مرمت ارگ بم تا دو سال آینده پایان می یابد

تیم  کجارو
تیم کجارو دوشنبه، ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۱۷
مرمت ارگ بم تا دو سال آینده پایان می یابد

به گفته مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمان، مرمت ارگ بم تا دو سال آینده پایان می‌یابد اما این به معنی ساخته شدن دوباره بم نیست و باید اثری از زلزله هم باقی بماند.

«محمود وفایی» مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمان درباره آخرین وضعیت بازسازی ارگ بم بیان کرد:

کار بازسازی براساس محدوده تعریف شده در حدود ۷۰ درصد انجام شده و امیدواریم تا دو سال آینده مرمت ارگ پایان یابد. البته مرمت ارگ کار اصولی و زمانبر است.

ارگ بم

وی درباره اقدامات میراث‌فرهنگی استان در دولت یازدهم گفت:

کرمان به جهت ظرفیت‌های طبیعی، اقلیم چهار فصل، میراث‌فرهنگی بسیار کم‌نظیر و برخورداری از عرصه‌ها و محوطه‌های باستان‌شناسی، تنوع هنرهای سنتی و صنایع‌دستی، استانی شاخص است.

وی با بیان اینکه تعبیر «ایران کوچک» برای استان کرمان دور از ذهن نیست، ادامه داد که بیش از ۷۰۰ اثر میراث‌فرهنگی و تاریخی استان کرمان ثبت ملی شده که به اعتقاد من باید دو برابر شود و ۸۰ درصد از بیابان لوت که یکی از پنج اثر ثبت شده جهانی استان و نخستین اثر شاخص طبیعی ایران است، در استان کرمان قرار دارد.

ارگ بم

وفایی یادآور شد که:

در دولت یازدهم بسیاری از تولیدات شاخص استان را به ثبت ملی رساندیم و مقدمات لازم برای ثبت جهانی گلیم سیرجان فراهم و استانداردها رعایت شده و به‌زودی شاهد ثبت جهانی سیرجان به‌عنوان شهر جهانی گلیم خواهیم بود.

مطالب مرتبط:

دیدگاه