رونمایی از ۷ تاکسی گردشگری یزد در هفته دولت

تیم  کجارو
تیم کجارو دوشنبه، ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۴
رونمایی از ۷ تاکسی گردشگری یزد در هفته دولت

هفت خودروی جدید گردشگری در هفته دولت به استان یزد اضافه می‌شود.

«جلال دهقان» مدیر شرکت تاکسی گردشگری استان یزد با بیان اینکه هم‌اکنون ۲۷ تاکسی ویژه حمل و نقل گردشگران در این استان فعالیت می‌کنند، گفت:

یزد، سومین استان گردشگرپذیر کشور محسوب می‌شود و این در حالی است که در حوزه حمل و نقل، ساماندهی خوبی ندارد، لذا تمرکز فعالیت در این حوزه در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان این ‌که شرکت تاکسی گردشگری اولین شرکتی است که در سطح کشور مجوز حمل و نقل گردشگری اخذ کرده است، افزود:

با توجه به این ‌که بافت تاریخی یزد به‌تازگی ثبت جهانی شده است، قطعا گردشگران بیشتری به استان سفر خواهند کرد، لذا لازم است که اقداماتی برای ارائه هرچه بهتر خدمات به گردشگران انجام شود.

دهقان ادامه داد که در راستای تحقق این هدف، تفاهم‌نامه‌ای بین شرکت تاکسی گردشگری، سازمان میراث فرهنگی و صندوق کارآفرینی امید به‌صورت سه جانبه برای نوسازی ناوگان حمل‌ و نقل گردشگری منعقد شده است.

مدیر شرکت تاکسی گردشگری استان گفت که تاکنون تعداد ۴۰ نفر متقاضی برای فعالیت در این حوزه مراجعه داشته‌اند که پس از انجام مراحل اداری و کسب تاییدیه از سوی میراث فرهنگی و حوزه بار و مسافر در تاکسی گردشگری فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

وی همچنین بیان کرد که صندوق کارآفرینی برای نوسازی ناوگان حمل و نقل گردشگری، وام با کارمزد چهار درصد به متقاضیان واجد شرایط پرداخت می‌کند و افراد مشمول دریافت وام باید ضمن تاییدیه از سوی تاکسی گردشگری توسط سازمان میراث فرهنگی نیز تایید صلاحیت شوند و سپس به صندوق کارآفرینی معرفی می‌شوند.

دهقان گفت که میزان تسهیلات برای متقاضیان خودرو را ۸۰ درصد قیمت آن است و ۲۰ درصد مابقی نیز آورده خود افراد متقاضی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری مراسم افتتاحیه و رونمایی از هفت دستگاه خودرو جدید در هفته دولت، افزود:

چند دستگاه خودوری تشریفاتی نیز قرار است به ناوگان حمل و نقل گردشگری اضافه شود که شرایط خرید برای متقاضیان، پرداخت وام تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان بوده و مابقی مبلغ نیز باید از سوی خود افراد پرداخت شود.

دهقان در پایان از افرادی که مایل هستند در زمینه حمل و نقل گردشگری فعالیت کنند دعوت به همکاری کرد و افزود:

این افراد می‌توانند به دفتر شرکت واقع در خیابان مسجد جامع مراجعه و مدارک مورد نیاز را ارائه دهند.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه