در سافاری چه وسایلی را به همراه داشته باشیم؟ (قسمت دوم)

شایان شفایی
شایان شفایی سه شنبه، ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۰۰
در سافاری چه وسایلی را به همراه داشته باشیم؟ (قسمت دوم)

در سافاری همواره یک سری وسایل هستند که نقش بسیار مهمی را برای راحتی هرچه بیشتر گردشگر ایفا می‌کنند. در ادامه با کجارو همراه باشید.

دیگر تمام گردشگران بر این مسئله واقف هستند که سافاری یک تجربه تکرار نشدنی است که در صورت توان باید حتما آن را تجربه کرد. این عشق و علاقه بسیار زیاد به تجربه سافاری در میان گردشگران حیات وحش و حامیان محیط زیست به مراتب بیشتر یافت می‌شود. اگر روزی قصد رفتن به یک سافاری را داشتید، سعی کنید تا حد امکان پیش از سفر خود اطلاعات بسیار زیادی را در مورد جنبه‌های مختلف سافاری به دست بیاورید. مسلما یکی از مهم‌ترین این جنبه‌ها وسایل مورد نیاز و ضروری سافاری خواهد بود که ادامه لیست خود را در این مقاله شرح خواهیم داد:

وسایلی که وجودشان باعث خوشحالی خواهد شد!

وسایل سافاری

  • دستگاه جی پی اس: نگران نباشید! قرار نیست که در سافاری‌ها گم شویم یا مشکلاتی از این قبیل برایمان پیش بیاید. اما با این وجود بد نیست که یک دستگاه موقعیت یاب کوچک را به‌همراه داشته باشیم تا بتوانیم به کمک آن مناطق محلی یا رستوران‌ها و سایر اماکن را به‌راحتی پیدا کنیم.
  • دوربین فیلمبرداری: وجود یک دوربین فیلمبرداری کوچک در طول سافاری این امکان را به شما خواهد داد که در حین سافاری ویدئوهای کوچک و کوتاه و در عین حال بسیار ارزشمند را برای خاطرات خود ذخیره کنید.
  • یک کتاب خوب، موسیقی یا بازی: در سافاری لحظاتی هم پیش خواهد آمد که باید خود را سرگرم کنید. انتظار برای شروع به حرکت گروه، شروع حرکت به‌سمت مقصد یا موارد دیگر که در این‌گونه شرایط باید یک کتاب خوب بخوانید، موسیقی گوش دهید یا حتی یک بازی کوچک بازی کنید. وجود این موارد به سرگرم شدنتان کمک بسیاری خواهند کرد.
یک دفترچه خاطرات کوچک به‌همراه داشته باشید!
  • دفترچه خاطرات: اگر یک دفترچه خاطرات کوچک به‌همراه داشته باشید، در فرصت‌های مناسب ثبت لحظات و خاطرات سافاری را انجام خواهید داد یا اینکه اسامی حیوانات، پرندگان و گونه‌های جانوری دیگر را ثبت خواهید کرد و در آینده نگاه به این نوشته‌ها و مطالعه آن‌ها بسیار شیرین و دلچسب خواهد بود.

لباس‌های مورد نیاز در سافاری!

وسایل سافاری

  • پیراهن آستین بلند: در سافاری شما به یک یا دو عدد پیراهن سبک آستین بلند احتیاج خواهید داشت. این لباس شما را از حشرات موذی و همچنین نور خورشید تا حد زیادی در امان نگه می‌دارد.
  • کفش راحت: داشتن یک جفت کفش سبک و راحت شما را در مواقعی مانند قدم گذاشتن در جاهای گِلی یاری خواهد کرد. نیازی به دمپایی، چکمه یا چیزهای دیگر نیست. یک جفت کفش سبک و راحت کار را به‌درستی و بهترین نحو انجام خواهند داد.
  • شلوار بلند و راحت: در برخی از سافاری‌ها ممکن است مسیرتان به سمتی باشد که در آن با گیاهانی خشن و تیز مواجه شوید که ممکن است بدن را زخم کنند. در نتیجه شلوار بلند و راحت در سافاری از جنبه‌های مختلفی کارآمد خواهد بود.
  • یک ژاکت: یک ژاکت با لایه ضد آب می‌تواند در شب‌های سرد یا بارانی به شما کمک فراوان کند. اما این نکته را هم مد نظر داشته باشید که اگر قرار است به مناطق کوهستانی هم بروید، لباس‌های گرم‌تر و ضخیم‌تری هم نیاز خواهید داشت.
  • لباس‌هایی با رنگ‌های عادی: سعی کنید لباس‌هایی را همراه ببرید که رنگ‌های میانه دارند. لباستان نباید شما را به یک گزینه شاخص در میان جمع تبدیل کند. لباس‌های تیره شما را در زیر نور خورشید اذیت خواهند کرد و لباس سفید در زیر آفتاب معمولا رنگ خود را از دست خواهد داد و زرد می‌شود.

نکات مهمی که باید به یاد داشته باشید

وسایل سافاری

زیاد از حد با خود وسیله حمل نکنید!
  • زیاد از حد با خود وسیله حمل نکنید. این یک اشتباه رایج است که معمولا دردسر ساز خواهد شد! در جمع کردن وسایل خود برای سافاری زیاد وسواس به خرج ندهید و موارد مهم‌تر و حیاتی‌تر را با خود به سافاری ببرید.
  • هنگامی که توسط تورهای شاخص برای رفتن به یک سافاری اقدام می‌کنید، نیازی نیست تا نگران موارد پزشکی، دارویی یا کمک‌های اولیه و موارد این‌چنینی باشید. این موارد از پیش توسط تور برایتان فراهم خواهند شد.
  • برخی از وسایل همچون حوله و کیسه خواب ممکن است توسط تور برای شما فراهم شوند. پس حتما این موارد را از قبل هماهنگ و بررسی کنید تا وسایل اضافی را همراه خود نداشته باشید.

در قسمت دوم از این مقاله لیست وسایل مورد نیاز برای یک سافاری تکمیل شد. نظر شما در مورد این لیست چیست؟ آیا مورد دیگری را پیشنهاد می‌کنید؟ نظرات خود را با کجارو در میان بگذارید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه