چگونه برای سفرهای کاری آماده شویم؟

سحر مردانه
سحر مردانه جمعه، ۱۰ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۰۰
چگونه برای سفرهای کاری آماده شویم؟

کسب آمادگی برای سفر‌های کاری به دلیل کمبود زمان، از اهمیت زیادی برخوردار است. با کجارو همراه باشید تا بدانید چگونه برای سفرهای کاری آماده شوید.

افرادی که مکررا به سفر‌های کاری می‌‌روند، خوب می‌دانند که سفر‌های کاری اغلب در آخرین لحظات صورت می‌گیرد و مسافر برای آماده‌ شدن زمان زیادی نخواهد داشت. در سال ۲۰۱۵، ۱۱ میلیون مسافر یعنی ۴۰ درصد از کارمندان شرکت‌های بزرگ، در سفر‌های کاری حضور داشته‌اند. رایج‌ترین نوع سفر‌های کاری معمولا ۲ روزه یا روزانه بدون داشتن اقامت در شب است. به همین دلیل است که آماده‌سازی برای سفر‌های کاری می‌تواند کمی پیچیده باشد. در این مقاله، راهنمایی‌های لازم در مورد چگونگی آماده‌شدن برای سفر‌های کاری ارائه می‌شود:

سفر کاری

برنامه‌ریزی سفر

گاهی‌اوقات، سفر کاری نیازمند برنامه ریزی در آخرین لحظات است. اما هرچه زمان بیشتر باشد، ممکن است پرواز گران‌تر و هتل گران‌تر نصیب‌تان شود یا حتی رفت و‌ آمد با قطار انجام گیرد. زمانی که از سفر مطلع می‌شوید، تا آنجا که می‌توانید سریع‌تر برای رزرو اقدام کنید تا بهترین قیمت‌ را به دست آورید. اگر برنامه‌ریزی سفر توسط مدیر یا دستیار صورت می‌گیرد، بهتر است از آژانس‌های مسافرتی کمک بگیرید تا سختی کار بر دوش شما نباشد. در این هنگام شما می‌توانید خود را برای جلساتی که پیش رو دارید، آماده کنید.

برنامه سفر تهیه کنید

اغلب سفر‌های کاری کوتاه است، بنابراین یک ایده خوب این است که برنامه‌ی سفر تهیه کرده و طبق آن پیش بروید. این بدان معنی است که شما می‌توانید همه‌ چیز در کنار سفر کاری خود داشته باشید. با این‌ کار پر‌انرژی می‌شوید و برای اولین ملاقات کاری، بر روی طرف مقابل، تاثیر بیشتری خواهید گذاشت.

همچنین، فراموش نکنید که برنامه سفر خود را با شخصی دیگر، دستیار یا مدیر، به اشتراک بگذارید تا در مواقع اضطراری اگر کاری پیش آمد، بتوانند به شما دسترسی داشته باشند.

سفر کاری

بسته بندی سبک برای سفر

انجام سفر‌های کاری با وسایل کمتر باعث می‌شود رفت و آمد و در کل کارهای شما آسان‌تر انجام گیرد. بنابراین سعی کنید در چمدان خود تنها وسایل ضروری را قرار دهید. اگر وسیله‌ای سنگین یا بزرگ برای پیش بردن هدف‌های کاری در این سفر نیاز دارید، بهتر است آن را زودتر به مقصد ارسال کنید. شما مجبور نیستید که آن را در فرودگاه به دنبال خود بکشانید.

درخواست دریافت هزینه

توجه داشته باشید که برای تمام هزینه‌ها و خرید‌هایی که انجام می‌دهید، رسید دریافت کنید تا بعد از بازگشت بتوانید برای این هزینه‌ها درخواست پرداخت داشته باشید. قبل از هر‌ چیزی باید سیاست شرکت خود را بررسی کنید تا بدانید که کدام هزینه‌ها را تحت پوشش قرار می‌دهند، اما اغلب هزینه تاکسی یا هزینه حمل و نقل عمومی و غذا را شرکت متحمل می‌شود.

مطالب مرتبط:

منبع travelvivi

دیدگاه