کارهایی که باید در جزیره ججو انجام دهید (قسمت دوم)

سحر ارجمند
سحر ارجمند شنبه، ۴ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۲۲
کارهایی که باید در جزیره ججو انجام دهید (قسمت دوم)

ججو، بزرگترین جزیره‌ کره جنوبی، به دلیل جاذبه‌های فراوانش، از جمله سواحل زیبا، و هتل‌های ساحلی با محیطی آرامش‌بخش، مقصد اکثر گردشگران از سراسر دنیا است. در قسمت دوم از این مقاله با معرفی سایر جاذبه‌های این جزیره با کجارو همراه باشید.

جزیره‌ ججو محل کوه‌های آتشفشانی، سواحل صخره‌‌ای، جنگل‌هایی با آبشارهای فراوان و طولانی‌ترین غار گدازه‌ای در جهان است. بالا رفتن از بلندترین کوه کره‌جنوبی (هالاسان) و یا بالا رفتن از صخره‌های «سونگسان ایلچول بونگ» و تماشای طلوع خورشید از لبه‌ی یک دهانه‌ی آتشفشانی، خوردن غذاهای دریایی که به وسیله‌ی غواصان هه نیو (زنان غواص) صید شده است، همه این‌ها جاذبه‌های منحصر به فرد و فوق العاده‌ای هستند که تنها در جزیره ججو می‌توانید آنها را تجربه کنید.   

در مسیرهای «اوله» پیاده روی کنید

مسیر پیاده روی اوله

یکی از زیباترین و آرامش‌بخش‌ترین مسیرها برای سیاحت مناظر طبیعی ججو از طریق پیاده‌روی، مسیرهای «اوله» (Olle) هستند. این شبکه‌ی مسیرهای پیاده‌روی شامل ۲۶ مسیر مرتبط به یکدیگر است، طولانی‌ترین مسیر حدود ۲۲/۵ کیلومتر است. بیشتر مسیرهای پیاده‌روی روی خط ساحلی با چشم انداز آتشفشانی است، ولی ۱۴ مسیر، در سمت غربی و حومه‌ جزیره از میان ییلاقات سرسبز، مزارع، باغ‌ها و جنگل‌ها عبور می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

مسیر پیاده روی اوله

بهترین زمان برای سیاحت مسیرهای اوله در  فصل بهار و ماه‌های مارس و آوریل است، در زمانی که مزارع بی‌نظیر زردآلو شکوفه می‌دهند و جزیره را زیباتر می‌کنند.

در  اوج طلوع آفتاب، وارد یک منطقه آتشفشانی شوید

قله طلوع آفتاب

«سونگسان ایلچول بونگ» (Seongsan Ilchul Bong) که به اوج طلوع آفتاب هم شهرت دارد، یکی از آتشفشان‌های موجود در جزیره ججو است. این راه‌پیمایی زیبا از یک ورودی مشخص شروع می‌شود، با اینکه مسافران از یک غرفه‌ بلیط عبور می‌کنند، ولی این مکان هزینه ورودی ندارد. مسیر شیب‌دار است و تنها حدود ۱/۸ کیلومتر پیاده‌روی و ۳۰ دقیقه طول می‌کشد تا به مسیر هموار و چندین پله برسید.

بیشتر بخوانید:

جزیره ججو

در بالای مسیر، فضایی مانند زمین ورزشی وجود دارد که بر اقیانوس، مناظر جزیره و دهانه آتشفشانی غول‌پیکری که ۵ هزار سال پیش شکل گرفته، مشرف است. این تجربه همچنان ادامه دارد، به طوریکه از پله‌های چوبی آن طرف کوه پایین می‌روید و در طول مسیر مناظر دیدنی و جذاب اقیانوس آرام را خواهید دید.

بیشتر بخوانید:

جزیره ججو

نکته جالب این است که نام آن را اوج طول آفتاب گذاشتند چرا که بهترین زمان برای بازدید از این دهانه‌ی آتشفشانی، سپیده‌دم است، پس می‌توانید طلوع خورشید را بر فراز این قله‌ عظیم تماشا کنید. برای اجتناب از شلوغی در اواسط روزهای هفته از این مکان دیدن کنید، چرا که در تعطیلات آخر هفته و تعطیلات رسمی بسیار شلوغ است.

به دیدن غواصان هه نیو بروید

غواصان هه نیو جزیره ججو

براساس شواهد تاریخی، ججو برای ادامه‌ معاش و تغذیه بر میوه‌های دریایی متکی بوده است، چون به علت زمین ناهموار این جزیره، کشت برخی از محصولات دشوار است. ساکنان جزیره، تکنیک‌های ویژه‌ای را برای گرفتن خارپشت‌های دریایی، هشت‌پا، ماهی مرکب، جلبک دریایی و حلزون‌ها از اعماق دریا ایجاد کردند. در اینجاست که کار غواصان «هه نیو» (Haenyeo) آغاز می‌شود. این پدیده به عنوان میراث فرهنگی ناملموس یونسکو به ثبت رسیده است. این زنان غواص، لباس غواصی به تن کرده و عینک ایمنی می‌زنند، سپس بدون هیچگونه تجهیزات تنفسی ۲۰ متر درون تنگه‌ی کره‌ای شیرجه می‌زنند و هر بار به مدت ۳ دقیقه نفس خود را نگه می‌دارند.

غواصان هه نیو

یکی از بهترین مکان‌ها برای تماشای عملکرد غواصان هه نیو، ساحل سونگسان، درست در پایین قله‌ی طلوع آفتاب است، جایی که چند بار در روز برنامه‌های نمایشی در آن انجام می‌شود. یک موزه هم مختص زندگی این غواصان و حرفه‌ منحصر به فرد آنها وجود دارد.

گردش در سواحل ججو

سواحل جزیره ججو

در قسمت جنوبی جزیره ججو، در فاصله‌ یک ساعتی تا شهر ججو، منطقه‌ی سوگویپو (Seogwipo) محل یکی از بهترین سواحل جزیره است. در منظره‌ای دورافتاده از هتل شیلا ججو، یک مسیر شنی به فاصله حدودی نیم کیلومتر وجود دارد که به وسیله‌ صخره‌های کنار ساحل از دریا جدا شده است.

بیشتر بخوانید:

سواحل جزیره ججو

در نزدیکی شهر ججو، ساحل «هامدوک» (Hamdeok)، به دلیل آب آرام و تمیز، روشنایی فانوس دریایی، دوش، توالت، قایق‌های تندرو و چندین جاذبه‌ی ساحلی، یکی از محبوب‌ترین سواحل برای خانواده‌هاست. ساحل «هیوپجه» (Hyeopjae)، در قسمت شمال غربی جزیره، مکانی بسیار دیدنی برای آبتنی است. این ساحل ۹ کیلومتری پوشیده از شن‌های سفید است و مکانی فوق‌العاده برای توقف و تماشای غروب آفتاب است.

بیشتر بخوانید:

ساحل ججو

در اواسط تابستان، مسافران زیادی به سواحل ججو، می‌آیند ولی اگر در فصل‌های خلوت مثل اواخر بهار یا اوایل پاییز به آنجا بروید، بیشتر از شنا کردن در این آب‌ها لذت خواهید برد.

پرتقال ماندارین هالابونگ را امتحان کنید

نارنگی هالابونگ

تقریبا در هر گوشه‌ای از ججو، می‌توانید دکه‌هایی را پیدا کنید که انواع مختلفی از پرتقال، نارنگی و «هالابونگ» (Hallabong) دارند. هالابونگ به خاطر عطر و طعم شیرین و برآمدگی رویش معروف است که پوست کندن آن را راحت‌تر می‌کند. پرتقال‌های هالابونگ معمولا با قیمت ۱۰ دلار (۳۸۰۰۰ تومان) به ازای هر کیلو به صورت عمده در بازار به فروش می‌رسند، با این حال می‌توانید با نوشیدن یک لیوان آب پرتقال تازه که در تمام ایستگاه‌های موجود در مکان‌های توریستی اطراف جزیره به فروش می‌رسد، طعم این پرتقال‌ها را بچشید. حتی بعضی از کافی‌شاپ‌ها کمی از آب پرتقال هالابونگ را به لاته‌های خود اضافه می‌کنند که ترکیب بسیار خوشمزه‌ای را به وجود می‌آورد.

بیشتر بخوانید:

نارنگی هالابونگ

می‌توانید در مزارع پرتقال به عنوان عضو افتخاری مزرعه‌ی نارنگی هالابونگ یا انجمن کشاورزی «گیول هیانگی» (Gyulhyanggi)، چیدن این نارنگی‌ها را تجربه کنید و از نزدیک ببینید. اگر نمی‌توانید به زبان محلی صحبت کنید، از راهنمای خود بخواهید برای این کار به شما کمک کند.

بیشتر بخوانید:

جشنواره نارنگی ججو

نکته: معمولا در فصل پاییز، میوه‌ها را برداشت می‌کنند و در زمستان و بهار می‌فروشند. اگر در ماه نوامبر به جزیره‌ی ججو می‌روید، حتما سری هم به جشنواره‌ نارنگی ججو بزنید.

مطالب مرتبط:

منبع fodors

دیدگاه