تصاویری دیدنی از خورشید گرفتگی کامل یک قرن اخیر، آمریکا

بهاره غنچه
بهاره غنچه سه شنبه، ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۰۰
تصاویری دیدنی از خورشید گرفتگی کامل یک قرن اخیر، آمریکا

برترین تصاویر منتشر شده از خورشید گرفتگی کامل و نادر قرن در آمریکا را در این مقاله از کجارو ببینید.

روز گذشته ۳۰ مرداد در آمریکا پس از ۳۹ سال خورشید گرفتگی کاملی بر این کشور سایه افکند. اگر شما به هر دلیلی تماشای این کسوف بی‌نظیر را از دست دادید، نگران نباشید چراکه شبکه‌های اجتماعی پر شده است از عکس‌های بی‌نظیر عکاسان حرفه‌ای و آماتور، در این مقاله ما برترین آن‌ها را برای شما منتشر کردیم.

کسوف آمریکا

در سال ۱۳۵۷ یک خورشید گرفتگی کامل در این کشور رخ داده بود و حالا پس از ۳۹ سال این واقعه دوباره اتفاق افتاد. 

کسوف آمریکا

این خورشید گرفتگی کامل از ساحل شرقی ایالت اورگن آغاز شد و تا ساحل غربی در جنوب ایالت کارولینا ادامه داشت.

کسوف آمریکا

این کسوف در کل کشور آمریکا قابل رویت بوده است و به همین دلیل دیروز در این کشور شهروندان و گردشگران بسیاری تجمع کرده بودند تا بتوانند این پدیده نادر را با چشمان خود ببینند.

کسوف آمریکا

این کسوف پس از یک قرن تمام خاک آمریکا را از نور خورشید محروم کرد. حدود یک قرن پیش در سال ۱۲۹۶ نیز چنین کسوف کاملی رخ داد که تمام خاک آمریکا را در برگرفت.

کسوف آمریکا

به گفته‌ی کارشناسان نجوم، این کسوف نادر به‌صورت کامل رخ داده است و اولین رصد آن از اقیانوس آرام بوده است و در ساعت ۱۸:۲۵ به وقت جهانی به‌صورت کامل به وقوع پیوسته است.

کسوف آمریکا

هفته‌ها مردم آمریکا و گردشگران در پی تدارکات برای یافتن بهترین مکان و زمان بودند تا بتوانند شاهد پنهان شدن خورشید در پشت ماه باشند و در تاریکی غرق شوند.

کسوف آمریکا

گردشگران بسیاری به این کشور سفر کردند، هواپیماهای شخصی بسیاری اجاره شدند تا بتوانند در بهترین ارتفاع و بهترین مکان این واقعه نادر را با چشمان خود ببینند.

کسوف آمریکا

این خورشید گرفتگی شرق تا غرب آمریکا را درنوردید. از اقیانوس آرام شروع شد و در اقیانوس اطلس به پایان رسید و میلیون‌ها انسان آن را با چشمان خود مشاهده کردند.

کسوف آمریکا

احتمال می‌رود این کسوف به پربیننده‌ترین اتفاق تاریخ تبدیل شود چراکه میلیون‌ها بیننده آن را تماشا کردند و عکاسان حرفه‌ای و آماتور بسیاری در پی شکار بهترین لحظه از آن بودند.

کسوف آمریکا

همچنین جشنواره‌ی کسوفی نیز برای این واقعه نادر در آمریکا برگزار شد.

کسوف آمریکا

مطالب مرتبط:

منبع BBC Uproxx

دیدگاه