زلال ترین آب های جهان در کدام کشورها هستند؟

بهاره غنچه
بهاره غنچه سه شنبه، ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۴۵
زلال ترین آب های جهان در کدام کشورها هستند؟

آب‌های زلال و شفاف در جهان از نعمت‌های الهی هستند که هنوز توسط انسان آلوده نشده‌اند. با کجارو همراه باشید تا ۱۳ مکان برتر از آب‌های زلال جهان را بشناسیم.

گاهی اوقات برای استراحت جسمانی و ذهنی نیاز داریم که تنها به دریای آبی خیره شویم. رنگ شفاف آب‌های زلال انرژی بی‌نظیری را به ما منتقل می‌کنند. شنا در میان این آب‌های شفاف لذت دیگری خواهد داشت، اما برای پیداکردن چنین آب‌هایی باید از جوامع انسانی دور شویم و به نقاطی سفر کنیم که کمتر شناخته شده‌اند و کمتر توسط انسان آسیب دیده‌اند.

برای اینکه در کنار آب‌های آرامش‌بخش چند صباحی را به استراحت بگذرانید در این مقاله فهرستی از ۱۳ مکان که زلال‌ترین آب‌های جهان را در خود جای داده‌اند به شما معرفی می‌کنیم. این دریاها، دریاچه‌ها و آبگیرها آب درخشان، زلال و تمیزی دارند که بهترین مکان برای برقراری ارتباط با طبیعت در کنار خانواده‌تان خواهد بود.

۱. اگرمنی، یونان

دریا یونان

در گوشه گوشه‌ی جزیره لفکا در یونان شما دید بی‌نظیری نسبت به دریای یونان خواهید داشت. اما اگرمنی در ساحل غربی متفاوت‌تر از بقیه نقاط خواهد بود. برای رسیدن به این ساحل باید کمی سختی بکشید و از صخره ها عبور کنید اما قطعا تماشای شن‌های سفید ساحل در کنار آب زلال فیروزه‌ای انگیزه‌ی کافی به شما خواهد داد.

۲. دریاچه کرتر، اورگن

دریاچه اورگن

یکی از زیباترین دریاچه‌های آمریکا، دریاچه کرتر در اورگن است که در گودال‌های نزدیک کوه آتش‌فشان مازاما ایجاد شده است. به آب‌های عمیق و زلال این دریاچه هیچ جریان رودخانه‌ای وارد نمی‌شود. این مکان برای غواصان بسیار دلپذیر است چراکه عمیق‌ترین دریاچه در آمریکا و از عمیق ترین دریاچه های جهان است که در جنوب اورگن قرار گرفته و عمق آن به ۶۰۰ متر می‌رسد. نور خورشید تا ۱۲۰ متر از آن نفوذ می‌کند.

۳. کان‌سون، ویتنام

جزیره ویتنام

یکی از مرموزترین جزیره‌های روی زمین، جزیره کان‌سون از مجمع‌الجزایر ۱۶ گانه کان‌دایو در ویتنام است که درمیان صخره‌های گرانیتی و آب زلال احاطه شده است. سواحل این جزیره از شن‌های طلایی رنگ پوشیده شده است. برای دیدن منظره‌ای نفس‌گیر از منطقه به خلیج دمتره بروید.

۴. خلیج شیطان، جزایر ویرجین، بریتانیا

خلیج بریتانیا

گاهی اوقات برای تجربه‌ی یک اتفاق بی‌نظیر باید تلاش کرد. برای دیدن این خلیج در بریتانیا نیز شما باید کمی تلاش کنید از دریای کارائیب عبور کنید آب‌های زلال اطرافتان را ببینید تا در نهایت به خلیج شیطان در میان صخره‌ها و شن‌های سفید برسید.

۵. دریاچه‌های پارک ملی پلوتویک، کرواسی

پارک کرواسی

با فاصله ۲ ساعته از پایتخت صنعتی کرواسی، زاگرب شما به طبیعتی پا خواهید گذاشت که زیبایی چشم‌گیری دارد. این پارک ملی که از سال ۱۳۵۷ جزو میراث‌های ملی یونسکو ثبت شده است، ۱۶ دریاچه زلال و زیبا دارد. پل چوبی که در پارک و از میان دریاچه‌ها عبور می‌کند این امکان را به گردشگران می‌دهد تا آب‌های زلال را زیر پای خود حس کنند. همچنین امکان قایق‌سواری نیز وجود دارد تا نگاهی نزدیک‌تر به آب‌های تمیز و آبی دریاچه‌ها داشته باشید.

