هزینه سفر به کلن آلمان چقدر است؟

سارا کرایی
سارا کرایی جمعه، ۲۴ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۰۰
هزینه سفر به کلن آلمان چقدر است؟

اگر چه آلمان کشوری گران است، شهر کلن مقصدی عالی برای مسافرانی است که اقتصادی سفر می‌کنند. اگر می‌خواهید درباره هزینه سفر به کلن بدانید با کجارو باشید.

کلن چهارمین شهر بزرگ آلمان است و در کرانه رود راین قرار دارد. در انتهای ستون‌های پر ابهت کلیسای جامع کلن که برفراز شهر قد کشیده‌اند و بر بلندای بیش از ۵۰۰ پله‌ آن‌‌ها، شاهد منظره‌ای خیره‌کننده از شهر خواهید بود که هیچ‌گاه فراموش نمی‌شود. اگر چه کلن در آلمان، یکی از گران‌ترین کشورهای اروپایی، قرار گرفته است، در دسته‌ی شهرهای مقرون‌به‌صرفه برای سفر به حساب می‌آید.

متوسط هزینه روزانه در کلن

کلن

در این مقاله از هزینه سفر نیز سعی کرده‌ایم هزینه‌ها را بر اساس دو نوع سفر ارزان و اقتصادی ارائه دهیم؛ بنابراین هزینه سفر به کلن شامل خرج و مخارج مربوط به مواردی مثل خوش‌گذرانی‌های شبانه، خرید سوغاتی و لباس، شرکت در تورها، خرید‌های غیر ضروری، غذای عالی و غیره نمی‌شود.

هزینه روزانه سفر ارزان برای یک نفر (۳۶ یورو | ۱۶۴,۰۰۰ تومان)

  • جاذبه‌های گردشگری: ۱۵ یورو (۶۸۰۰۰ تومان) (یک جاذبه غیر رایگان + یک جاذبه رایگان)
  • غذا: ۲۳ یورو (۱۰۴,۰۰۰ تومان)
  • حمل و نقل: ۶ یورو (۲۷,۰۰۰ تومان)
  • اقامت (هاستل): ۲۶ یورو (۱۱۸,۰۰۰ تومان)

هزینه روزانه سفر اقتصادی برای یک نفر (۵۴ یورو | ۲۴۶,۰۰۰ تومان)

  • جاذبه‌های گردشگری: ۵ یورو (۲۳,۰۰۰ تومان) (تور رایگان + یک جاذبه رایگان)
  • غذا: ۱۳ یورو (۵۹,۰۰۰ تومان)
  • حمل و نقل: ۰ یورو
  • اقامت (هاستل ارزان): ۱۸ یورو (۸۲,۰۰۰ تومان)

هزینه‌ بازدید از جاذبه‌ها و موزه‌های کلن

کلن

با وجود این‌که کلن شهر بزرگی نیست، تعداد زیادی موزه و گالری در سطح جهانی در این شهر وجود دارد. کلیساهای مهم و عمارت‌های باشکوه بسیاری در این شهر می‌بینید. خوشبختانه هزینه‌های ورود به این مکان‌ها در حد متوسط است. همچنین، در طول سال جشنواره‌های مختلفی در کلن برگزار می‌شود و احتمال اینکه در مدت حضور خود در شهر شاهد برگزاری یکی از این جشنواره‌‌ها باشید کم نیست.

  • مرکز اسناد ملی سوسیالیسم: ۴/۵۰ یورو (۲۰,۰۰۰ تومان)
  • موزه راتون استروت جوست: ۷ یورو (۳۲,۰۰۰ تومان)
  • مثلث کول: ۳ یورو (۱۳,۶۰۰ تومان)
  • موزه روم آلمان: ۹ یورو (۴۱,۰۰۰ تومان)
  • موزه شکلات: ۹ یورو (۴۱,۰۰۰ تومان)
  • کلیسای جامع کلن: رایگان
  • باغ گیاه‌شناسی کلن: رایگان
  • تور پیاده‌روی: رایگان (اما باید به راهنما حدود ۵ یورو انعام بدهید) | تورهای غیر رایگان: ۴۰ یورو (۱۸۲,۰۰۰ تومان) 
  • تور دوچرخه‌سواری: ۳۵ تا ۴۵ یورو (۱۵۹,۰۰۰ تا ۲۰۵,۰۰۰ تومان)
  • کروز رودخانه: ۱۰ یورو (۴۶,۰۰۰ تومان) 

هزینه‌ خورد و خوراک در کلن

کلن برای غذاهای سنتی راینالندی (منطقه‌ای که در دو طرف رود راین قرار دارد) شناخته شده است. از جمله هیمل آن ادمت فلانز (himmel und ad mit flonz) که یک نوع پودینگ سیاه، پوره سیب زمینی و سس سیب است؛ ساوربراتن (Sauerbraten) نوعی گوشت خوابانده شده در سرکه که معمولا با کلم قرمز سرو می‌شود؛ و هالور هان (halver hahn) نان، کره، پنیر، خیارشور به همراه سس خردل. دیگر غذاهای معروف آلمانی نیز در این شهر پیدا می‌شوند. اگر رستورانی مملو از مردم محلی پیدا کردید، مطمئن باشید که می‌توانید این غذاها را با قیمتی مناسب سفارش دهید. 

صبحانه اقتصادی: رایگان ـ ۸ یورو (۳۶,۰۰۰ تومان)

کلن

یک بشقاب صبحانه ساده و یک فنجان قهوه در بیشتر کافه‌ها چیزی حدود ۲ تا ۴ یورو (۹,۰۰۰ تا ۱۸,۰۰۰ تومان) قیمت دارد و اگر صبحانه‌ی مفصل بخواهید باید ۴ تا ۱۰ یورو (۱۸,۰۰۰ تا ۴۵,۰۰۰ تومان) هزینه کنید. اما اغلب هتل‌ها و هاستل‌ها یک صبحانه رایگان ساده شامل غلات، انواع نان کروسانت و شاید شیر، قهوه، چای یا آب سرو می‌کنند؛ بنابراین سعی کنید در انتخاب هتل یا هاستل دقت کنید.

ناهار اقتصادی: ۳ تا ۷ یورو (۱۳,۶۰۰ تا ۳۲.۰۰۰ تومان)

کلن

پیشنهاد همیشگی ما برای یک ناهار به‌صرفه خرید نان، میوه و پنیر از فروشگاه‌های مواد غذایی است. اما اگر زیاد هم قرار نیست برای خرج و مخارج به خود سخت بگیرید می‌توانید شنیتزل به قیمت ۳ تا ۵ یورو (۱۳,۶۰۰ تا ۲۳,۰۰۰ تومان) و غذاهای خیابانی، فلافل یا کباب را ۲ تا ۴ یورو (۹,۰۰۰ تا ۱۸,۰۰۰ تومان) تهیه کنید.

شام اقتصادی: ۵ تا ۱۸ یورو (۲۳,۰۰۰ تا ۸۲,۰۰۰ تومان)

کلن

یک وعده شام کامل به همراه نوشیدنی بین ۱۵ تا ۲۵ یورو (۶۹,۰۰۰ تا ۱۱۳,۰۰۰ تومان) هزینه خواهد داشت. غذاهای هندی هم می‌توانند گزینه دیگری برای بودجه شما باشد که بین ۵ تا ۸ یورو (۲۳,۰۰۰ تا ۳۶,۰۰۰ تومان) قیمت دارند. همچنین غذاهای ارزان را می‌توانید با حدود ۴ تا ۸ یورو (۱۸,۰۰۰ تا ۳۶,۰۰۰ تومان) در رستوران‌های آسیایی، ترکی و یونانی پیدا کنید. 

هزینه‌ حمل و نقل در کلن

کلن

کلن برای پیاده‌روی عالی است، اما سیستم حمل و نقل عمومی خوبی هم دارد که شامل اتوبوس، مترو و تراموا می‌شود. بلیط‌ها بر اساس طول مسیر و تعداد سفر خریداری می‌شوند. مناطق K، 1a و 1b در کلن قرار دارند و مناطق دیگر در خارج از شهر و تا شهرها و روستاهای همسایه گسترش یافته‌اند.

K: تک سفره/ ۴ سفر: ۱/۹۰ یورو/ ۷/۲۰ یورو

1a: تک سفره/ ۴ سفر / ۲۴ ساعته / هفتگی: ۲/۴۰ یورو/ ۸/۶۰ یورو/ ۶/۸۰ یورو/ ۱۷/۴۰ یورو

1B: تک سفره/ ۴ سفر / ۲۴ ساعته / هفتگی: ۲/۸۰ یورو / ۱۰/۴۰ یورو/ ۸/۳۰ یورو/ ۲۴ یورو

«کلن کارت» ۲۴ و ۴۸ ساعته را می‌توانید به قیمت ۹ و ۱۸ یورو خریداری کنید. با استفاده از این کارت دسترسی نامحدود به تمام سیستم حمل و نقل شهری دارید و ورودی بسیاری از جاذبه‌ها را می‌توانید با تخفیف پرداخت کنید.

اجاره دوچرخه: ۹ / ۱۵ / ۱۹ / ۶۰ یورو به ترتیب برای ۳ ساعت/ ۱۲ ساعت/ ۲۴ ساعت/ ۷ روز

تاکسی از فرودگاه تا شهر: ۲۵ یورو

هزینه‌ اقامت در کلن

هتل‌های کلن معمولا باصرفه هستند. با این حال، از آن‌ جایی که شهر میزبان تعدادی نمایشگاه‌های تجاری است، نرخ هتل‌ها می‌تواند در طول این مدت دو یا سه برابر شود.

هاستل: ۱۷ تا ۳۵ یورو (۷۷,۰۰۰ تا ۱۵۹,۰۰۰ تومان) برای یک تخت در اتاق مشترک

کلن

باید حدود ۲۲ یورو برای یک شب اقامت در یک هاستل معمولی هزینه کنید. فراموش نکنید که اغلب هاستل‌ها قیمت خود را آخر هفته‌ها افزایش می‌دهند، پس از قبل رزرو کنید. همچنین، این نرخ‌ها برای اجاره یک تخت در یک اتاق مشترک است و اگر اتاق مجزا بخواهید حدودا ۶۰ تا ۷۵ یورو است. برای رزرو هاستل می‌توانید از وب‌سایت هاستل ورلد استفاده کنید.

هتل با قیمت مناسب: ۶۲ تا ۱۲۰ یورو (۲۸۲,۰۰۰ تا ۵۴۷,۰۰۰ تومان)

کلن

ارزان‌ترین هتل‌ها تنها از امکانات اولیه برخوردارند اما کمی که بالاتر می‌روید و به ۸۰ یورو می‌رسید هتل‌ها وضعیت مناسب‌تری پیدا می‌کنند. هتل‌هایی که در مرکز شهر قرار دارند معمولا گران‌تر هستند، پس اگر صرفه‌جویی در هزینه‌ها برای شما خیلی مهم است، می‌توانید هتل خود را کمی دورتر از مرکز شهر انتخاب کنید.

آپارتمان: ۴۵ تا ۷۰ یورو (۲۰۵,۰۰۰ تا ۳۱۹,۰۰۰ تومان)

کلن

اگر اقامت در آپارتمان را ترجیح می‌دهید وب‌سایت‌هایی چون booking و Airbnb می‌توانند به شما کمک کنند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه