توکیو، شهری برای تمام فصول

کسری مجیدی
کسری مجیدی دوشنبه، ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۰۰
توکیو، شهری برای تمام فصول

توکیو به عنوان پایتخت کشور ژاپن، گردشگران بسیاری را از اقصی نقاط جهان به خاور دور می‌کشاند. با عکس‌های اختصاصی کجارو در سفری کوتاه به این شهر همراه باشید.

توکیو پایتخت و یکی از کلان‌شهرهای ژاپن است که در شرق این کشور قرار دارد. عقبه و قدمت تاریخی این منطقه و همین‌طور طبیعت کم‌نظیر آن، جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی بسیاری را به ارمغان آورده است. از طرفی پیشرفت تصاعدی توکیو نیز این شهر را به قطبی حیاتی در زمینه‌های گوناگون، از جمله اقتصاد و تکنولوژی، در آسیا و جهان تبدیل کرده است. جمیع این عوامل این شهر ۱۳ میلیون نفری را به عنوان مقصدی جذاب مطرح کرده است.

توکیو

در ادامه با عکس‌های اختصاصی کجارو در سفری کوتاه به این منطقه همراه باشید.

رقص در فرهنگ ژاپن از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. همین امر بهانه‌ای است کافی برای به تماشا نشستن رقص «گیشا»های (Geisha) این کشور. گیشا به کسانی گفته می‌شود که با حرکات موزون و رقص‌های محلی، راوی نمایش‌های زیبایی هستند.

توکیو

همان‌طور که احتمالا می‌دانید، ژاپن از طبیعت شگرفی برخوردار است؛ از جنگل‌های انبوه آن بگیرید تا شکوفه‌های گیلاسش. توکیو نیز به عنوان پایتخت این کشور از این قاعده مستثنی نیست. شکوفه‌های گیلاس یا همان ساکورا که به دلیل زیبایی بی‌نظیرش ژاپنی‌ها را از گذشته‌های دور برآن داشته که جشنی را به نام هانامی در ژاپن شکل دهند. جمیع این موارد بازدید از پارک‌های این شهر را توجیه می‌کند.

توکیو

«بن‌سای» (Bonsai) نام درختان خاص ژاپن است. بن‌سای نمادی است از هم‌نشینی فرهنگ، هنر و باغبانی این منطقه. درختانی زیبا و البته کمی عجیب که هویت مردم ژاپن را بازگو می‌کنند. نمایشگاه‌های بسیاری در رابطه با همین موضوع در توکیو و دیگر شهرهای ژاپن برگزار می‌شود.

توکیو

در ادامه نیز تصویری از یک بن‌سای کهن را مشاهده می‌کنید. این درخت با بیش از نیم قرن عمر، گواهی است برای فرهنگ زادگاهش.

بن سای توکیو

«کوی» (Koi) نام نژادی از ماهیان مخصوص به این منطقه است. این ماهیان که در انواع رنگ‌های گوناگون وجود دارند، نزد مردم ژاپن بسیار محبوب هستند و حتی در پارک‌های پایتخت نیز راه خود را باز کرده‌اند.

توکیو

ازدحام مقوله‌ای است که در تمامی گوشه و کنار توکیو پیدا است. فرقی نمی‌کند این شلوغی در مراکز خرید این شهر باشد یا در کف خیابان‌های آن، برای ازدحام همیشه جا هست!

توکیو

با تمام ازدحام و شلوغی‌های توکیو، این نظم است که حال و هوای توکیو را سامان‌دهی می‌کند.

توکیو

شاید برای خرید، مراکز خرید بهترین مکان باشد اما حس و حال بازارهای محلی وصف‌ناپذیر است. به همین دلیل بازدید از این بازارها علاوه‌بر خرید، آشنایی با فرهنگ مردم کوچه و بازار و محلی را در پی خواهد داشت.

توکیو

خرید کردن در کنار مردم محلی و آگاهی از نحوه‌ی زندگی آن‌ها امری است که در بازارهای شهر تجربه خواهید کرد.

توکیو

«هوزومون» (Hozomon) دروازه‌ای است به مجموعه‌ی بودایی‌های توکیو که به خودی خود بنایی است زیبا و جذاب. این بنا برای اولین بار در قرن اول ساخته شد ولی در گذر سال‌ها و در پی خرابی‌های گوناگون، چندین بار بازسازی شد.

توکیو

با گذر از دروازه هوزومون به مجموعه‌ی معبد بودایی‌های توکیو یعنی «سنسوژی» (Senso-ji) می‌رسیم. این مجموعه که در قرن ۷ ساخته شد، عبادتگاه بوداییان است. معماری بودایی ژاپنی چنان از مدل‌های چینی پیروی کرد که سبک گمشده دوره تانگ را می‌توان برای مجتمع‌های معابدی مانند هوریوجی بازسازی کرد.

توکیو

جالب است بدانید این مجموعه علاوه‌بر علاقه‌مندان و بوداییان محلی، سالانه ۳۰ میلیون گردشگر را به خود می‌بیند.

توکیو

در این مجموعه نیز که به عنوان یکی از جاذبه‌های توکیو به شمار می‌رود، ازدحام و شلوغی شهر به چشم می‌خورد.

توکیو

با تمام این اوصاف بار دیگر، نظم به عنوان یکی از مشخصه‌های اصلی این شهر در گیشه‌های مختلف آن برقرار است.

توکیو

توکیو خواستگاه ژاپن قدیم و مرکز ژاپن مدرن امروزی است؛ پس بیراه نیست اگر آثار و بناهای این دو زمان را در کنار یکدیگر ببینیم.

توکیو

آیین‌ها، مراسم و سنت‌های مختلفی که در توکیو جاری است هر ببینده‌ای را از هر گوشه‌ی این کره‌ی خاکی به خود جذب می‌کند.

توکیو

شکوه، عظمت و قدمت ژاپن در بخش‌ها و شهرهای مختلف این کشور چشمگیر و پابرجا است. البته ناگفته نماند که با ورود آیین بودا در سال ۵۵۲ میلادی بسیاری از سنتهای کهن ژاپن، از هم گسیخت و اکثراً هنرهای ژاپنی با هنر چینی در هم آمیخت، به ویژه در معماری این اتفاق چشمگیرتر است.

توکیو

اعتقادات و رسوم مردم محلی در کنار ذوق و شوق گردشگران از مشخصه‌های توکیو است که این شهر را به میزبانی مناسب برای علاقه‌مندان تبدیل می‌کند.

توکیو

معماری سنتی ژاپن به خوبی در بناهای تاریخی و قدیمی‌تر توکیو به چشم می‌خورد. از رنگ‌های شاد و سرزنده تا ظرافت و دقتی که این بناها را این چنین جلا می‌بخشند. معماری ژاپن همانند سایر هنرها مثل نقاشی و پیکر تراشی از مدل‌های چینی پیروی کرده که سبک دوره تانگ را می‌توان از روی مجموعه‌های معابدی مانند هوریوجی، کندو یا تودای بی که هنوز پابرجا هستند بازسازی کرد.

توکیو

فضاهای مجزا و تفکیک‌شده و همین‌طور محوطه‌های اندرونی و بیرونی نیز از دیگر ویژگی‌های معماری این منطقه در گذشته بوده است. تفکیک طبقات شیروانی برروی هم دلیل همگون شدن معماری با منطقه زلزله خیز ژاپن است. به این ترتیب ساختمان‌ها در مقابل لرزه‌های آنی واژکون نشده و بتواند با جهش حرکت زلزله هم راستا شده و به اصطلاح خاصیت نرم و الاستیسیته داشته باشد.

توکیو

در سفر به ژاپن برای خرید سوغاتی و یادگاری، تندیس‌ها، مجسمه‌ها و عروسک‌های سنتی این منطقه را به یاد داشته باشید.

توکیو

با گشت و گذار در قسمت مدرن شهر نیز به کافه‌گردی و تفریح در توکیو بپردازید.

توکیو

مثل همیشه توصیه می‌کنیم در سفر به هر منطقه غذاها و خوراکی‌های خاص آن منطقه را تجربه کنید. در سفر به توکیو نیز سعی کنید به رستوران‌هایی بروید که از غذاهای محلی در منوی خود برخوردار هستند.

توکیو

توکیو مهد خلاقیت است. پس جای تعجب ندارد اگر در سفر به این شهر با خلاقیت‌های این چنینی مواجه شدید، فروشگاهی که عکس‌های مشتریان خود را به ویترین خود می‌زند.

توکیو

توکیوی امروزی مصداق بارز پیشرفت و توسعه‌ی شهری است. منطقه‌ای که با حفظ آثار و هویت تاریخی و طبیعی خود به بهترین شکل ممکن رشد کرده و تمامی ویژگی‌های یک قطب مدرن شهری را در خود جای داده است.

توکیو

برای آخرین عکس، برج «اسکای تری» (Skytree) توکیو را داریم که گواهی است برای مدرنیته‌ی این شهر. برج مخابراتی که با ۶۳۴ متر در آسمان این شهر قد علم کرده است. البته امکانات تفریحی متعددی نیز در طبقات مختلف این برج برقرار است.

توکیو

مطالب مرتبط:

منبع کجارو

دیدگاه