۶. آمبرگریس‌کی، بلیز

جزیره بلیز

با یک قایق‌سواری کوتاه از استرالیا به بهشت غواصان، آمبرگریس‌کی که بزرگ‌ترین جزیره بلیز است، می‌رسید. می‌توانید در میان کوسه‌های پرستاره غواصی کنید. چاله‌ها و غارهای دریایی را ببینید. در کنار لاک‌پشت‌ها و ماهی‌های رنگارنگ شنا کنید و در زیر تابش خورشید در ساحل استراحت کنید.

۷. دریاچه پنج گل، پارک ملی جیوژیو، چین

دریاچه چین

آبشارهای بی‌نظیری که به دریاچه‌های آبی این پارک سرازیر می‌شوند، از میراث‌های طبیعی ثبت شده در یونسکو هستند که در استان سیچون چین قرار دارند. شهرت اصلی این پارک برای دریاچه پنج گل است که آبی زلال و شفاف دارد و درختان افتاده در آن کاملا هویدا هستند در کنار دریاچه نیز منظره‌ای بی‌نظیر از کوه‌ها و آسمان پیش روی شما قرار خواهد داشت.

۸. جزیره هاولک، هند

جزیره هند

این جزیره دورافتاده بخشی از بهشت جزایر اندامان در خلیج بنگال در هند است. دسترسی به جزیره آسان نیست اما اگر غواصی در میان آب‌های زلال و سواحل سفید را می‌خواهید قطعا این جزیره ارزش تحمل مسیر سخت را خواهد داشت. این جزیره دروازه‌ای به بهشتی خواهد بود که به دور از هرگونه ارتباطات انسانی قرار دارد.

۹. روساریو، کلمبیا

جزیره کلمبیا

در کنار ساحل کارتاگنا، زنجیره‌ای از سواحل غیرمسکونی کوچکی قرار دارد که روساریو نامیده می‌شوند. بزرگ‌ترین جزیره مرجانی کلمبیا نیز در میان سواحل سفید و آب‌های زلال این منطقه قرار دارد و گونه‌های گرمسیری بسیاری در این منطقه زندگی می‌کنند. اکثر هتل‌های این منطقه شما را با قایق به گردش در منطقه می‌برند.

۱۰. دریاچه پیتو، آلبرتا، کانادا

دریاچه کانادا

دریاچه پیتو در پارک ملی بانف در کانادا قرار دارد. از قله بوسامیت که در نزدیکی دریاچه قرار دارد شما می‌توانید بهترین دید را نسبت به آن داشته باشید و از همین منطقه بیشترین عکس‌ها برای تهیه کار‌ت‌پستال گرفته شده است. همچنین بازدیدکنندگان می‌توانند به صخره‌نوردی در کوه‌های اطراف و یخچال‌های طبیعی بروند. چشمه‌های آب گرم این منطقه نیز برای استراحت فوق‌العاده خواهند بود.

۱۱. مالدیو

مالدیو

به‌عنوان یکی از بهترین جزیره‌های جهان، جای تعجبی نیست که مالدیو توسط هنرمندان مشهور انتخاب می‌شود. این جزیره در میان آب‌های عرب و هند قرار دارد، ساحل آن از شن‌های سفید پوشیده شده است و آب بسیار زلالی دارد. برای داشتن یک تجربه بی‌نظیر می‌توانید غواصی کنید، از صخره‌های مرجانی دیدن کنید و در ساحل استراحت کنید.

۱۲. پالاوان، فیلیپین

جزیره فیلیپین

با یک پرواز کوتاه از مانیل پایتخت فیلیپین به پالاوان خواهید رسید. هرچند این جزیره این حس را به شما القا می‌کند که گویی از جهان فاصله‌ی بسیار دارید. این جزیره در فیلیپین در میان انبوهی از جنگل پوشیده شده است، آب‌های زلالی دارد، صخره‌های مرجانی و تالاب‌ها و سواحل مخفی آن نیز بسیار است. در طولانی‌ترین رودخانه زیرآبی شنا کنید، ماهی‌های گرمسیری را تماشا کنید و از بودن در جزیره لذت ببرید.

۱۳. توساو اوژنترنچ، ساموآ

جزیره ساموا

این مکان که به چاله بزرگ نیز مشهور است یکی از شگفتی‌های اقیانوس آرام است که در ساموآ قرار دارد و به استخر جادویی در جهان نیز شهرت دارد. برای شنا‌کردن در آب زلال و شیرین این چاله بازدیدکنندگان باید مسیری را از میان جنگل و روستای لوتوفاگا عبور کنند و از نردبان بلند این چاله به پایین بروند یا شجاعانه از ارتفاع ۳۰ متری در آن شیرجه بزنند. آب‌های این چاله از طریق ارتباطی که با اقیانوس دارد تامین می‌شود و به همین دلیل هیچ‌گاه خشک و بی‌آب نخواهد شد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه