سوغات لندن، پایتخت مد جهان

حمیده کریمی
حمیده کریمی یکشنبه، ۵ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۱۵
سوغات لندن، پایتخت مد جهان

لندن، شهری قدیمی و زیبا، یکی از گردشگرپذیرترین شهرهای انگلستان است. برای آشنایی با سوغات لندن، پایتخت مد دنیا در ادامه با کجارو همراه باشید.

لندن را علاوه بر آثار تاریخی متعدد و دیدنی‌های مشهورش، به مد می‌شناسند. این شهر یکی از چهار پایتخت مد دنیا است. بنابراین تعجبی ندارد که در مراکز خرید و فروشگاه‌های این شهر بزرگ و دیدنی، بیش از هر چیز، بهترین برندهای دنیا در زمینه‌ی مد، پوشاک، زیورآلات، لوازم جانبی و عطر و لوازم آرایش، توجه را جلب می‌کند.

البته غیر از محصولات برتر مد، این شهر سوغاتی‌های دیگری هم دارد که دیدن آن‌ها، حال و هوای لندن و خاطرات سفر را زنده می‌کند. در ادامه با چند سوغاتی لندن آشنا می‌شویم که در سفر به این شهر می‌توانید برای عزیزان‌تان خریداری کنید.

بیشتر بخوانید:

لباس و متعلقات از بهترین برندهای دنیا

سوغات لندن

اگر اهل مد هستید و به پوشیدن لباس‌های برند اهمیت می‌دهید، یا در بین نزدیکان‌تان کسی هست که طرفدار برندهای برتر دنیا باشد، در لندن به‌راحتی می‌توانید نمایندگی‌های بهترین برندهای دنیا را پیدا کنید. البته نیاز به گفتن نیست که خرید پوشاک برند آن هم از برندهای مشهور در سطح دنیا، هزینه‌ی زیادی دارد و هر کسی از پس آن برنمی‌آید.

اگر نمی‌توانید برای خرید سوغات، زیاد هزینه کنید، جای نگرانی نیست. در این شهر بزرگ و در مراکز خرید متعدد آن، می‌توانید لباس‌هایی با جنس و کیفیت‌های مختلف و با قیمت‌های معقول و مقرون‌به‌صرفه‌تر پیدا کنید.

اگر دوست دارید پوشاک برند بخرید و در عین حال کمترهزینه کنید، برندهای داخلی را انتخاب کنید مثلا Mulberry و Burberry  که در لندن نسبت به سایر کشورها ارزان‌تر هستند. در اوت‌لت Burberry در نزدیکی ایستگاه Angel می‌توانید بین ۱۵ تا ۶۰ درصد تخفیف بگیرید. شال‌های کشمیر برند Burberry و کیف‌های زیبای برند Mulberry سوغاتی‌های خوبی هستند که می‌توانید برای نزدیکان خود بخرید.

عطر و زیورآلات

سوغات لندن

لندن یکی از بزرگترین و محبوب‌ترین کلان‌شهرهای دنیا است. اگر طرفدار سوغاتی لوکس هستید و می‌توانید هزینه‌های سنگین آن را بپردازید، در مراکز خرید لندن می‌توانید از بهترین برندهای دنیا انواع عطر و زیورآلات را خریداری کنید. سایر متعلقات مد مثل ساعت، کراوات و کیف و کفش با بهترین کیفیت در فروشگاه‌های لندن پیدا می‌شود.

شال کشمیر

سوغات لندن

هنگام گشت و گذار در بوتیک‌ها و فروشگاه‌های شهر، این شال‌های رنگارنگ و زیبا را خواهید که بدون شک مورد توجه خانم‌ها قرار دارد.

بیشتر بخوانید:

شکلات

سوغات لندن

یکی از بهترین ایده‌ها برای خرید سوغات، خرید انواع شکلات است به‌خصوص برای علاقه‌مندان به شیرینی‌جات. در لندن و انگلستان، شکلات‌سازی‌های معروفی وجود دارند که می‌توانید محصولات آن‌ها را با بهترین کیفیت و در بسته‌بندی‌های شیک و مناسب هدیه، خریداری کنید.

چای و بیسکوییت

سوغات لندن

بریتانیا، چای را به نوشیدنی ملی خود تبدیل کرده است. قوطی‌های چای یکی از سوغاتی‌های محبوب لندن هستند. علاوه بر چای انواع اقلام و ملزومات تهیه و نوشیدن چای از قبیل قوری و ست‌های چای‌خوری هم در لندن فراوان است.

فروشگاه‌های زنجیره‌ای Whittard به چای، قهوه و سایر ملزومات نوشیدنی‌های داغ اختصاص دارد. در این فروشگاه‌ها می‌توانید انواع چای را با کیفیت‌های فوق‌العاده از سراسر دنیا خریداری کنید. از چای سبز معطر و طعم‌دار گرفته تا دم‌نوش‌های میوه‌ای  و گیاهی. در این فروشگاه‌ها حتی می‌توانید انواع نوشیدنی را امتحان کنید بعد بخرید.

اگر از علاقه‌مندان به چای نیستید، از همین فروشگاه می‌توانید  بهترین قهوه و شکلات داغ را تهیه کنید. حتی شکلات‌های داغ هم با طعم‌ها و عطرهای مختلف عرضه می‌شوند مثلا توت فرنگی، تیرامیسو، کارامل و...

علاوه بر این فروشگاه، برندهای مشهور دیگری هم در انگلستان به چای و نوشیدنی‌های گرم اختصاص دارند؛ مثلا Fortnum & Mason و Twinnings.

انواع بیسکوییت یکی از میان‌وعده‌ها و شیرینی‌های محبوب انگلیسی‌ها است. در فروشگاه‌های مختلف می‌توانید انواع بیسکویت‌های سنتی را خریداری کنید که خوشبختانه ارزان هم هستند.

خرس تدی هرودز (Harrods)

سوغات لندن

این خرس‌های بامزه و زیبا هدیه‌ای دوست‌داشتنی هم برای کودکان و هم برای بزرگسالان است. این عروسک‌ها در ابعاد مختلفی ساخته می‌شوند حتی انواع دو متری آن هم وجود دارد که البته برای سوغات مناسب نیست!

لوازم آرایشی و بهداشتی

سوغات لندن

در لندن می‌توانید بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی را از برندهای مشهور بین‌المللی و انگلیسی خریداری کنید. تقریبا در همه‌ی مراکز خرید بزرگ، یکی دو فروشگاه مختص لوازم آرایش برند وجود دارد.

کتاب و محصولات فرهنگی

سوغات لندن

یکی از بهترین هدایایی که می‌توانید برای دوستان خود بخرید، کتاب است. به‌خصوص برای زبان‌آموزان یا کسانی که به زبان انگلیسی تسلط دارند که برای‌شان هیچ چیز مثل خواندن بهترین رمان‌ها از بهترین نویسنده‌های انگلیسی، جذاب نیست.

کارت پستال‌ها و سایر اقلام فرهنگی مثل آلبوم‌های موسیقی یا پوستر و قاب‌های زیبا از جاذبه‌های لندن، می‌تواند سوغاتی خوبی برای علاقه‌مندان به فرهنگ و تاریخ انگلستان باشد.

بیشتر بخوانید:

سوغاتی‌های خاص انگلیسی!

سوغات لندن

یکی دیگر از سوغاتی‌هایی که می‌توانید برای دوستان و عزیزان خود بخرید و در عین حال قیمت‌های ارزانی دارند، انواع محصولاتی است که با الهام از دیدنی‌های لندن ساخته می‌شوند؛ مثلا نمونه‌های مینیاتوری کاخ باکینگهام یا برج ساعت لندن. انواع ماگ، جاکلیدی، مگنت و تی‌شرت با طرح‌های مرتبط با لندن در فروشگاه‌های کوچک و بزرگ پیدا می‌شود که خاطرات سفر به لندن را برایتان زنده می‌کند. حتما کیوسک‌های تلفن‌های عمومی مشهور لندن و اتوبوس‌های قرمزرنگ قدیمی را دیده‌اید. مدل‌های کوچک شده‌ی این ویژگی‌های نمادین لندن، برای خرید به‌عنوان سوغات مناسب است. چنین سوغات‌هایی چون قیمت ارزانی دارند می‌توانید در تعداد زیاد برای همه‌ی دوستان و هکاران خود بخرید.

بیشتر بخوانید:

ساعت مچی Liberty  با بند پارچه‌ای

سوغات لندن

این ساعت‌های زیبا با بندهای رنگارنگ گره‌ای، مطمئنا توجه شما را جلب می‌کنند. بندهای زیبای این ساعت‌ها با طرح‌های متنوع گل‌دار و دیدنی، کامل کننده‌ی یک تیپ جذاب دخترانه هستند. این ساعت‌ها معمولا صفحه‌های دایره‌ای شکل طلایی دارند. تنوع طرح و رنگ آن‌ها به‌قدری زیاد است که به‌راحتی می‌توانید آن‌ها را با انواع استایل‌ها و لباس‌ها ست کنید.

بیشتر بخوانید:

مطالب مرتبط:

دیدگاه