نکاتی در مورد سفر بازنشستگان که باید بدانید

سحر مردانه
سحر مردانه پنجشنبه، ۹ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۰
نکاتی در مورد سفر بازنشستگان که باید بدانید

ممکن است در آستانه‌ی بازنشستگی و در فکر سفر باشید. با کجارو همراه باشید تا در مورد سفر‌های بعد از بازنشستگی بیشتر بدانید.

مقاله مرتبط:

در حال بازنشستگی هستید یا به طور جدی به آن فکر می‌کنید، قطعا شور و اشتیاق سفر رفتن را هم در خود حس می‌کنید. دیگر از نظر زمانی محدودیتی ندارید اما موارد دیگر می‌تواند ذهن شما را مشغول کند. بسیاری از افراد، حتی جوان‌ترها برای سفر‌ رفتن از تور یا آژانس‌های مسافرتی کمک می‌گیرند. تمامی کار‌های رزرو پرواز و هتل توسط آن‌ها انجام شده و شما فقط باید پرداخت را انجام دهید. اما شاید جستجو در اینترنت برای یافتن پرواز، هتل و تحقیق در مورد مقصد هنوز هم برای شما دارای جذابیت باشد.

سفر انفرادی، منحصر‌به‌فرد است زیرا این شانس را دارید که با افراد جدید ملاقات کنید، نه مانند سفر گروهی که هر روز باید افراد محدودی را ببنید و با آن‌ها همسفر شوید. مثلا ممکن است یکی از برجسته‌ترین کارها برای شما در سفر، غذا خوردن در جایی باشد که دوست دارید. اما در سفر گروهی شما باید با بقیه افراد در رستورانی بزرگ و از پیش تعیین شده به دلیل قیمت پایین‌تر غذا میل کنید.

قابل درک‌ است که امنیت برای تمام مسافران با هر سنی، مهم‌ترین مسئله در سفر است. در سفر با تور دیگر شما دغدغه‌ی رزرو پرواز، پیدا کردن اقامتگاه، یافتن ماشین و دیگر جزئیات را ندارید. مسائلی که می‌تواند در سفر انفرادی شما را نگران کند. اما با برنامه‌ریزی دقیق می‌توانید تمام نگرانی‌ها را تحت کنترل در‌آورید.

سفر بازنشستگان

تحقیق کنید

پس از تصمیم‌گیری در مورد مقصد، باید مقدمات اصلی برای رزرو پرواز و انتخاب هتل را انجام دهید. همچنین در مورد مکان‌هایی که می‌خواهید ببنید، غذاهایی که ‌می‌خواهید بخورید و کار‌هایی که دوست دارید انجام دهید، برنامه‌ریزی کنید. در این رابطه می‌توانید به دنبال پیدا کردن تور‌های یک‌روزه‌ی قابل اعتماد هم باشید.

تور روزانه مناسبی را انتخاب کنید

مثلا در رم اگر بخواهید از کلیسای سیستین و موزه‌ی واتیکان بازدید داشته باشید، باید ساعت‌ها منتظر بمانید مخصوصا در ماه‌های اوج مسافرت که روزانه هزاران نفر از این مکان‌ها بازدید می‌کنند. بنابراین می‌توانید در تور‌‌های روزانه ثبت‌نام کنید. همراه بودن با این تور‌ها باعث می‌‌شود هم زود‌تر وارد شوید و هم توسط راهنما، از جزئیات و داستان‌ها مطلع شوید.

سفر بازنشستگان

به دنبال تجربه‌های جدید باشید

از طریق همین تور روزانه، بعد از بازدید از کلیسا‌ی سیستین و موزه‌ی واتیکان، ممکن است به محل اقامت تابستانی پاپ، کاخ آپوستولیک و باغ باربرینی بروید. بازدید‌کنندگان از محل اقامت پاپ، محدود هستند اما تجربه‌ای به یاد‌ماندنی در کنار دریاچه‌ی بزرگ و آبی آلبانو با منظره‌ی تپه‌های جنگلی خواهید داشت. همچنین بازدید از مزرعه‌ی حیوانات، باغ‌های ارگانیگ و خوردن غذا‌ی درست شده با همین محصولات ارگانیگ، لذت سفر با تور را دو چندان می‌کند. زمانی که شما به تنهایی به گشت و‌ گذار بروید، قطعا از این موارد بی‌خبر خواهید ماند.

برای انجام کار‌ها، فهرست تهیه کنید

یکی دیگر از نیاز‌های این سفر، تهیه کردن فهرست از کار‌هایی است که می‌خواهید انجام دهید. مثلا اگر مشخص کرده باشید که تمایل به بازدید از کدام مکان‌ها دارید، دیگر برای یافتن و انتخاب تور یک روزه دچار مشکل نخواهید شد. همچنین از بودن با تور، انتظار نکشیدن در صف‌های طولانی و شنیدن داستان‌ها لذت خواهید برد.

استراحت را فراموش نکنید

در همین حین نباید غذا خوردن و استراحت کردن را فراموش کنید. شاید خسته شده و نیاز داشته باشید تا چند دقیقه‌ای بنشینید و چیزی بخورید. حتی می‌توانید با گرفتن ماشین به هتل باز‌گردید. اگر نه، می‌‌توانید به همراهی تور ادامه دهید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه