۱۰ منطقه فوق‌العاده برای عکاسی در شمال کالیفرنیا

عادله حقیقت حسینی
عادله حقیقت حسینی جمعه، ۱۳ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۰
۱۰ منطقه فوق‌العاده برای عکاسی در شمال کالیفرنیا

کالیفرنیا یکی از ایالت‌های مهم و پرجمعیت در کشور آمریکا است. این منطقه با داشتن جاذبه‌های فوق‌العاده یکی از بهترین گزینه‌ها برای عکاسی است. با کجارو همراه باشید تا سفری به شمال کالیفرنیا داشته باشیم و تصاویری دیدنی را مشاهد کنیم.

کالیفرنیا یکی از ایالت‌های مهم آمریکا است که در غرب آن و در کناره اقیانوس آرام قرار دارد. مرکز آن شهر «ساکرامنتو» (Sacramento) و شهرهای مهم آن شامل لس‌آنجلس، سن دیگو، سن خوزه و سان‌فرانسیسکو است. این ایالت پرجمعیت‌ترین ایالت آمریکا است. کالیفرنیای زیبا، با داشتن پارک‌‌ها، کوه‌ها و سواحل فوق‌العاده‌اش مکانی عالی برای عکاسی است و در این مقاله قصد داریم به زیبایی‌های محسور کننده شمال کالیفرنیا بپردازیم؛ با ما همراه باشید.

۱. پل گلدن گیت (Golden Gate Bridge)

پل گلدن گیت

پل گلدن گیت یک پل معلق در سانفرانسیسکو است که این شهر را به شمال کالیفرنیا وصل می‌کند و بر روی تنگه گلدن گیت قرار دارد.

پل گلدن گیت

ساکنین شهر سانفرانسیسکو این پل را نماد شهر خود به حساب می‌آورند و پل گلدن‌گیت یکی از معروف‌ترین سوژه‌ها برای عکاسان است. صدها مقاله و تصاویر مختلف از جهات مختلف از این پل منتشر شده است و هر کدام زیبایی مختص به خود را دارد.

پل گلدن گیت

 بسیاری از علاقه‌مندان برای عکاسی به این منطقه می‌آیند تا عکس جدید با تفاوتی بیشتر را خلق کنند و به طور مثال با کشتی یا بصورت هوایی از این پل تصویربرداری کنند.

بیشتر بخوانید:

پل گلدن گیت

۲. سان‌ فرانسیسکو

سان‌ فرانسیسکو

یکی از جاذبه‌های فوق‌العاده و معروف در شهر سانفرانسیسکو خانم‌های رنگی یا خانه‌های رنگی (Painted ladies) در شهر سان‌فرانسیسکو است.

سان‌ فرانسیسکو

 این ۷ خانه‌ زیبا و رنگارنگ که در کنار یکدیگر قرار دارند و توجه بسیاری از علاقه‌مندان، کارگردانان، عکاسان و گردشگرانی که سالانه از این ایالت دیدن می‌کنند را به خود جلب کرده است و یکی از بهترین گزینه‌ها برای عکاسی است.

سان‌ فرانسیسکو

افرادی که به دنبال کمی آرامش و به دور از شلوغی هستند به «جزیره گنج» (Treasure Island) می‌روند و عکس‌های زیبا از طلوع و غروب خورشید از این منطقه را ثبت می‌کنند.

سان‌ فرانسیسکو

۳. بیگ سور (Big Sur)

بیگ سور کالیفرنیا

بیگ سور شهری ساحلی با جمعیت پراکنده در شمال کالیفرنیا است که کوه‌های «سانتا لوسیا» (Santa Lucia) در این شهر قرار دارد. مسیر جاده‌ای برای رسیدن به این شهر زیبا، بسیار شگفت انگیز است و صحنه‌های متحیر کننده‌ای برای عکاسی در آن وجود دارد.

بیگ سور کالیفرنیا

یکی از این گزینه‌ها پل «بیکسبی» (Bixby) است که از مکان‌های مورد علاقه عکاسان است و بسیاری را به سمت خود جذب می‌کند.

بیگ سور کالیفرنیا

این جزیره با داشتن صحنه‌های طبیعی فوق‌العاده فضایی دلپذیر برای عکاسی و همچنین کمپ‌های گروهی است.

بیگ سور کالیفرنیا

۴. سانتا کروز (Santa Cruz)

سانتا کروز  کالیفرنیا

سانتا کروز یکی از شهرهای ساحلی بی‌نظیر در شمال کالیفرنیا است که بسیاری از گردشگران علاقه‌مند به ورزش‌های آبی به این منطقه سفر می‌کنند.

سانتا کروز  کالیفرنیا

در این منطقه، شما بی‌شک می‌توانید مکان مورد علاقه خود را پیدا کنید و علاوه بر عکاسی لحظات دلپذیری را سپری کنید.

سانتا کروز  کالیفرنیا

۵. مسیر جاده‌ای ۱۷ مایلی (17-Mile Drive)

مسیر جاده‌ای 17 مایلی  کالیفرنیا

یکی از مسیرهای جاده‌ای زیبا با طبیعت منحصر به فرد و درختان زیبا مسیری در شبه جزیره «مونتری» (Monterey) در کالیفرنیای شمالی است که از ساحل «پیبل» (Pebble) شروع شده و تا شهر «پاسیفیک گروو» (Pacific Grove) ادامه دارد.

مسیر جاده‌ای 17 مایلی  کالیفرنیا

به غیر از ساکنین این منطقه، بقیه افراد برای گذر از این مسیر جاده‌ای باید هزینه‌ای را پرداخت کنند. جاذبه‌های طبیعی بسیاری در این مسیر وجود دارد که شرایط مساعد و بی‌نظیری را برای عکسبرداری ایجاد کرده است.

مسیر جاده‌ای 17 مایلی  کالیفرنیا

یکی از این صحنه‌های فوق‌العاده تک درختی بر روی صخره‌ای گرانیتی در جزیره پیبل به نام Lone Cypress است که این درخت یکی از درخت‌هایی است که بیشترین عکاسی را در شمال آمریکا داشته است.

۶. منطقه کوهستانی دیابلو (Mount Diablo)

منطقه کوهستانی دیابلو کالیفرنیا

منطقه کوهستانی دیابلو تصوری از شهر توسکانی ایتالیا است.

این منطقه در شهرستان «کنترا کوستا» (Contra Costa) و در منطقه خلیج سانفرانسیسکو قرار دارد. اگر شما نمی‌توانید به شهر دیدنی توسکانی بروید این مکان در غرب آمریکا جایی است که دیدن مناظرش نفس‌گیر است.

مناظر فوق‌العاده‌ای که این منطقه دارد باعث شده است که عکاسان بسیاری برای ثبت سوژه‌های مختلف خود به این کوهستان سفر کنند.

منطقه کوهستانی دیابلو کالیفرنیا

۷. پارک ملی یوسیمیتی (Yosemite National Park)

 پارک ملی یوسیمیتی کالیفرنیا

پارک ملی یوسیمیتی در فهرست منابع طبیعی یونسکو قرار دارد.

پارک ملی یوسیمیتی، پارکی طبیعی در شمال کالیفرنیا است و به دلیل قله‌های بلند و آبشارها و همچنین داشتن بیش از ۲۰۰ گونه گیاهی و جانوری مناظری بسیار خارق‌العاده را ایجاد کرده است.

 پارک ملی یوسیمیتی کالیفرنیا

 این پارک ملی یک میراث جهانی در یونسکو است که هدیه‌ای گرانقدر از طبیعت به بشر است که علاوه بر تفریح و گردش شرایط بسیاری را برای عکاسی ایجاد کرده است و عکاسان بسیاری برای ثبت صحنه‌های بی‌نظیر به این منطقه سفر می‌کنند.

 پارک ملی یوسیمیتی کالیفرنیا

۸. پارک ملی کینگز کنیون (Kings Canyon National Park)

پارک ملی کینگز کنیون کالیفرنیا

پارک ملی کینگز کنیون یکی از پارک‌های طبیعی در ایالت کالیفرنیا است. این پارک دیدنی به داشتن درختان غول پیکر معروف است و یکی از معروف‌ترین درخت‌های دنیا به نام درخت «ژنرال گرنت» (General Grant) که ارتفاعی حدود ۸۲ متر دارد و محیط آن در پایین تنه حدود ۳۳ متر است.

پارک ملی کینگز کنیون کالیفرنیا

این درخت‌ها و پارک طبیعی گزینه مناسبی برای عکاسان است و این غول‌های طبیعی عظیم‌الجثه سوژه بسیار پرابهتی برای عکاسان هستند.

پارک ملی کینگز کنیون کالیفرنیا

۹. دره مرگ (Death Valley)

دره مرگ کالیفرنیا

دره مرگ (Death Valley) دره‌ای بیابانی واقع در کالیفرنیای شرقی است که پست‌ترین، خشک‌ترین و گرم‌ترین نقاط آمریکای شمالی با توجه به موقعیت آن در این دره جای گرفته‌اند.

دره مرگ کالیفرنیا

دره مرگ رکورد بالاترین دمای گزارش شده در نیم‌کره غربی را با ثبت دمای ۵۶.۷ درجه سانتی‌گراد داشته است.

اما این سرزمین داغ یکی از مکان‌های مورد علاقه عکاسان است و با داشتن چشم‌اندازهای فوق‌العاده فرصت‌های عکاسی بسیاری دارد.

دره مرگ کالیفرنیا

۱۰. جنگل ملی ترینیتی شستا (Shasta-Trinity National Forest)

جنگل ملی ترینیتی شستا

جنگل ملی ترینیتی شستا یک جنگل ملی در ایالت کالیفرنیا در آمریکا است که کوه «شستا» (Mount Shasta) در آن قرار دارد. آبشار زیبای Burney Falls در این پارک قرار دارد و از طرف تئودور روزولت بیست و ششمین رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا به عنوان هشتمین عجایب جهان نامگذاری شد.

جنگل ملی ترینیتی شستا

این جنگل ملی با داشتن منابع طبیعی بکر و بی‌نظیر یکی از بهترین‌ها برای علاقه‌مندان به عکاسی است.

جنگل ملی ترینیتی شستا

مطالب مرتبط:

منبع I am Vagabond

دیدگاه