سفر به ۴۷ کشور بدون هواپیما؛ تجربیات جوان استرالیایی

بهاره غنچه
بهاره غنچه سه شنبه، ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۳۰
سفر به ۴۷ کشور بدون هواپیما؛ تجربیات جوان استرالیایی

امروزه هیچ‌هایکینگ به مفهومی متداول در بین جوانان عاشق سفر تبدیل شده است. با کجارو همراه باشید تا جوانی را ببینیم که به ۴۷ کشور دنیا بدون پرواز سفر کرده است.

سفر به دور دنیا از مدت‌ها قبل یکی آرزوهای بشریت بوده است. امروزه با تحول صنعت گردشگری و رونق گرفتن هیچ‌هایک و کوله‌گردی بسیاری از جوانان در جهان بار خود را می‌بندند و به دنبال کشف تجربیات جدید و تحقق آرزوهایشان جهانگردی را آغاز می‌کنند. تیلور دالیز، جوان استرالیایی که در سه سال گذشته به ۴۷ کشور جهان سفر کرده است، آن هم بدون پرواز و هواپیما! دالیز یکی از همین جوانان است که برای کسب تجربیاتی متفاوت‌تر، کوله‌بار خود را بسته است.

هیچ‌هایک

دالیز که در استرالیا در مزارع کشاورزی کار می‌کرد، بعد از فارغ‌التحصیلی از دانشگاه یک وانت‌کامیون اجاره کرد و حدود ۶ ماه را در اطراف کشورش سفر کرد. اما سفر اصلی او با خروج از استرالیا و بازدید از ۴۷ کشور دنیا آغاز شد.

هیچ‌هایک

او در مصاحبه با مجله گردش و فراغت گفته است:

به نظر من ماجراجویی و هیجان، رفتن از مکانی به مکان دیگر است نه اینکه به مقصد مشخصی سفر کنیم.

هیچ‌هایک

دالیز از سال ۱۳۹۲ سفر خود را با اتوبوس، قایق، قطار، موتورسیکلت و ماشین در سراسر جهان آغاز کرده است و حتی گاهی پای پیاده مسیری را طی کرده است.

سخت‌ترین قسمت برای او، خارج‌شدن از استرالیا بود چراکه این کشور هیچ مرز زمینی ندارد و در میان آب‌ها قرار دارد.

هیچ‌هایک

او از سایر کوله‌گردان شنیده بود که برای خروج از استرالیا توسط دریا می‌تواند در یک کشتی یا قایق شخصی و غیرتجاری به عنوان خدمه خدمت کند، به نوعی بوت‌هایکینگ را تجربه کند. او از طریق وب‌سایت‌های استخدام خدمه کشتی با یک زوج بازنشسته آشنا شد و در ازای هدایت بادبان قایق، توانست رایگان با قایق آن‌ها از استرالیا به سنگاپور برود.

هیچ‌هایک

اگر بخواهید با قایق هیچ‌هایک کنید یا همان بوت‌هایک، باید در قایق به میزبان کمک کنید. شاید به رایگان کار کنید اما قطعا کار در دریا تجربه‌ی بزرگی خواهد بود.

او از اندونزی به مالزی نیز توسط قایق بوت‌هایک کرد و در این بین با قایقی آشنا شد که حاضر شد او را به سمت پوکت ببرد.

هیچ‌هایک

دالیز از تایلند به سمت چیانگ‌مای هیچ‌هایک کرد و تمام مسیرش را به سمت کامبوج و ویتنام با دوچرخه و تاکسی پیمود و تقریبا ۳ هزار کیلومتر را پیاده طی کرد.

در ویتنام، او یک موتور ارزان قیمت خرید و از آن برای گردش در کشور استفاده کرد و نهایتا قبل از خروج از کشور آن را فروخت.

هیچ‌هایک

موتورسواری یکی از بهترین تجربیات من بود چرا که حس آزادی را به من منتقل می‌کرد و هر کجا که میخواستم، می‌توانستم بروم، در صورتی که در هیچ‌هایک شما آزادی عملی برای انتخاب مسیر ندارید و پیرو مسیر میزبان خواهید بود.

هیچ‌هایک

او از هانوی با قطار به چین رفت و در کشور چین با قطار گردش کرد و در نهایت از راه‌آهن مغولستان به سمت مسکو سفر کرد.

ما در بهار به این منطقه رفتیم تا بتوانیم طبیعت سرسبز و خانه‌های روستایی چوبی آن را در میان جنگل ببینیم.

هیچ‌هایک

در اروپا او از اتوبوس برای جابه‌جایی استفاده کرد و در نهایت با هیچ‌هایک به سمت فنلاند برای تماشای شفق قطبی سفر کرد.

حدود یک سال را در اروپا سفر کرد و به دیدن اقیانوس اطلس، جزایر قناری، کارائیب، کانال پاناما و هاوایی رفت و سرانجام به سمت آمریکای جنوبی تغییر مسیر داد.

هیچ‌هایک

او هم‌چنان در حال سفر است و احتمالا مقصد بعدی وی کانادا خواهد بود. همچنین در حال حاضر در رقابت طولانی‌ترین شنا از توکیو به سانفرانسیسکو شرکت کرده است.

هیچ‌هایک

مطالب مرتبط:

دیدگاه