تجربه‌ای که به یک فرصت اقتصادی تبدیل شد

علی  کماسی
علی کماسی شنبه، ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۱۵
تجربه‌ای که به یک فرصت اقتصادی تبدیل شد

اسکات کییس (Scott keys) روزنامه‌نگاری بود که یکی از بلیت‌های پروازش باعث شد تا کمپانی خود راه‌اندازی کند. برای آشنایی با اسکات و شرکتش با کجارو همراه باشید.

سه سال پیش اسکات کییس، بلیت رفت و برگشت از نیویورک به میلان را به قیمت ۱۳۰ دلار خرید و بهترین معامله زندگی خود را انجام داد. ابتدا اسکات فکر کرد که شاید اشتباهی رخ داده و خط هوایی بلیت را کنسل خواهد کرد. وقتی که از این سفر با موفقیت برگشت دوستان اسکات از او خواستند که اگر دفعه بعد با چنین موقعیتی روبه‌رو شد آن‌ها را مطلع کند. این لیست دوستان کم کم تا ۵ هزار نفر افزایش یافت. در این لحظات بود که اسکات، روزنامه‌نگار سیاسی، متوجه این فرصت اقتصادی شد.

اسکات چیپ فلایتس

در حال حاضر اسکات چیپ فلایت (scott’s cheap flight) چهارصد هزار مشترک دارد. اسکات کمپانی خود را بر اساس تجربیات خود به همراه هشت نفر دیگر راه‌اندازی کرد. همچنین اسکات هنوز هم شخصا دنبال بلیت‌ها می‌رود و به مشترکان ایمیل می‌دهد.

اسکات می‌گوید:

تا قبل از ورود من، شرکت رشد چندانی نداشت تا اینکه با ایده‌هایی مانند فلایت فالکون وارد شدم اما من دوست داشتم که تجربه‌ی مشترکان، شخصی‌سازی‌شده باقی بماند. من خودم شخصا به افراد ایمیل می‌زنم و در مورد بلیت‌ها صحبت می‌کنم.

پس شاید شما تعجب کنید که این کمپانی چگونه برای بقای خود درآمد‌زایی می‌کند. اسکات می‌گوید:

راز‌های کمی در مورد گشتن برای بلیت ارزان وجود دارد که اکثر مردم این را نمی‌دانند. موضوع این است که بدانید کجا به دنبال بلیت بگردید و بدانید که چه معامله‌ای مناسب است. ریدیت (Reddit) نقش موثری در به شهرت رسیدن کمپانی اسکات داشت. همچنین خود اسکات نیز یکی از اعضای ردیت است و می‌داند که چگونه با افراد ارتباط برقرار کند.

در اینجا چند روش بازاریابی و رشد که اسکات استفاده کرده است داریم:

  • سه نوع روش پرداخت برای مشترکان ویژه وجود دارد و هرچه زمان بیشتری عضو باشند تخفیف بیشتری می‌گیرند.
  • مشترکین ویژه قادر هستند تا به معامله‌های بهتری دسترسی داشته باشند، تبلیغاتی در ایمیل خود نداشته باشند و بر اساس شهر جست‌وجو کنند.
  • بعد از دو ماه، مشترکین رایگان یک پیشنهاد عضویت ویژه آزمایشی دریافت می‌کنند. ۸۰ درصد از این افراد به صورت ویژه ادامه می‌دهند.

این جریان برای اسکات بدون مشکل نبوده است. یکی از بزرگ‌ترین مشکلات کپی کردن محتوای وب سایت و ایمیل‌ها است که همه چیز دقیقا مانند اسکات فلایت است و فقط نام این کمپانی را تغییر داده‌اند.

مطالب مرتبط:

منبع Tech.co

دیدگاه