برنامه‌ریزی سفر با نسخه جدید اپ تریپ ادوایزر

علی  کماسی
علی کماسی دوشنبه، ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۰۰
برنامه‌ریزی سفر با نسخه جدید اپ تریپ ادوایزر

با وجود وب سایت‌های مختلفی که برای رزور کردن سفر شما رقابت می‌کنند، تریپ ادوایزر (tripAdvisor) امیدوار است با تغییراتی که اخیرا به وجود آورده بتواند در کورس رقابت باقی بماند. با کجارو همراه باشید تا با نسخه جدید تریپ ادوایزر آشنا شوید.

اینکه تریپ ادوایزر خود را بهترین سایت گردشگری دنیا معرفی می‌کند، با وجود میانگین ۳۹۰ میلیون بازدید در ماه و ۵۰۰ میلیون نظر در مورد هتل‌ها، رستوران‌ها و مقاصد گردگشگری مختلف، بی دلیل نیست، اما در رقابت تنگاتنگ صنعت گردشگری، این جایگاه همیشگی نیست. جای تعجب ندارد که بیشتر این تغییرات متوجه اپلیکیشن تریپ ادوایز بوده است. به گفته خودشان نیمی از ترافیک پارسال از طریق تلفن‌های همراه آمده و نزدیک به ۲۹ درصد افزایش داشته است. اما واقعا ورژن جدید به معنای ورژن بهتری است؟ تصمیم گرفتیم برای برنامه‌ریزی یک سفر از نسخه جدید تریپ ادوایزر استفاده کنیم و در نهایت هم نتیجه خوبی گرفتیم.

tripadvisor

در نسخه جدید صفحه‌ی اصلی تریپ ادوایزر، یک طراحی ساده در نظر گرفته شده و همه امکانات به راحتی قابل دسترس است. اگر شما برای سفرتان جست‌وجو کنید یک فیلتر «بهترین‌ها» را می‌توانید مشاهده کنید که از طریق امتیاز کاربران، قیمت، محبوبیت، موقعیت مکانی و تنظیمات شخصی، نتایج را دسته‌بندی می‌کند. شما همچنین می‌توانید بر اساس نظر کاربران و هزینه و فاصله نیز شخصا نتایج را بچینید.

در حال حاضر رستوران‌ها براساس غذای ارزان و شیک بودن سالن رستوران قابل دسته‌بندی هستند. کاربران به راحتی می‌توانند رستوران‌هایی که برای گیاه‌خواران یا خانواده‌ها مناسب است و حتی اینکه وای فای رایگان دارند را پیدا کنند. به لطف هماهنگی با سایت اوپن تیبل (opentable)، بعد از اینکه رستوران مورد نظرتان را پیدا کردید می‌توانید میزتان را بدون اینکه از سایت خارج شوید رزرو کنید.

هنگامی که یک شهر را انتخاب می‌کنید، در قسمتی قرار می‌گیرید که هرآنچه برای یک سفر کوتاه به آن شهر لازم است به شما توصیه می‌شود. همچنین قابلیت فیلتر کردن نتایج برای اجاره‌ی مکان و رزور رستوران مستقیما از طریق خود سایت نیز فراهم است.

تجربه‌ی جست‌وجو در اپلیکیشن تریپ ادوایزر تقریبا مشابه نسخه قبل است که دارای امکاناتی است که در نسخه دسکتاپ آن یا دیگر اپ‌های گردشگری پیدا نمی‌شود (که اگر در هر دو نسخه‌ قابل دسترسی بود بهتر بود).

tripadvisor

یکی از این قابلیت‌ها مای تریپس (my trips) است. با ساختن یک سفر که فقط به یک نام و تاریخ نیاز دارد کاربران قادر هستند تا مکان‌های دلخواهشان را نشانه‌گذاری کنند و برایشان در تقویم مخصوص مسافرت، برنامه زمانی تهیه کنند. کاربران به راحتی می‌توانند سفر خود را از طریق ایمیل یا پیامک با همسفر‌های خود به اشتراک بگذراند تا آن‌ها هم مکان‌های مورد علاقه‌ی هر یک را ببیند و تغییرات دلخواه خود را نیز اعمال کنند. شاید این امکان برای زوج‌ها کاربردی نداشته باشد اما برای هماهنگی گروه‌های بزرگ بسیار مناسب است.

یکی دیگر از امکانات تریپ ادوایزر امکان مشاهده خط زمانی یا تایم لاین (timeline) سفر خود است که برای این کار ابتدا باید به اپلیکیشن اجازه استفاده از تنظیمات خاصی را بدهید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه