هتل آربز؛ اقامت همزمان در سوئیس و فرانسه!

آزاده یوسف نژاد
آزاده یوسف نژاد دوشنبه، ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۵
هتل آربز؛ اقامت همزمان در سوئیس و فرانسه!

 هتل دو ستاره آربز روی مرز فرانسه و سوئیس قرار گرفته است. این هتل که دو آدرس دارد، پیش از مرز بندی دو کشور در قرن ۱۹ ساخته شده است. با کجارو همراه باشید تا با این هتل جذاب آشنا شوید.

هتل آربز روی خط مرزی دو کشور سوئیس و فرانسه با سرنوشت عجیب خود امروز به یکی از جاذبه‌های گردشگری تبدیل شده است و به مسافران این امکان را می‌دهد که شب را در اتاق‌هایی بگذرانند که نیمی از آن در خاک فرانسه و نیمی دیگر در خاک سوئیس است.

هتل آربز

این هتل در شهر مرزی کیور (cure) بین این دو کشور اروپایی، در سال ۱۸۶۲ قبل از تقسیم منطقه میان دو کشور، محلی تجاری بود تا اینکه پس از جنگ جهانی دوم به محل سکونت پناهندگان و رزمندگان فرانسوی تبدیل شده و پس از آن هم «جولیوس جین اربیزی» در سال ۱۹۲۱ آن را خرید و به هتل تبدیل کرد.

دهکده کیور

 ولی هم‌اکنون مسافران هتل، با گذر از اتاق‌ها و قسمت‌های مختلف، لحظه‌ای در سوئیس و لحظه‌ای در فرانسه هستند.

هتل آربز

جالب است بدانید که این مرز در میان اتاق‌های این هتل نیز وجود دارد و حتی از میان تختخواب‌های هتل نیز می‌گذرد.

بیشتر بخوانید:

هتل آربز

هنگام حضور در رستوران هتل، مسافران در قسمت فرانسه می‌نشینند و گارسون‌ها غذای آن‌ها را از بخش سوئیس سرو می‌کنند! یا این امکان وجود دارد شما دور میزی بنشینید که یک طرف آن در سوئیس و طرف دیگر آن در فرانسه باشد. یا حتی در حالی که در خاک فرانسه نشسته‌اید، غذای خود را از بشقابی بردارید که در خاک سوئیس قرار دارد!

هتل آربز

این هتل دو آدرس فرانسوی و سوئیسی دارد و پیش از مرز بندی دو کشور ساخته شده است.

هتل آربز

مرزبندی‌ها در کشورها قوانین بسیار سختی دارند. ولی آنچه که بسیار دوست داشتنی است، شکسته شدن مرز سیاسی بین دو کشور توسط رفتارهای انسانی و روزمره آدمیانی است که به این شهر کوچک سفر کرده و در این هتل اقامت می‌کنند. اقامت در این هتل به شما این امکان را می‌دهد که هم‌زمان هم در سوئیس و هم در فرانسه حضور داشته باشید، البته گفتنی است تجربه ماندن در این هتل چیزی فراتر از یک اقامت است.

هتل آربز

مطالب مرتبط:

دیدگاه