روسیه از شهروندان خود خواست به ترکیه نروند

تیم  کجارو
تیم کجارو دوشنبه، ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۴۶
روسیه از شهروندان خود خواست به ترکیه نروند

در پی ابتلای صدها گردشگر روس در ترکیه به ویروس کوکساکی، سازمان نظارت بر بهداشت روسیه رسما از شهروندان خود خواست که از سفر به ترکیه خودداری کنند.

سازمان نظارت بر بهداشت روسیه در بیانیه‌ای به شهروندان این کشور هشدار داده که سفر به ترکیه با توجه به گسترش روزافزون ویروس کوکساکی و آلوده شدن صدها گردشگر روس برای سلامتی خطرناک است.

در این بیانیه اعلام شده است که:

در روزهای اخیر حدود ۵۰۰ گردشگر روس بر اثر آلودگی به ویروس کوکساکی بیمار شده‌اند. بر پایه اطلاعات انتشار یافته، منطقه گردشگری آنتالیا خطرناک‌ترین وضعیت را از نظر انتشار ویروس کوکساکی دارد.

ویروس کوکساکی، زیرگروه بزرگی از انتروویروس‌ها است که انواع مختلفی از عوارض را در انسان، مانند مننژیت آسپتیک، بیماری تنفسی و بیماری‌های تب‌دار نامشخص، ایجاد می‌کند.

آنژین تبخال، بیماری دست، پا، دهان و التهاب ملتحمه چشم هموراژیک حاد نیز توسط برخی از سروتیپ‌های کوکساکی ویروس گروه A ایجاد می‌شود. پریکاردیت و بیماری های ژنرالیزه در کودکان هم با برخی از کوکساکی ویروس‌های گروه B ایجاد می‌شود و افزون‌بر این برخی از سروتیپ‌های گروه A و B هم می‌توانند مننگوانسفالیت و نوعی فلج تولید کنند که ماندگار نیست و سلامتی قابل برگشت است.

کوکساکی ویروس‌ها، خاصیت بیماری‌زایی بیشتری نسبت به اکوویروس‌ها دارند. ویروس‌های کوکساکی گروه B شایع‌ترین عوامل بیماری‌های قلبی در انسان نیز شناخته شده‌اند.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه