سفر به ۱۰ کشور شاد جهان؛ از نروژ تا نیوزیلند (قسمت دوم)

فاطمه اسفندیار
فاطمه اسفندیار پنجشنبه، ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۰۰
سفر به ۱۰ کشور شاد جهان؛ از نروژ تا نیوزیلند (قسمت دوم)

کشورها و مکان‌های مختلفی در دنیا وجود دارند که هر ساله گردشگران به آنجا سفر می‌کنند ولی سفر به شادترین کشورهای دنیا که هر ساله از سوی سازمان ملل متحد اعلام می‌شود در اولویت سفر قرار دارند. با کجارو همراه باشید.

بر اساس گزارش میزان جهان شادی ارائه شده توسط سازمان ملل متحد در سال ۲۰۱۷، ۱۰ کشور شاد جهان، کاملا از عوامل موثر بر شادی حمایت می‌کنند از قبیل: مراقبت، سخاوت، سلامتی، آزادی، صداقت، درآمد و اداره مناسب کشور است. این گزارش نشان می‌دهد که پول همیشه عامل خوشحالی مردم نیست، بلکه چیزهایی کوچک در زندگی وجود دارد (شوخی صحیح) که به زندگی ما ارزش می‌بخشد. ۱۰ کشور برتر دنیا در حوزه شادی می‌توانند حال شما را خوب کرده و شما را خوشحال کنند. در اینجا به این کشورها اشاره می‌کنیم:

هلند

سفر به ۱۰ کشور شاد جهان

هلند کشوری است که ترکیب سنتی‌گری و نوآوری آن برای ایجاد شاهکار معماری مدرن و شب‌گردی‌های لذت‌بخش، شما را مجاب به بازگشت به این کشور می‌کند. شهرهای هلند همانند شهر نیویورک هیچ‌وقت خاموش نمی‌شوند و همیشه پر از هیجان و اتفاقات جدید است. در خیابان‌های این کشور، بازارهای شلوغ و مملوء از محصولات تازه، گل‌ها، بستنی، پنیر و غیره هستند. چرا افراد تا این حد علاقه‌مند به روحیه شاد هلندی‌ها هستند؟ اگر به این کشور شاد سفر کنید، می‌بینید که همه چیز در این کشور ممکن است.

سفر به ۱۰ کشور شاد جهان

آمستردام، پایتخت، یکی از پربازدیدترین شهرهای جهان است. بین مجموعه شهرهای معروف دنیا در معماری، این شهر ذهن‌ها را متحیر خود خواهد کرد. این شهر زیبا معمولا نقطه شروع سفرهای ماجراجویانه است، زیرا بسیاری از آن‌ها جذب موزه‌ها، آب راه‌ها، مغازه‌ها، میدان‌های بازار و موارد دیگر می‌شوند. وقتی به اینجا مسافرت می‌کنید، احساس حضور در یک شهر اروپایی و یکی از شادترین کشورهای جهان را خواهید داشت.

کانادا

سفر به ۱۰ کشور شاد جهان

کانادا دارای طبیعتی باشکوه است، و این اصلا شوکه کننده نیست که این کشور در فهرست ۱۰ کشور شاد جهان قرار گیرد. از گشت و گذار در توفینو و راه رفتن در مراکز تاریخی شهر قدیمی کبک گرفته تا خیابان‌های فرهنگی تورنتو و اسکی در کوهستان، کانادا مجموعه‌ای باور نکردنی از ماجراهای اتفاق افتاده در مناطق خود را به شما ارائه می‌دهد. این کشور، بهشتی برای مسافران و کاشفان و جستجوکنندگان باعث ترشح آدرنالین‌ان است، این کشور یکی از مناطق دیدنی و مشهور اینستاگرام، با نمایش ترکیبی از شهر و شب‌های باشکوه است.

سفر به ۱۰ کشور شاد جهان

تابستان‌های طولانی و سرد در قلمرو یوکان، باورکردنی نیست. ادعای مردم این کشور ناشی از اینکه در ۷ ساعت از ۲۴ ساعت نور خورشید دارند، (آن را «خورشید نیمه شب» می‌نامند) گزافه نیست. مردم محلی در طی ماه‌های ژوئن تا سپتامبر پس از پشت سر گذاشتن ماه‌های سرد سال، به استفاده کامل از ویتامین D می‌پردازند. شما می‌توانید در طی روزهای سفر خود، (به‌معنای واقعی کلمه) بدون هیچ مانعی به ماجراجویی بپردازید: پیاده‌روی،  استفاده از قایق کایاک، قایق‌رانی،  قایق‌های مسافرتی و غیره. سفر به کانادا برای لذت بردن از زیبایی‌های طبیعی آن بی‌نظیر است.

نیوزیلند

سفر به ۱۰ کشور شاد جهان

نیوزیلند، آرامش‌بخش، سرسبز، آرام و زیبا بوده و یک سفر کامل را به ارمغان می‌آورد. نیوزیلند با غذاهای خوشمزه، تپه‌ها و پشته‌های پهناور، جنگل‌هایی با درخت‌های بلند، سواحل، کوه‌ها، دریاچه‌ها و فلات‌ها، بسیار دوست‌داشتنی است. شما مطمئنا در بازدید از این کشور، مجموعه‌ای کامل از مناظر طبیعی مشاهده می‌کنید، جایی که می‌توانید با آسایش، بدون نگرانی، بدون دغدغه، به استراحت بپردازید. در این مسافرت به‌شکل شگفت‌انگیزی آرام شده و مطمئنا به این کشور باز خواهید گشت.

سفر به ۱۰ کشور شاد جهان

نیوزیلند حدود ۴/۶ میلیون جمعیت دارد، بنابراین شما هرگز احساس تنهایی نخواهید کرد اما، این کشور به‌اندازه کافی دارای مکان‌های ناب برای تجربه سکوت طبیعت است و چه کشوری شادتر از نیوزیلند برای وقت گذرانی در میانه‌های زمین؟ یک واقعیت جالب! بیش از ۱۵۰ مکان در سراسر نیوزیلند برای فیلم «ارباب حلقه‌ها» و «سه‌گانه هابیت» مورد استفاده قرار گرفته است. شما در مسیر سفرتان در این کشور شاهد مسیر خیره‌کننده فیلم‌برداری از شخصیت فردو خواهید بود. سفر به نیوزیلند برای ماجراجویی و طبیعت‌گردی و تجربه سفری خوب در زندگی مناسب است.

استرالیا

سفر به ۱۰ کشور شاد جهان

استرالیا کشوری است که زیبایی خود را مدیون ماسه‌های قرمز، صخره‌ها و ساحل خود است، و مقصدی است که شما را عاشق خود می‌کند. امکان انجام ماجراجویی‌های زیادی در خط ساحلی، سواحل با کلاس جهانی، موزه‌های هنری معروف، جنگل‌های بارانی گرمسیری و فروشگاه‌های این کشور وجود دارد. نزدیک به ۸۹ درصد از استرالیایی‌ها در شهرها زندگی می‌کنند، این کشور مناظر طبیعی شگفت‌انگیزی ارائه می‌دهند که به‌اندازه کافی برای کاهش فشار و شلوغی‌های زندگی شهری مناسب است.

سفر به ۱۰ کشور شاد جهان

در حیات وحش استرالیا، می‌توان حیواناتی نظیر کانگوروها، کروکودیل‌ها، ومبات‌ها، والابیس‌ها، پلاتپوس‌ها، تمساح‌ها، دینگوها و حیوانات وحشی شگفت‌انگیزی دیگری را دید. استرالیا همچنین دارای بیش از ۷۰۰ گونه پرنده است. این کشور مکانی فوق‌العاده خیره‌کننده برای سفر گردشگری، با شگفتی‌هایی متفاوت در هر نوبت است.

سوئد

سفر به ۱۰ کشور شاد جهان

آخرین مقصد سفر ما و دهمین کشور شاد جهان سوئد است. با مناظر یخ‌زده، کلبه‌های ساحلی، جنگل‌های وسیع، جزایر سنگی و شهرهای قرون‌وسطایی، سوئد بسیار شگفت‌انگیز است. شما در این کشور توسط دژهای ساحلی، قلعه‌های بلند و روستاهای جذاب احاطه خواهید شد. زیبایی شگفت‌انگیز این کشور تحت‌تاثیر سرما قرار نگرفته و از بین نمی‌رود. سوئد تجربه سفری فراموش‌نشدنی برای شما به ارمغان می‌آورد.

سفر به ۱۰ کشور شاد جهان

بهترین نکته مثبت در سفر به سوئد، زیبایی‌های طبیعی آن است. شما می‌توانید انتخاب کنید که در سراسر مجمع الجزایر، می‌خواهید به جزیره‌ها رفته یا در سرزمین‌های رام‌‌نشده پیاده‌روی کنید، در هر صورت شما عظمت و شکوه را به‌معنای واقعی تجربه خواهید کرد. پیاده‌روی، دوچرخه‌سواری، چادر زدن، اسکی، قایق‌سواری و عکس گرفتن در سوئد امکان‌پذیر و لذت‌بخش است. هیچ لحظه خسته‌ کننده‌ای در این کشور که یکی از شادترین کشورهای جهان است وجود ندارد. برای یک سفر ماجراجویانه آماده باشید!

مطالب مرتبط:

منبع ecophiles

دیدگاه