۱۰ مکان فوق العاده گلادیاتورها پس از جنگ (قسمت دوم)

فاطمه اسفندیار
فاطمه اسفندیار پنجشنبه، ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۳۰
۱۰ مکان فوق العاده گلادیاتورها پس از جنگ (قسمت دوم)

 تماشای مکان‌های تاریخی و باستانی شگفت‌انگیز برای علاقه‌مندان به این مکان‌ها بسیار لذت‌بخش است. اگر این بناهای زیبا مربوط به گلادیاتورهای رومی باشد خیلی جذاب‌تر است. همراهان همیشگی کجارو در این مقاله کنار ما باشید.

امپراطوری رومیان به مدت ۵۰۷ سال با مرزهایی که از شمال به بریتانیا شمالی، از شرق به رودخانه فرات، از جنوب تا بیابان صحرا و از غرب تا اقیانوس اطلس کشیده شده بود، ادامه داشت. شما به وضوح می‌توانید شگفتی‌های معماری و مهندسی رومیان را در پایتخت‌شان، شهر ابدی (رم) مشاهده کنید. اما ریشه‌های شیوه زندگی آنها در سرتاسر امپراتوری باستانی آنها، شاهکارهایی چشم‌نواز و شگفت‌انگیز بوجود آورده که نشان‌دهنده ابتکار رومیان است. در اینجا به برخی از بهترین مخفی‌گاه‌های رومیان که خارج از ایتالیا واقع شده، اشاره می‌کنیم.

۶- کنمبریگا (پرتغال)

مکانهای فوق العاده گلادیاتورها پس از جنگ

کنمبریگا بزرگترین شهر رومی موجود در پرتغال نیست، اما بهتر از بقیه باقی‌مانده‌ها است و تصویری عالی از سبک زندگی رومیان به تصویر می‌کشد. برای مثال با نگاه به ویلایی که متعلق به یکی از ساکنین این منطقه بوده است، درمی‌یابیم که این خانه، یک قصر واقعی همراه با حمام، استخر و سیستم گرمایشی زیرزمینی است.

علاوه بر این، زیبایی‌ها و رنگارنگی موزاییک‌های موجود در سراسر شهر واقعا شگفت‌انگیز بوده و انسان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. جاده‌های عظیم ساخته شده از سنگ‌های کوچک متصل بهم نمایان‌گر چهار دوره، اساطیری، دوره شکار، هیولاها و پرندگان است. فقط سعی کنید این حقیقت را درک کنید که این سازه‌ها بیش از دو هزار سال قبل به هم پیوسته و تشکیل شده‌اند.

اطلاعات سری: موزه مونگرفیکو د کنمبریگا، ساخته‌های محلی مربوط به زندگی روزمره شهرهای رومی، از جمله محصولات معماری، مذهبی و سیاسی را جمع آوری می‌کند.

۷-دیوار هادریان (انگلستان)

مکانهای فوق العاده گلادیاتورها پس از جنگ

ارائه یک لیست از خرابه‌های رومی بدون در نظر گرفتن دیوار هادریان غیر ممکن است. هنگامی که امپراطوری رومی‌ها به شمال رسید، امپراطور هادریان دستور داد که دیواری برای جلوگیری از وحشیگری‌ها ساخته شود. این دیوار بین سال‌های ۱۲۲ تا ۱۲۶ میلادی ساخته شده است، این بنای سنگی عظیم ۱۱۷,۵۳ کیلومتر طول و دیوارهایی با ۸۱۰ سانتی‌متر ضخامت و ۱۳,۵۰ متر ارتفاع دارد.

این دیوار در اوایل قرن پنجم بدون محافظ رها شد و بیشتر سنگ‌های استفاده شده برای ساخت آن، به منظور ساخت خانه‌های مزارع محلی و کلیساها و همچنین بزرگراه B۶۳۱۸ امروزی استفاده شد. افراد مطلع می‌گویند که قطعات موجود در نزدیکی نیوکاسل تا تاین، بهترین قطعات هستند.

۸- افسس (ترکیه)

مکانهای فوق العاده گلادیاتورها پس از جنگ

یکی از شهرهای افسانه‌ای جهان کلاسیک، افسس است که دارای معابد، تئاترها و اماکن تجاری کاملا حفظ شده بوده و حس شگفت‌انگیزی نسبت به آنچه در شهرهای رومی وجود دارد، به افراد می‌دهد. کتابخانه شگفت‌انگیز سلزوس که در سال ۱۳۵۷ میلادی ساخته شده است، یکی از زیباترین ساختمان‌های این مکان است. هزاران کتاب موجود در این قفسه‌ها در حمله گت‌های مهاجم (یک قوم آلمانی) در قرن سوم میلادی نابود شد، که واقعا شرم‌آور است.

تئاتر، بزرگ‌ترین تئاتر برگذار شده در سرتاسر امپراطوری روم، که ۲۵ هزار تماشاگر را به هیجان آورد و هنوز هم در حال استفاده است در این شهر قرار دارد (التون جان، ری چارلز، استینگ و بسیاری دیگر از مشاهیر نیز در اینجا ایفای نقش کرده‌اند). اما این جزئیات کوچک‌اند که بیشتر مربوط به داستان‌های گذشته می‌شوند، مانند شیارهای ناشی از چرخ ارابه‌ها که هنوز هم در خیابان‌های ساخته شده از سنگ مرمر قابل شناسایی است.

اطلاعات سری: پیش از رسیدن رومی‌ها، افسس دارای خانه‌ای بود که یکی از هفت عجایب باستانی جهان به شمار می رود: معبد آرتمیس. همه خرابه‌هایی که امروزه باقیمانده‌اند، با یک ستون متحرک حفظ می‌شوند.

۹ - امارت آگوستا (اسپانیا)

مکانهای فوق العاده گلادیاتورها پس از جنگ

حتی سربازان رومی پس از بازنشستگی هم مجبور بودند تا در جایی خاص ساکن شوند، و امارت آگوستا یکی از شهرهایی بود که با این هدف برنامه‌ریزی شده بود. این شهر یک نسخه رومی از فلوریدا به شمار می‌رود. یکی از محبوب‌ترین فعالیت‌ها برای گذراندن اوقات فراغت، تئاتر بوده است و تئاتر رومانو امارت آگوستا یکی از تئاترهای زیبای حفظ شده در اروپا است.

دو ستون دراماتیک باقیمانده از ستون‌های کوریتیان در این مکان وجود دارد و شما هنوز هم می‌توانید نقوش اصلی که ۱۶ سال قبل از میلاد بر روی آن نوشته شده است را بخوانید: Agrippa L.F. cos III. قبیله گلدان III (مارکوس Agrippa، پسر لوسیوس، سومین شورا، در سال سوم به قدرت رسیدن دادگاه‌ها). این مکان با داشتن پل رومی در جوار خود جذاب‌تر می‌شود.

مکانهای فوق العاده گلادیاتورها پس از جنگ

این پل رومی طولانی‌ترین بنا ساخته شده در قرن ۱ است که با ۵۷ قوس بر روی رود گادیانا واقع شده و هنوز هم توسط عابران پیاده مورد استفاده قرار می‌گیرد. روی این پل پیاده‌روی کنید و به سربازان جانبازی که در طول این مدت روی این پل حرکت کرده‌اند فکر کنید.

۱۰- بعلبک (لبنان)

مکانهای فوق العاده گلادیاتورها پس از جنگ

بعلبک دارای معابد متعددی است که نمایانگر مذهب رومیان است، این معابد زمانی ساخته شدند که هزاران نفر از مردم باستان برای عبادت سیاره‌های مشتری، زهره و عطارد گرد هم جمع می‌شدند. بعضی از بلندترین ستون‌های جهان در معبدهای ساخته شده برای سیاره مشتری قرار گرفته‌اند که ۲۱,۳۳۶ متر ارتفاع دارند. در داخل معبد، محراب‌هایی سنگی برای آیین قربانی کردن ایجاد شده است.

معبد باکوس کوچک‌تر بوده، اما بهتر حفظ شده است. این معبد به خاطر خدای نوشیدنی که به وسیله سنگ‌های مخروطی ساخته شده و میزان انگوری که در اینجا یافت می‌شود، نام‌گذاری شده و برخی معتقدند که از این نوشیدنی‌ها در مراسم‌های مذهبی استفاده می‌شود. هر چند در واقع اعتقاد مردم بر این است که این معابد متعلق به خدای خورشید است.

اطلاعات سری: هر دو معبد در طول برگزاری جشنواره سالانه بین‌المللی بلبعک برای اجرای نمایشنامه‌ها، اجراهای باله و اجرای موسیقی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مطالب مرتبط:

منبع fodors

دیدگاه