قیمت های دقیقه نودی: جوانب مثبت و منفی رزرو در آخرین لحظات

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات دوشنبه، ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۰۰
قیمت های دقیقه نودی: جوانب مثبت و منفی رزرو در آخرین لحظات

اگر دقیقا لحظه‌های آخر تصمیم به سفر گرفته‌اید حتما این مقاله را دنبال کنید با مزایا و معایبش آشنا شوید.

برای برخی از گردشگران، رزرو لحظه آخر بدان معناست که برای اقدام به رزرو هتل و پرواز یک تا دو هفته پیش از عزیمت صبر می‌کنند. برای بیشتر افراد به اصطلاح دقیقه نودی، این زمان حتی به ۲۴ ساعت قبل از حرکت نیز میل می‌کند. در هر صورت اگر شما نیز تابه‌حال پیش از رفتن به تعطیلات به واگذار کردن رزرو خود به ثانیه‌های پایانی فکر کرده‌اید، اطلاع از مزایا و معایب این کار می‌تواند برایتان مفید و کاربردی باشد.

آیا واقعا در هزینه صرفه‌جویی می‌کنید؟ آیا قادر به یافتن پرواز مناسب و رزرو هتل رضایت بخش خواهید بود؟ با مواردی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم، از وجوه مثبت و منفی رزرو لحظه آخر اطلاعات کافی به‌دست می‌آورید.

مزایای رزرو لحظه آخر

مزایای رزرو لحظه آخر

یکی از هیجان انگیزترین قسمت های رزرو دقیقه نود این است که شما تا لحظه های آخر نمی‌دانید قرار است به کجا بروید. تابستان در غرب، گشت‌وگذار آخر هفته در طبیعت شمال، چراکه نه؟

در این نوع سفرها، شما دیگر استرس برنامه‌ریزی کردن، سازماندهی یا تحقیق درباره مقصد سفر خود را ندارید و سفرتان به این‌گونه رخ می‌دهد که هرچه پیش آید خوش آید و به نظر دوست داشتنی است.

مزیت دیگر آن صرفه‌جویی در هزینه اقامت است. بسیاری از هتل‌ها تمایل دارند تخفیف زیادی در روزهای پایانی تعطیلات یا زمان های خاص ارائه بدهند، چراکه سود کم در مقایسه با خالی ماندن اتاق‌هایشان به مراتب برتری دارد. یافتن پرواز ارزان پیچیده‌تر از یافتن محل اقامت است چراکه هرچه به تاریخ مورد نظرتان نزدیک می شوید، قیمت‌ها به‌طور معمول بر اساس میزان تقاضا افزایش یا کاهش پیدا می‌کند. اما برای یافتن زمان مناسب رزرو بلیط نیز روش هایی وجود دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد. بنابراین اگر با اقدام در دقایق پایانی موفق به خرید بلیط ارزان و رزرو هتل با قیمت مناسب شدید، در هزینه سفرتان صرفه‌جویی خوبی کرده‌اید.

معایب رزرو لحظه آخر

معایب رزرو لحظه آخر

رزرو در دقایق پایانی به هیچ عنوان برای قلب ضعیف توصیه نمی‌شود! ریسک آن که شما در نهایت نتوانید به جایی سفر کنید، بزرگ‌ترین مشکل در این نوع سفر کردن است، دقیقا مثل اینکه مدت‌ها در انتظار یک معامله پرسود باشید ولی در نهایت آن را از دست بدهید.

همچنین این واقعیت نیز وجود دارد که زود اقدام کردن، انتخاب های بیشتری برای پرواز و ???‌??? ????? پیش روی شما می‌گذارد. بنابراین اگر مقصد یا هتل خاصی را مدنظر دارید، هرگز رزرو را به دقایق پایانی واگذار نکنید چراکه ممکن است، پرواز و هتل مورد نظرتان را از دست بدهید. نکته منفی دیگر برای آن دسته از کسانی است که محدودیت زمانی داشته و در بازه خاصی می‌توانند سفر کنند. اگر شما جزو کسانی هستید که با فقدان انعطاف‌پذیری در زمان رو برو بوده و دقیقا در روزهای خاصی قصد سفر دارید، احتمالا برای یافتن سفر لحظه آخری مناسب با دشواری رو برو خواهید شد.

چگونگی یافتن یک معامله دقیقه نودی

در حقیقت هیچ فرمول مخفی برای پیدا کردن قیمت‌های ارزان در لحظه های پایانی وجود ندارد، اما راه های بسیاری هست تا بتوان شانس خود را برای اطلاع از نرخ های پایین چه در دقایق پایانی و چه مدتی پیش از عزمیت، افزایش داد. قانون کلی این است که انعطاف‌پذیر باشید. در زمان های کم طرفدارتر شانس رزرو ارزان قیمت بیشتر است. به‌عنوان مثال در اکثر اوقات پروازهای آخر هفته برای مقاصد توریستی بسیار گران‌تر از پرواز در روزهای وسط هفته است، بنابراین حتی الامکان وسط هفته سفر کنید. همچنین در زمان های خاص مثل تعطیلات نوروز یا عید فطر هزینه رزرو هتل و پرواز بسیار بالاتر از چند روز قبل یا بعد از آن است. به همین دلیل اگر برای مثال به‌دنبال رزرو هتل در مشهد در مناسبت‌های مذهبی هستید، یا در تابستان به جاهای سردتر سفر کنید و مثلا یکی از هتل‌های تبریز را رزرو کنید و به‌طور کلی به‌دلیل محدودیت‌های بین‌المللی خواستید هر یک از هتل های ایران را رزرو کنید، سعی کنید برای چند روز جلوتر اقدام به رزرو کنید تا هزینه خود را به حداقل برسانید.

انتخاب دیگری که برای صرفه‌جویی در هزینه پیش روست، آن است که به‌جای هزینه بالای پرواز به یک شهر، اگر بلیط برای شهرهای نزدیک اطراف آن به میزان قابل‌قبولی ارزان‌تر بود، آن را تهیه و باقی مانده راه را ماشین کرایه کنید.

به خاطر داشته باشید هماهنگی سفرهای دقیقه نودی برای یک گروه بسیار دشوارتر از هنگامی است که تصمیم دارید به‌تنهایی سفر کنید.

اجتماعی و هوشمند باشید

اجتماعی و هوشمند باشید

یکی از بهترین راه‌های یافتن قیمت‌های فوق‌العاده، آگاهی از تخفیف های موجود سفر است. برای اینکار عضویت در خبرنامه سامانه‌های رزرواسیون همچون ایران هتل آنلاین، نیز راه خوبی است تا از قیمت‌های مناسب هتل‌ها و سایر اقامتگاه‌های مقاصد گردشگری در لحظات آخر یا تخفیف‌های فصلی گوناگون همچون تخفیف‌های تابستانه مطلع شوید.

همچنین می‌توانید در رسانه های اجتماعی سامانه های رزواسیون مانند کانال تلگرام ایران هتل یا دنبال کردن پست‌های اینستاگرام این شرکت، به این قیمت‌ها دست پیدا کنید.

هوشمندانه سفر کنید ...

مطالب مرتبط:

دیدگاه