نقش‌برجسته‌های برنزی آن بسیاری دیدنی است. وجود فواره‌ها و حوضچه‌های زیبا این فضا را بسیار دلچسب و جذاب کرده است و سالانه در این مکان همایش‌ها و جشن‌های بسیاری برگزار می‌شود.

پیشنهاد ناهار

از آنجا که با گذشت زمان نزدیک به ۳ ساعت به زمان ناهار نزدیک می‌شویم، بهتر است در رستورانی عالی کمی استراحت کرده و با نوش جان کردن غذایمان انرژی خود را برای بازدید دیدنی‌های دیگر کسب کنیم. در اطراف میدان، گزینه‌های بسیاری وجود دارد؛ رستوران‌های پیشنهادی برای روز دوم موارد زیر هستند:

رستوران Bronte

رستوران Bronte لندن

این رستوران در فاصله چند قدمی میدان قرار داد و در طراحی عالی و محیطی دلچسب فضایی آرامش‌بخش را برای مهمانان خود فراهم دیده است. در این رستوران غذاهای متنوع بین‌المللی و اروپایی به همراه گزینه‌های فوق‌العاده نوشیدنی سرو می‌شود. در این رستوران بی‌شک از خوردن غذای خود لذت خواهید برد.

رستوران Massimo

رستوران Massimo لندن

این رستوران که در هتل مجلل «کورینتیا» (Corinthia) قرار دارد دارای طراحی زیبا و فوق‌العاده است و غذاهای خوشمزه ایتالیایی را سرو می‌کند. این رستوران همچنین منویی برای علاقه‌مندان به غذاهایی که سبزیجات در آن نقش اساسی ایفا می‌کند نیز دارد. این رستوران در فاصه ۵ دقیقه‌ای از هتل قرار دارد.

کاخ باکینگهام (Buckingham Palace)

کاخ باکینگهام لندن

  • آدرس: Westminster, London SW1A 1AA
  • ساعت بازدید: ۹:۳۰ صبح تا ۷:۳۰ بعد از ظهر
  • مدت زمان بازدید: ۳ ساعت
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۵ دقیقه با ماشین

کاخ باکینگهام در لندن اقامتگاه اصلی خانواده سلطنتی بریتانیا است. این کاخ همچنین یکی از بزرگ‌ترین کاخ‌های سلطنتی فعال دنیا، مرکز رویدادهای عمومی ویژه، مهمانی‌های سلطنتی و در هنگام جشن‌های ملی، مورد توجه بریتانیایی‌ها است. این مکان با آثار هنری و زینتی زیادی تزیین شده است. طراحی‌های داخلی اصلی از جمله استفاده گسترده از سنگ مرمرنمای رنگارنگ و لاجوردهای آبی و صورتی، به پیشنهاد سر چارلز لانگ، که در اوایل سده نوزدهم صورت گرفتند، هنوز دست‌نخورده باقی مانده‌اند. شما با دیدن آثار این کاخ و قدم زدن در بخش‌های مختلف آن گذر زمان را متوجه نخواهید شد و لحظات بی‌نظیری را تجربه خواهید کرد.

رویال آلبرت هال (The Royal Albert Hall)

رویال آلبرت هال لندن

  • آدرس: Kensington Gore, Kensington, London SW7 2AP
  • ساعت بازدید: ۷:۳۰ صبح تا ۱۱ شب
  • مدت زمان بازدید: ۳ ساعت
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۱خ دقیقه با ماشین

رویال آلبرت هال گزینه بسیار خاص و عالی برای علاقه‌مندان به موسیقی است و با شرکت در یکی از کنسرت‌ها و مراسم‌هایی که در آن برگزار می‌شود می‌توان به حس بی‌نظیری دست یافت. این سالن زیبا، سالنی وصف ناشدنی با معماری گرد و بنایی خیره‌کننده است که پذیرای بزرگان موسیقی جهان است. این سالن رویایی در بخش شمالی کنزینگتون جنوبی قرار دارد و نمای خارجی تالار با الهام از سبک معماری ایتالیایی با تعداد بسیار زیادی آجر و سفال ساخته شده است. سازۀ داخلی تالار نیز دارای گنجایش بسیار بالایی است و طوری طراحی شده است که در همه جایگاه‌ها صدا به خوبی شنیده شود.

ریجنتز پارک (Regent's Park)

ریجنتز پارک لندن

  • آدرس: Chester Rd, London NW1 4NR
  • ساعت بازدید: ۵ صبح تا ۹ شب
  • مدت زمان بازدید: ۱ تا ۲ ساعت
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۸ دقیقه با ماشین

برای بخش آخر در روز دوم ریجنتز پارک را در نظر گرفتیم که با قدم زدن در بخش‌های مختلف آن و دیدن طبیعت زیبایش روز خود را تکمیل کنید. ریجنتز پارک (Regent's Park) یکی از هشت پارک سلطنتی رایگان لندن است که به قدری دیدنی است که باید گفت ارزش دوباره دیدن دارد. این پارک به ویژه در ماه ژوئن، یعنی هنگامی که باغ ملکه مری با بیش از ۱۲۰۰۰ گل رز می‌درخشد، دیدنی‌تر هم می‌شود. اما تنها زیبایی پارک نیست که باعث شهرت آن شده است. این پارک ۳۹۵ هکتاری یک آمفی تئاتر روباز هم دارد که سالانه میزبان نمایشگاه هنر فریز (Frieze Art Fair) است.

روز سوم

روز سوم را با دیدن موزه تاریخ طبیعی و گذر به گذشته موجودات پیرامون خود در محیطی پرهیجان شروع می‌کنیم.

موزه تاریخ طبیعی لندن (The Natural History Museum)

موزه تاریخ طبیعی لندن

  • آدرس: Cromwell Rd, Kensington, London SW7 5BD
  • ساعت بازدید: ۱۰ صبح تا ۵:۳۰ بعد از ظهر
  • مدت زمان بازدید: ۲ ساعت

موزه تاریخ طبیعی لندن که گاهی از آن با عنوان «کلیسای طبیعت» نیز یاد می‌شود، هیچ هزینه‌ی ورودی از بازدیدکنندگان نمی‌گیرد. مجموعه آثاری این موزه متعلق به مردم‌ است. این موزه خانه‌ای برای نمایش آثار علمی افراد است که مجموعا حدود ۸۰ میلیون اثر هنری در دل خود جای داده است. این آثار در پنج گروه اصلی طبقه‌بندی می‌شوند: گیاه‌شناسی، حشره‌شناسی، کان‌شناسی (مواد معدنی)، فسیل‌شناسی و جانورشناسی. این موزه به خاطر طبقه‌بندی، شناسایی و حفظ آثار طبیعی هنری شناخته شده است. از دیگر دلایل مشهور بودن این موزه، نمایش اسکلت‌های دایناسورها است. موزه تاریخ طبیعی لندن با پیشینه‌ای غنی از تاریخ و علم، سالانه صدها هزار بازدیدکننده از سرتاسر جهان دارد.

میدان لستر (Leicester Square)

میدان لستر لندن

این میدان یکی از میدان‌های شلوغ شهر است و در بخش مرکزی شهر قرار دارد و به نوعی منطقه ثروتمندنشین شهر محسوب می‌‌شود. در اطراف این میدان مراکز خرید و همچنین سینماهای معروف بسیاری وجود دارد و بسیاری از آن‌ها محل برگزاری مراسم رونمایی بسیاری از فیلم‌های بزرگ و مطرح دنیای سینما است.

  • آدرس: City of Westminster, Central London
  • ساعت بازدید: ۲۴ ساعت شبانه روز
  • مدت زمان بازدید: ۱ ساعت
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۱۶ دقیقه با ماشین

پیشنهاد ناهار

در اطراف میدان می‌توان رستوران‌های خوبی پیدا کرد. دو رستوران پیشنهادی در روز سوم موارد زیر هستند:

رستوران Burger & Lobster

رستوران Burger & Lobster لندن

این رستوران که در فاصله ۴ دقیقه‌ای از میدان قرار دارد، منوی متنوعی از غذاهای دریایی و گزینه‌های دیگر از قبیل دسرهای خوشمزه و نوشیدنی‌های عالی را برای مهمانان خود سرو می‌کند.

رستوران Pizza Express

رستوران Pizza Express لندن

این رستوران یک رستوران مناسب برای کودکان و خانواده است و انواع پیتزاها را با همه ترکیبات دست‌ساز سرو می‌کنند و در فاصله ۴ دقیقه پیاده روی از میدان قرار دارد.

موزه بریتانیا (British Museum)

موزه بریتانیا

  • آدرس: Great Russell St, Bloomsbury, London WC1B 3DG
  • ساعت بازدید: ۱۰ صبح تا ۵:۳۰ بعد از ظهر
  • مدت زمان بازدید: ۲ ساعت
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۷ دقیقه با ماشین

موزه بریتانیا یکی از عظیم‌ترین و غنی‌ترین موزه‌های جهان است که در قلب لندن قرار گرفته است و بیش از ۷ میلیون گنجینه و آثار باستانی از بسیاری از فرهنگ‌ها، قوم‌ها و کشورهای جهان، از دوران پیش از تاریخ تا زمان حال را در خود جای داده است. بازدید از موزه بریتانیا، رایگان است و پولی بابت بلیط یا ورودی دریافت نمی‌شود. اما در برخی نمایشگاه‌های ویژه، برای برخی از آثار ویژه و تخصصی که از دیگر موزه‌های معتبر جهان به امانت گرفته می‌شوند، بازدید به صورت مجانی نخواهد بود و پولی بابت بازدید از برخی نمایشگاه‌های موقتی که به صورت امانتی گردآوری شده‌اند، دریافت می‌شود.

سامرست هاوس (Somerset House)

سامرست هاوس لندن

  • آدرس: Strand, London WC2R 1LA
  • ساعت بازدید: ۸ صبح تا ۱۱ بعد از ظهر
  • مدت زمان بازدید: ۲ ساعت
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۱۵ دقیقه با ماشین

سامرست هاوس خانه‌ای اشرافی به سبک نوکلاسیک است که اصالتا کاخ تئودور بوده و توسط «سر ویلیام چمبرز» در سال ۱۷۷۶ ساخته شده بود. این موزه با اضافه شدن « Victorian Wings» در سال‌های ۱۸۳۱ و ۱۸۳۶ گسترش داده شد. سامرست هاوس در شرق «پل واترلو» و جنوب «رودخانه تیمز» قرار دارد. قسمت شرقی این موزه، جزو محوطه‌ی دانشگاه کینگز لندن نیز هست. الیزابت تئودور که بعدها تبدیل به الیزابت اول شد، در طول فرمانروایی خواهرش، ماریِ اول در سامرست هاوس باقی ماند.

نگارخانه تیت مدرن (Tate Modern)

نگارخانه تیت مدرن لندن

  • آدرس: Bankside, London SE1 9TG
  • ساعت بازدید: ۱۰ صبح تا ۱۰ بعد از ظهر
  • مدت زمان بازدید: ۲ ساعت
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۶ دقیقه با ماشین

تیت مدرن، یک نگارخانه و نمایشگاه هنری مدرن در لندن است که در سال ۲۰۰۰ افتتاح شد. این نمایشگاه در مکان «نیروگاه بنک‌ساید» (Bankside Power Station) سابق لندن واقع است که مجموعه آثار ملی بریتانیا از سال ۱۹۰۰ تا کنون را نمایش می‌دهد. این نمایشگاه، برای کسانی که عاشق هنر مدرن هستند، مکانی ایده‌آل محسوب می‌شود. «تیت» یکی از بزرگ‌ترین موزه‌های هنر مدرن و معاصر است. این نمایشگاه نیز مثل دیگر موزه‌ها، هزینه‌ای برای ورود دریافت نمی‌کند؛ اما با این‌ حال ممکن است برای نمایش‌های خاص و برنامه‌ریزی شده، نیاز به تهیه بلیط باشد.

روز چهارم

در چهارمین روز سفر خود قصد داریم با بازدید از خانه شرلوک هلمز به محیط مهیج و رازآلود آن سر بزنیم و بازدید خود را از دیگر مکان‌های دیدنی لندن شروع کنیم.

موزه‌ شرلوک هلمز (Sherlock Holmes Museum)

موزه‌ شرلوک هلمز لندن

  • آدرس: 221b Baker St, Marylebone, London NW1 6XE
  • ساعت بازدید: ۹:۳۰ صبح تا ۶ بعد از ظهر
  • مدت زمان بازدید: ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه

موزه‌ی شرلوک هلمز در لندن، موزه‌ای است که توسط بخش خصوصی اداره می‌شود. این موزه‌ی جالب و شگفت‌انگیز به یاد یک شخصیت داستانی مشهور به نام شرلوک هلمز ساخته شده است. بدون تردید شرلوک هلمز یکی از مشهورترین و به‌ یاد ماندنی‌ترین شخصیت‌های خیالی است که داستان‌های او همواره علاقه‌مندان بسیاری داشته است. این خانه‌ی چهار طبقه به‌عنوان خانه‌ای که روزگاری شرلوک هلمز خیالی در آن زندگی می‌کرده است بنا شده است. با دیدن این موزه و قدم زدن در اتاق‌های آن، فضای رازآلود این فیلم در ذهن هر بازدیدکننده‌ای متصور می‌شود.

گالری ملی پرتره لندن (The National Portrait Gallery)

گالری ملی پرتره لندن

  • آدرس: St. Martin's Pl, London WC2H 0HE
  • ساعت بازدید: ۱۰ صبح تا ۹ شب
  • مدت زمان بازدید: ۲ ساعت
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۲۰ دقیقه با ماشین

گالری ملی پرتره، یک نگارخانه هنری در لندن است که خانه‌ی تصاویر تاریخی مهم و معروف مردم بریتانیا است. این نمایشگاه وقتی در سال ۱۸۵۶ افتتاح شد، در نوع خود اولین بود. گالری ملی پرتره لندن در سال ۱۸۹۶ به مکان فعلی‌اش یعنی سنت مارتین (St. Martin) انتقال یافت که در چند قدمی میدان ترافالگار قرار گرفته است. این نمایشگاه مجموعه‌ای از ۱۹۵ هزار عکس از تاریخ بریتانیا دارد و سالیانه بیش از ۶۰/۲ میلیون نفر بازدیدکننده دارد. مانند دیگر موزه‌های بریتانیا، گالری ملی پرتره‌ی لندن نیز برای بازدید عموم آزاد بوده و هزینه‌ی ورودی ندارد.

پیشنهاد ناهار

رستوران L'Atelier De Joel Robuchon

رستوران L

این رستوران غذاهای فرانسوی را در محیطی دلنشین سرو می‌کند البته در منوی خود غذاهای ایتالیای نیز دارد. در سه طبقه از این رستوران می‌توانید میز مورد علاقه خود را انتخاب کنید و یا در تراس آن بنشینید و از چشم‌انداز بیرونی آن لذت ببرید.

رستوران Lima Floral

رستوران Lima Floral لندن

این رستوران در فاصله ۵ دقیقه‌ای از گالری قرار دارد و غذاهای آمریکای جنوبی و لاتین را سرو می‌کند.

کاونت گاردن (Covent Garden)

کاونت گاردن لندن

  • آدرس: Covent Garden, London WC2E 9DD
  • ساعت بازدید: ۱۰ صبح تا ۸ بعد از ظهر
  • مدت زمان بازدید: ۲ ساعت
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۷ دقیقه پیاده روی

کاونت گاردن یکی از جاذبه‌های توریستی شهر لندن به شمار می‌رود و یکی از محله‌های شیک این شهر محسوب می‌شود. در گذشته این منطقه محل فروش گل‌ها، میوه و سبزیجات بوده است اما اکنون دارای رستوران‌های شیک و فروشگاه‌های کوچک است. این منطقه دوست داشتنی برای علاقه‌مندان به گشت و گذار در مغازه‌ها و خرید گزینه مناسبی است.

پل هزاره لندن (Millennium Bridge)

پل هزاره لندن

  • آدرس: Thames Embankment, London SE1 9JE
  • ساعت بازدید: ۲۴ ساعت شبانه روز
  • مدت زمان بازدید: ۱ ساعت
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۱۲ دقیقه با ماشین

پل هزاره یا همان میلنیوم از جمله‌ پل‌هایی است که سال ۲۰۰۰ میلادی روی رودخانه‌ی تایمز ساخته شده تا کلیسای جامع سنت پل را به گالری مدرن تیت مرتبط کند. این پل که محل گذر عابر پیاده است برای ساخت آن از برترین سازه‌های مهندسی استفاده شده است. کشیدگی پل به وسیله‌ی کابل‌های نازک از دو طرف موجب می‌شود که ساختار بدنه از وزن کمی برخوردار شود. این پل می‌تواند محل مناسبی برای علاقه‌مندان به عکاسی باشد.

تبر سنت ماری ۳۰ یا برج گرکن (30 St Mary Axe- Gherkin)

تبر سنت ماری ۳۰ یا برج گرکن

  • آدرس: 30 St Mary Axe, London EC3A 8EP
  • ساعت بازدید: ۲۴ ساعت شبانه روز
  • مدت زمان بازدید: ۳۰ دقیقه
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۸ دقیقه با ماشین

این برج زیبا که به خیار شور معروف است به سبک معماری مدرن ساخته شده است و برجی ۴۰ طبقه در منطقه تجاری لندن است. طراحی این ساختمان زیبا توسط نورمن فاستر انجام پذیرفت و طوری طراحی شده است که در مقابل باد حداقل مقاومت را دارد. این سازه از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است و در بالاترین طبقات آن رستوران و سالن غذاخوری وجود دارد.

روز پنجم

در آخرین روز قصد داریم تا از فرصت‌ باقیمانده خود نهایت استفاده را ببریم و از مکان‌های دیدنی که در فاصله نزدیک هم قرار دارند و از مهمترین جاذبه‌های شهر محسوب می‌شوند دیدن کنیم.

موزه علوم لندن (The Science Museum)

موزه علوم لندن

  • آدرس: Exhibition Rd, Kensington, London SW7 2DD
  • ساعت بازدید: ۱۰ صبح تا ۶ بعد از ظهر
  • مدت زمان بازدید: ۲ ساعت

موزه علوم لندن توسط «بِنِت وودکرافت» (Bennet Woodcroft) در سال ۱۸۵۷ تاسیس شد. کلنگ‌زنی موزه علوم را ملکه ویکتوریا انجام داده که برای این موزه یک افتخار محسوب می‌شود. ملکه می‌خواست این موزه به نام خودش و همسر مرحومش باشد که البته در ابتدا، زمانی که ساختمان جدید ساخته شد، همان‌گونه هم شد، اما ۱۰ سال بعد، نام این مجموعه به «مجموعه آثار هنری» و سپس به «مجموعه آثار علمی» تغییر یافت. موزه علوم لندن در آن زمان کلکسیونی از ماشین‌آلات به نمایش گذاشته بود که در سال ۱۸۵۸ به موزه ثبتی و سپس به موزه ثبت دفتری در سال ۱۹۶۳ تبدیل شد. این مجموعه آثار هنری بسیاری داشت که اکنون بخشی از موزه علوم لندن به‌شمار می‌روند. برای رفتن به این موزه نیز مانند دیگر موزه‌های بریتانیا، نیاز به پرداخت مبلغ ورودی ندارید.

موزه ویکتوریا و آلبرت (The Victoria and Albert Museum)

موزه ویکتوریا و آلبرت لندن

  • آدرس: Cromwell Rd, Knightsbridge, London SW7 2RL
  • ساعت بازدید: ۱۰ صبح تا ۵:۴۵ بعد از ظهر
  • مدت زمان بازدید: ۲ ساعت
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۱ دقیقه پیاده روی

موزه ویکتوریا و آلبرت در «منطقه سلطنتی کنزینگتون و چلس» (Royal Borough of Kensington and Chelse) واقع شده که کوچک‌ترین منطقه لندن بوده و نیز در جنوب مرکز شهر قرار دارد. این موزه در سال ۱۸۵۲ ساخته شد و به افتخار ملکه‌ی بریتانیا، ویکتوریا و همسرش آلبرت این نام را برایش انتخاب کردند. حدود ۵/۴ میلیون شیء قیمتی و هنری، یادگار ۵۰۰۰ ساله از عهد باستان تا امروز، در این موزه قرار دارد. این آثار، مجموعه‌ای از آثار فرهنگی اروپا، آمریکای شمالی، آسیا و آفریقای شمالی است. نمایشی جذاب از آثار سفالی، شیشه‌ای، پارچه، لباس، نقره، آهن‌کاری، جواهرات، اثاثیه و اشیای قدیمی، مجسمه، عکس، پوستر و نقاشی در این موزه خودنمایی می‌کند.

پیشنهاد ناهار

برای ناهار به فروشگاه هارودز می‌رویم و قبل از بازدید از فروشگاه در رستوران‌های خوب و متنوعی که غذاهای مختلفی در همین فروشگاه سرو می‌کنند ناهار خود را میل می‌کنیم و اندکی استراحت می‌کنیم و سپس به بازدید بخش‌های مختلف فروشگاه می‌پردازیم.

رستوران The Georgian

رستوران The Georgian

در این رستوران غذاهای اروپایی، غذاهای جدید و متنوع با انواع دسرها سرو می‌شود. محیط گرم و دوست داشتنی این رستوران با کارمندان حرفه‌ای و خوش برخوردی که دارد فضایی دلنشینی را برای مهمانان خود ایجاد کرده است.

رستوران Chai Wu

رستوران Chai Wu لندن

این رستوران لوکس که در مرکز خرید هارودز قرار دارد، رستورانی چینی است و دارای غذاهای فوق‌العاده چینی است و برای علاقه‌مندان به این نوع غذاها گزینه مناسبی است.

هارودز (Harrods)

هارودز لندن

  • آدرس: 87-135 Brompton Rd, Knightsbridge, London SW1X 7XL
  • ساعت بازدید: ۱۰ صبح تا ۹ بعد از ظهر
  • مدت زمان بازدید: ۲ ساعت
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۳ دقیقه با ماشین

هارودز یکی از فروشگاه‌های معروف لندن است که در زمینه توزیع و فروش پوشاک، موادغذایی و کالاهای لوکس فعالیت می‌کند. شرکت هارودز در سال ۱۸۳۴ توسط چارلز هنری هرود (Charles Henry Harrod) تأسیس شد و اکنون به یکی از معروف‌ترین فروشگاه‌ها در لندن تبدیل شده است. بعید است وارد هارودز شوید و دست خالی بیرون بیایید، زیرا کالاهای لوکس و بی‌نظیری که در خود دارد دل هر بیننده‌ای را می‌برد و مجذوب خود می‌کند.

هاید پارک (Hyde Park)

هاید پارک

  • آدرس: London
  • ساعت بازدید: ۵ صبح تا ۱۲ صبح
  • مدت زمان بازدید: ۱ ساعت
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۵ دقیقه با ماشین

هاید پارک بزرگترین پارک در بخش مرکزی لندن است، به قدری بزرگ که ممکن است در آن گم شوید. تقریبا برای هر سلیقه‌ای یک سرگرمی در این پارک وجود دارد، از پیاده‌روی در فضای وسیع آن گرفته تا قایق سواری روی دریاچه Serpentine، اسب سواری، بازی تنیس یا شنا کردن درون دریاچه همه و همه اوقات خوشی را برای شما رقم خواهند زد. همچنین در این مکان دو گالری برای یادبود پرنسس دیانا، یک فواره برای کودکان و یک مجسمه از پیتر پن وجود دارد که می‌توانید به تماشای آن‌ها بپردازید. از دیگر ویژگی‌های هاید پارک اجرای کنسرت‌های فضای باز و بلندگوهایی است که در گوشه‌های پارک گذاشته‌اند تا همه صدای اجرای موسیقی را بشنوند. مطمئن باشید از بودن در این مکان پشیمان نخواهید شد.

آکواریوم لندن (Sea Life London Aquarium)

آکواریوم لندن

  • آدرس: County Hall, Westminster Bridge Rd, Lambeth, London SE1 7PB
  • ساعت بازدید: ۱۰ صبح تا ۶ بعد از ظهر
  • مدت زمان بازدید: ۲ ساعت
  • فاصله از جاذبه قبلی: ۱۲ دقیقه با ماشین

آکواریوم لندن به عنوان آخرین مقصد در نظر گرفته شده است و قصد داشتیم با دیدن موجودات زیبای دریایی در محیطی زیبا، آرامش بی‌نظیری را به دست بیاوریم. این آکواریوم در سال ۱۹۹۷ تاسیس شد و به مرور زمان بخش‌های متعددی به آن اضافه گردید و گونه‌های منحصر به فردی از حیوانات که بعضی از آن‌ها نادر و کمیاب هستند را در خود نگهداری می‌کند. این مکان گزینه بسیار عالی برای کودکان است و آن‌ها می‌توانند با دیدن چنین فضایی بیشتر به محیط پیرامون خود توجه کنند.

برنامه سفر لندن

 پس از سفری پنج روزه در لندن به انتهای سفر خود می‌رسیم. خاطر نشان می‌شویم که در ساعات آزاد و شب‌ها می‌توان به مراکز خرید برویم و از تفریحاتی که در داخل شهر وجود دارد بهره ببریم. برخی از مسیرها را نیز می‌توان با متروی شهری طی کرد و هزینه مترو در لندن بسیار عالی و مقرون به صرفه است. در آخر یادآور می‌شویم که این تنها یک برنامه پیشنهادی سفر است و شما می‌توانید با توجه به علایق خود برنامه‌ریزی دیگری داشته باشید و از آنجا که این شهر دارای جاذبه‌های متنوع و بسیار است می‌توانید برنامه سفر دیگری برای خود برنامه ریزی کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه